recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee VS tv'ets egen mediaplayer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxee VS tv'ets egen mediaplayer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee VS tv'ets egen mediaplayer
    Sendt: 11-Januar-2011 kl. 22:22
Hvis man har et tv med DLNA, der kan vise vidgets og streame fra en NAS, hvad for man så ekstra med eksempelvis Boxee box. Har ingen af delene endnu, men overvejer at anskaffe Philips eller Samsung.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 22:30
F.eks. har Boxee eller WDTV support for et VÆLD af mediaformater, så du render ikke tør..

Ved Sony Philips ikke supportere så meget.. Samsung kan mange af de gængse formater, men ved min B655 ikke kan DTS dekode, så der kommer det uden lyd, og så skal man Transcode, det er noget "hø"..

Issuet med tv´et er også det er langsommere end meget andet.. 

derudover et et tv et tv, producenten har fokus på så meget andet, mediadelen er kun en lille feature, så firmware updates er ikke så hyppige som på f.eks. en WDTV.....
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:06
Du får en større online del. 3rd party udviklere kan udvikle deres egne apps så du fra Boxee kan se langt over hundrede online "TV kanaler" og der kommer dagligt flere. Det er den del som Boxee arbejder meget på at forbedre og skal leve af i fremtiden. 

Vil også lige fremhæve de mange formater som dedikerede afspillere understøtter i forhold til mange andre DLNA afspillere. De fleste DLNA afspillere kan f.eks MKV og da slet ikke Blu-ray ISO filer mm. som f.eks Boxee og flere andre kan.
Til top
morelli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 23:20
Okay, det lyder rimeligt overbevisende. Tak for svarene.
Næste spørgsmål er så til NAS. Overvejer at købe QNAP TS119p+. Det er den nyeste og den hurtigste. Men hvor meget bedre er den end 119p. Jeg ved at 119 er uden blæser, og derved larmer mindre og bruger mindre strøm. Og hvilken disk skal jeg putte i. Nas'en skal bruges til : Streame til (ja det bliver vel så) Boxee, streame til wifi internet-radio/musikmedieplayer i køkkenet, styre to printere, fildeling mellem 3 computere, tilgås fra internettet og ikke mindst til at downloade bittorent. Skal nok stå i et skab sammen med de to printere.
På forhånd tak
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu