recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee, Xtreamer og Win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxee, Xtreamer og Win 7

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee, Xtreamer og Win 7
    Sendt: 04-September-2011 kl. 12:04
Hej

Jeg har brugt en masse tid på at få mit Win7 Mediecenter til at spille. Det kører nu ret fint, og jeg kan optage via DVB-C, hente metadata etc. Jeg har investeret i en Xbox for at gøre det nemmere at betjene det i stuen (WAF), men den har nogle irriterende begrænsninger i forhold til streaming af ISOer, manglende undertekster på MKV filer mm.

Jeg overvejer derfor at anskaffe en Boxee box i stedet. Jeg regner med at alt mit arbejde med at gøre Windows Media Center sexet at kigge på kan genbruges i Boxee konfigurationen? Jeg optager live TV via Windows Media Center, og det format, der benyttes er jo som default wtv. Jeg vil helst slippe for at konvertere. Kan Boxee afspille dette format? Og kan man spole i optagelserne? Desuden hører jeg gerne om erfaringer med at streame (eller hente via NTFS share) Blu-Ray og DVD ISOer. Spiller det når der benyttes Gb kablet net?

Og så er der den her Xtreamer tingest... Er den bedre end Boxee? Og i bekræftende fald: Hvorfor?

På forhånd tak!
Morten
Morten

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2011 kl. 18:42
Hvad vil du genbruge i boxeee fra W7MC?

Fra Google:
here is a list of boxee supported formats..

Supported formats/codecs:
  • Physical media: CDs, DVDs, Video CDs (including DVD-Video, VCD/SVCD and Audio-CD/CDDA)
  • Container formats: AVI, MPEG, WMV, ASF, FLV, MKV, MOV, MP4, M4A, AAC, NUT, Ogg, OGM, RealMedia RAM/RM/RV/RA/RMVB, 3gp, VIVO, PVA, NUV, NSV, NSA, FLI, FLC, and DVR-MS (beta support)
  • Video codecs: MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 (SP and ASP, including DivX, XviD, 3ivx, DV, H.263), MPEG-4 AVC (H.264, including Nero Digital), HuffYUV, Indeo, MJPEG, RealVideo, QuickTime, Sorenson, WMV, Cinepak,
  • Audio codecs: AIFF, WAV/WAVE, MP2, MP3, AAC, AACplus, AC3, DTS, ALAC, AMR, FLAC, Monkey's Audio (APE), RealAudio, SHN, WavPack, MPC/Musepack/Mpeg+, Speex, Vorbis and WMA.
  • Digital picture/image formats: BMP, JPEG, GIF, PNG, TIFF, MNG, ICO, PCX and Targa/TGA
  • Subtitle formats: AQTitle, ASS/SSA, CC, JACOsub, MicroDVD, MPsub, OGM, PJS, RT, SMI, SRT, SUB, VOBsub, VPlayer

WTV er containeren som W7MC optager i.

Hvilken af alle Xtreamerne mener du? Der findes mange modeller.
.....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu