recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer kort i en ekstern USB kortlæser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer kort i en ekstern USB kortlæser?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer kort i en ekstern USB kortlæser?
    Sendt: 04-April-2019 kl. 10:13
Hej.

Er der nogen der har prøvet at bruge et Boxer kort i en ekstern USB kortlæser?

Grunden til at jeg spørger er at min søster på 65 har en Twin tuner boks, kun med DVB-T tunere.
Da jeg forventer at Boxer i 2020 vil gå over til DVB-T2 og HEVC kigger jeg efter alternativer.

Alle dem jeg kan finde, er dyre 4K modtagere med et Ci slot og en masse muligheder hun aldrig vil bruge. Det er søger er en god simpel HD modtager med mulighed for at optage fra EPG'en, mens hun ser et andet program.

Fra den gang jeg selv brugte Dreambox SAT modtagere, kan jeg huske, at enten skulle man have et CAM modul eller også noget software der virkede lige som et CAM modul. Så det er derfor jeg spørger, om der er nogle der har prøvet et Boxer kort fra en ekstern USB kortlæser og en software CAM.

Det er ikke fordi, at jeg vil spare prisen for et CAM modul, det koster nogle få hundrede kroner. Grunden er at der findes modtagere med DVB-T2 og HEVC unden Ci slot, som kunne blive interessante, hvis man kan bruge den, med en ekstern USB kortlæser.

Hilsen Carsten. 
    
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 12:59

 Der er ikke noget som er sikret for fremtiden, nyt Codec forventes klart snart. https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1517984890
Så brug nuværende standard og udskift når det er nødvendigt, udvikling går stærkt, det kan ikke vides hvad der bruges fremadrettet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 13:29
Jeg ville nok tage et kig på denne: https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY
Meget billigere fås de vist ikke, og kvaliteten på Xoros produkter er faktisk OK. Har selv et par år haft en af deres SAT twin receivere med PVR. Ulempen ved den model jeg linker til er at den kun indeholder en enkelt tuner, ellers skal du op i de betydeligt dyrere UHD modeller fra f.eks. VU+.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 16:54
Hej.

Tak for begge svar. Jeg vil ikke købe noget endnu. jeg er kun i gang med de indledende undersøgelser. Men Boxers nuværende Sendetilladelse udløber i april 2020. Og de var de eneste der bød på en ny. Så vidt jeg husker var det et krav i udbudsmaterialet at en Byder skulle gå over til DVB-T2 or HEVC. Men det kan selvfølgelig forhandles med Kulturministren. Sansynligvis først efter et Folketingsvalg. Men i 2020 udvides Mobilnettet. Det medfører at 2 ud af 6 Mux bliver fjernet, og frekvenserne så overgår til Mobilnettet. Ideen i en Rambøll Rapport var at overgang til DVB-T2 og HEVC skulle give Boxer mulighed for næsten at kunne levere det samme antal kanaler som i dag. Men har Boxer i 2020 brug for det?
Som jeg ser satser Boxer på TV2 Play, Viasat og dplay som streaming. Ønsker Boxer, og har de brug for at have de samme kanaler som både luftbaseret og som streaming? Eller har de kun brug for enten eller. For så gør det måske ikke noget at de mister 1-2 Mux.

Som det ser ud lige nu, vil jeg selvfølgelig vente.

@Flemming:  Ulempen ved den model du linker til er at den kun indeholder en enkelt tuner, ellers skal vi op i de betydeligt dyrere UHD modeller fra f.eks. VU+ eller måske Dreambox. Kravet er desværre  en med Twin tuner, men det jeg ikke helt forstår er, den kæmpe prisforskel der er.

Hvis jeg kunne få bekræftet at man kan bruge et Boxer kort i en Ekstern USB læser kunne en GigaBlue HD X2 eller lignende til 89-99€ havde været en mulighed. Her er et link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-April-2019 kl. 17:00
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 17:07

 Når der kun er en kortlæser, så kan der kun afkodes en kanal. Har ikke hørt om at det kan gøres med USB i en TV boks,  de har jo plads til kortlæser, om andre ved det.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 17:20
Inden jeg skrev mit første svar havde jeg selv set på Gigablue HD X2, men fandt den en dårligere løsning end Xoro modellen. Gigablue'en har indbygget kortlæser der kræver softcam, men selv hvis man skulle få en ekstern kortlæser til at virke (hvilket er teknisk muligt i en Linux boks), tvivler jeg stærkt på der vil kunne afkodes to kanaler samtidig.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2019 kl. 18:42
Hej.

Min søster begyndte med en TV2 Boker pakke med flere af TV2 kanaler. Det fik hun så senere ændret så at hun kun kunne modtage TV2 hovedkanal. Så det vil altid kun være 2TV's Hovedkanal der skulle decodes. Spørgsmålet er om den gør det både ved flow TV og en optagelse?

@Radiomanden: SmarGo er en meget kendt Ekstern USB Kortlæser. Her er et link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-April-2019 kl. 18:44
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 12:05
Hej.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvilke Linux software CAM man bruger i dag?
 Og er der nogen steder man kan se, om de decoder viaccess 3.0 som jeg har læst at Boxer bruger i dag?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-April-2019 kl. 12:06
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 18:46
Mig bekendt er der stadig ingen som helst CI+ CAM support på nogen som helst win/linux platform - du kan få boxer i alm SD - via et helt alm CI kortlæser som fx det fra hauppauge (hvis det da ikke er udgået) - men jeg vil gå så langt som at sige, at hvis det ikke findes på digital-devices.eu - så "findes" det ikke.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 22:40

Hej.

Jeg har kigget lidt mere på Gigablue HD X2. Den kan købes helt uden tuner eller en enkelt eller Twin tuner til enten DVB-S eller DBT-C/T2. Tror I at den indlyggede kortlæser kan læse mange forskellige slags kort eller f.eks. kun HD+ SAT kort?
Det findes en hel del forskellige færdige Images til den, her er et link:


Jeg vil nu selv besvare mit eget spørgsmål, om hvilket Linux software CAM den kan bruge. Svaret er OSCam ( Open Source Conditional Access Module ) software. Det er åben source og her er et link med forskellig information:


Her kan jeg se at en del modtagerbokse med OSCam, er kompatible med den eksterne Smargo USB kort læser:


Og her er en del udbyderes kort og deres data:


Her finder jeg:

YOUSEE / TDC (0500:040210)
ATR: 3F 77 18 00 00 C2 47 40 00 68
CAID: 0500
Providers:
id: FFF490, name: TDC ISSUER
id: 040210, name: YOUSEE 1
id: 040220, name: YOUSEE 2
id: 040230, name: YOUSEE 3
id: 040240, name: YOUSEE 4
ECM: ok
EMM: ok

Så nu spørger jeg, der vel ikke er nogle her inde der kender alle, eller måske bare nogle af de tilsvarende data, for et Boxer kort?


@claus_jac: Tak for linket, men det er kun dette jeg kan finde:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-April-2019 kl. 22:51
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 23:26
@csell: fandt du en løsning med Oscam? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 04:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

@csell: fandt du en løsning med Oscam? 

Hej.

Nej, desværre ikke.

Det endte med, at vi købte en brugt Dreambox DM 900 på tyske ebay til ca 1000 kr.
En løsning, min søster ellers er meget glad for.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu