|
Boxer lancerer 4 HD kanaler/flytter SD til DVB-T2 |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er da godt klar over at det kun var de frie kanler der skiftede fra Mpeg2 til Mpeg4. Det var bare et tidspunkt hvor mange skulle anskaffe nyt udstyr. Mener stadig at fejlen ligger hos de forhandlere der giver dårlig rågivning. Er der for øvrigt nogen her i tråden der mener at T2 aldrig skal indføres? |
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
|
Er der nogen her der har en ide om hvad vi kan forvente af lyd-format på Boxers 'nye' HD-kanaler - altså om de bliver udsendt med HE-AAC 5.1 lyd ligesom på DR HD ?
Kanalerne bliver jo sendt med 5.1 lyd på både kabel og satelit.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Som kom SVT2 HD over på UHF.
Den går fint igennem hos mig. Sjovt nok er signalstyrken 97% og kvaliteten er ca. 40%. Der er ingen pixeleringer eller udfald. Der er samme på SVT1 HD. Men et bevis på at DVB-T2 er kommet for at blive. I hvert fald i Sverige.
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Modtage du via kanal 30 eller 27 ? Hvordan er din antenne nu - flagstang ? Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Helsinge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
|
Undskyld jeg blander mig.
Kanal 30 - den almindelige sveriges-antenne rettet mod Helsingborg. Hvordan kan jeg se, om jeg modtager Helsingborg eller Hørby? De sender jo på samme frekvens. Mht. styrke og kvalitet ligger den ca. på henholdsvis 96 og 79. Redigeret af Helsinge - 22-Februar-2012 kl. 18:30 |
||
![]() |
||
|
Jeg modtager på kanal 30. Der er ingen pixeleringer eller udfald, så jeg er tilfreds selvom kvaliteten kun er 40%
![]() |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Du skal bestemt ikke undskylde, det du skriver er jo helt fint og indenfor emnet - bliv endelig ved. Nå, men Helsingborg og Hörby sender i et SFN (enkelt frekvens netværk) og signalerne fra begge sendere adderes af din antenne og modtager. Du kan ikke afgøre hvor stor del af signalet du får fra Helsingborg og hvor stor del fra Hörby. Selv med måleinstrumenter kan det være vanskeligt at måle nøjagtigt. SE-MUX6 er speciel ved at Malmø sender på sin egen UHF kanal 27 og derfor ikke er med i samme SFN. Kanal 30 anvendes faktisk også fra Karlshamn, så Skåne og Blekinge er i samme SFN for netop SE-MUX6 (du får nok meget, meget lidt signal fra Karlshamn). SE-MUX1-5 + 7 sendes i et fælles SFN i hele Skåne (bortset fra få små hjælpesendere) Hvis du bor i Helsinge - er det nogle fine tal for styrke og kvalitet. Du må bo højt og have en god retningsbestemt antenne. DVB-T2 kvalitet kan normalt ikke sammenlignes direkte med DVB-T kvaliteten selv med den samme modtagerboks, men netop SE-MUX6 og kun i Skåne/Blekinge sendes med mindre fejlbeskyttelse end de hidtidige svenske DVB-T muxer, Hvad gør man ikke for den maksimale bitrate ? Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Helsinge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
|
Tak for svaret og de øvrige oplysninger! Jeg havde ikke forestillet mig, at signalerne fra Hørby og Helsingborg kunne supplere hinanden. Det ene signal må jo være lidt forsinket i forhold til det andet. Ja, jeg bor højt.
|
||
![]() |
||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
![]() Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 00:51 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |