recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer - mangler nogle kanaler på trods af DVB-T2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer - mangler nogle kanaler på trods af DVB-T2

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpookiePower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer - mangler nogle kanaler på trods af DVB-T2
    Sendt: 06-Marts-2020 kl. 09:33
Jeg er kunde hos Boxer og har i denne omgang med nye kanaler miste nogle af mine kanaler, men ikke dem alle.

Mit TV er et Samsung UE50KU6075XXE, købt i 2016 og i følge manualen kan det godt tage DVB-T2

Jeg har prøvet på et andet TV vi også har i huset og der er det de samme kanaler vi kan se, og ikke se.

Som jeg har forstået det, så er det kun hvis TV'et ikke understøtter DVB-T2, at man mister sine Boxer kanaler.

Nu da jeg kun mister nogle af mine kanaler, kan det vel ikke være pga DVB-T2, som mit tv burde have - men jeg kan heller ikke se kanal 88. Kan det måske være min antenne ?

Min antenne på taget ser sådan her ud:

Disse kanaler kan jeg godt se:
Canal 9
TV2 Sport
TV Zulu
Samt DR kanalerne

Disse kanaler kan jeg ikke se:
TV2
TV3
TV3+
Kanal5
TV3 Sport
88



Redigeret af SpookiePower - 06-Marts-2020 kl. 09:37
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af SpookiePower SpookiePower skrev:

Jeg er kunde hos Boxer og har i denne omgang med nye kanaler miste nogle af mine kanaler, men ikke dem alle.


Hvad mener du med "i denne omgang"?
Har du prøvet at lave en komplet ny kanalsøgning?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 10:35
Da det ikke vides hvor du bor, så kan der ikke gives de frekvenser der manuelt kan søges på, men de kan findes her. https://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpookiePower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 11:00
jeg mener med den kanal omlægning der lige har været.

Jeg har prøvet en kanalsøgning mindst 20 gange med det samme resultat.
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpookiePower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Da det ikke vides hvor du bor, så kan der ikke gives de frekvenser der manuelt kan søges på, men de kan findes her. https://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/


Jeg bor i Brøndby. Prøver at kigge på dit link. Takker.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 11:08
 Så skal du bruge frekvenserne for Hovedstads området, alle sendere der (og i de øvrige regioner) bruger samme frekvens for de enkelte Mux (SFN).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpookiePower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Så skal du bruge frekvenserne for Hovedstads området, alle sendere der (og i de øvrige regioner) bruger samme frekvens for de enkelte Mux (SFN).


Jeg har kigget lidt nærmere på dit link, men er stadig lidt i tvivl.

Jeg har fundet "min" sender og markeret den med rødt. Tænker det er frekvenserne for MUX jeg skal have fat i ?
https://i.imgur.com/OBO6GAD.png

Jeg har så fundet de kanaler jeg har og har mistet - Dem med lodret streg har jeg, dem med vandret streg har jeg mistet.
https://i.imgur.com/Y6q0s6n.png
Umiddelbart ser det ud til at MUX 1+2+4+6 virker. Mens MUX 3+5 ikke virker hos mig.

Så tænker det er MUX 3+5 jeg på en eller andet måde skal have ind på"mit TV - men hvordan ?



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 12:50
Søg manuelt på de 2 frekvenser. Hjælper det ikke, så skal du have set på at få ændret på din modtagelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpookiePower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Søg manuelt på de 2 frekvenser. Hjælper det ikke, så skal du have set på at få ændret på din modtagelse.


Jeg prøver at søge på de frekvenser, når jeg kommer hjem.

Men vi kan ikke sige noget endnu, om det er mit TV eller min antenne som kan være problemet ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 13:16
 Det er ikke  grundet TVet at kanalerne ikke kan modtages.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 13:17
Til top
SpookiePower Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SpookiePower Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 13:20

Jeg modtager DR1 men ikke TV2. Men måske det godt kan være noget filter, men der er jeg ikke så stærk til at vide det. Alle kanaler fra 40 op til 99 er væk, så test-kanalen på plads 88 er også væk.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu