|
Boxer: om prissnyd ? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Du stiller et spørgsmål om kortafgift? Hvor vil du hen med det. Enhver idiot kan da læse at du beskylder dem for at have en kampagne, hvor de ikke inkludere Moms, hvilket vi alle her på forummet godt ved er løgn. Du er velkommen til at uploade den kampagne herinde. Jeg vil gerne se den, det tror jeg også mange andre vil. Du skriver hele tiden Canal+ er letforståelige. Der er nævnt flere gange at de hedder Canal Digital, hvilket de altid har gjort. Hvis de er så let forståelige, hvordan kan det så være at du ikke engang har forstået, hvad de hedder? Du er tydeligvis den eneste der har problemer med Boxer herinde. Det skulle ikke undre mig, hvis du også havde problemer med Viasat, Canal Digital etc etc. Nu er det bare Boxer der har trukket det korteste strå og fået dig som kunde. Hvis de er så slemme så skift. Jeg nægter at tro der ikke findes ET alternativ til boxer, hvor du bror selvom du kommer med den eneste undskyldning efter den anden. Hvad gjorde man før der kom boxer i dit område? Så man blot DR1 og TV2? Du skriver dagspressen også har fået øjnene op for det. EB.dk har kørt det nummer med stort set alle selskaber efterhånden. Det sker med jævne mellemrum og fordi det lige er Boxer's tur er det jo ikke et udtryk for at de er værre eller bedre end andre. Problemet er jo blot at du æder det fuldstændig råt og hopper med på den leg. For at summere op. Du kan være uenig med Boxer i deres måde at markedsføre på. Det er ikke Boxers skyld alene da det er kotumen på det marked, hvor de gjorde deres indtog for blot få år siden. Derudover er der ikke tale om snyd, da alle bliver gjort opmærksom på at der findes en kortafgift og en oprettelse. Det kan ikke være rigtigt at man skal beskyldes for at snyde nogen, når begge parter har indgået en klar aftale. Det var snyd, hvis de pludselig krævede mere uden at varsle dig jvf. vilkårene eller blot undlod at levere det produkt du har bestilt. Det andet er ikke snyd! |
||||
![]() |
||||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
|||
Sludder. Der er 6-7 gratis kanaler, så der er ikke nogen der har Boxer som eneste mulighed.
Flemming
|
||||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||||
![]() |
||||
Twolfie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2012 Status: Offline Point: 34 |
|||
Jeg antager, ligesom andre, at du med Canal+ mener Canal Digital. De har da ganske rigtigt ingen kortservicegebyr men har bare lagt deres tidligere gebyr oveni pakkepriserne (og lagde i den forbindelse lidt ekstra til).
Det betyder dog ikke, at de ikke "snyder" deres kunder på andre måder.
Se for eksempel deres programpakker, hvor de reklamerer med hvor mange kanaler man får. Localpakken hedder "over 30 af de mest sete kanaler i Danmark". De viser så kanallogoer for 34 kanaler.
Som kunde kan man derfor med rette forvente at få "over 30 kanaler". Men det gør man bare ikke.
TV2 er talt med som TV2, TV2 HD plus de 8 regionalstationer. De 8 regionalstationer sender i cirka 23 timer i døgnet nøjagtig det samme som TV2's hovedkanal. Har man TV2 HD får man ikke noget andet med ved TV2 SD. Så 1 kanaler er blevet til 10. Hmmm.
På samme måde tæller HD-kanalerne, som også er i SD, dobbelt. Det er for mig ikke to kanaler, at man kan vælge mellel Kanal5 HD og Kanal 5 SD.
Trækkes dobbeltkanalerne fra kommer jeg ned på 20 kanaler. Der mener jeg virkeligt, at man kan tale om at snyde kunderne.
Men ok, hvis kunderne ikke opdager det, så går det jo nok. Hvis bare det ser letforståeligt ud, at man får mere end hvad man reelt gør.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|||
Hvornår har du sidst set TV2 lokalkanalerne?
De sender uafhængigt af "moderkanalen" og får licensstøtte - og er "gratis". At 3/4 af dette sender er genudsendelser er noget helt andet... Klaus |
||||
![]() |
||||
Twolfie ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-December-2012 Status: Offline Point: 34 |
|||
Hos Canal Digital er der ikke tale om de nye 24-timers lokalkanaler, som ganske rigtig sender egne ting.
Der er tale om de regionale udgaver af TV2, hvor eneste forskel fra TV2's hovedkanal er de regionale nyhedsudsendelser, for eksempel 19.30-20.00.
Omkring 23 timer i døgnet er der nøjagtigt samme indhold på de 10 kanaler. Den samme Anna Pihl, de samme afsnit af Airport og det samme Go' Aften Danmark.
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
|||
Hold da kæft....... i den sidste time sender de så det samme som lokalkanalerne?
Det er da at tisse folk ned af ryggen. Klaus |
||||
![]() |
||||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|||
Hvad sker der nu????
Jeg måtte lige tjekke en ekstra gang for at være sikker på at der ikke var noget jeg havde overset. Når der står, højt og tydeligt, at mindsteprisen er 1591kr så kan det da vel for fanden ikke være så svært? Det der er jo bare en typisk ekstrablads artikel. Prisen ville jo aldrig nogensinde være 265kr i måneden, som de netop påstår. Der er oprettelsesgebyr på (som formegentlig bliver betalt med den første regning), hvorefter prisen herefter er 198,65kr/måneden. Taget i betragtning af at man skal betale for kortafgift (399kr/halvårligt) giver det jo god mening og det er ikke mere end hvad andre tager for deres kortafgift. Den billigste pakke er naturligvis dyr, pga. kortet, men ser man på "boxer mini" pakken giver man altså ikke mere, end hvad man skulle hos yousee for de samme kanaler. Man er vel for fanden en smule kritisk når man overvejer at binde sig til et produkt, i et halvt år?! Hvis man ikke evner at læse hvad der står, skulle man måske overveje at bede om hjælp istedet for at gå full retard. |
||||
![]() |
||||
SteffenD89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4337 |
|||
Men der står jo at hvad mindsteprisen er? ![]() Det her er to screenshots. Et fra deres oversigt over produkter - hvor jeg har markeret mindsteprisen og et hvor man skal indtaste sine oplysninger og igen har markeret mindsteprisen. Prisen stemmer overens. Prøver du at fortælle mig at der kommer skjulte tillæg til ift det der ret tydeligt står på deres egen hjemmeside? EB er ude med riven og påstår at det reelt set koster 265kr/måneden, men prøv at fjern oprettelsesgebyret og se hvad prisen så er. Kortafgiften er jo selvsagt. Forklar mig hvor fejlen ligger, medmindre de har ændret deres hjemmeside siden den 31. maj/i fredags? Redigeret af SteffenD89 - 03-Juni-2013 kl. 12:56 |
||||
![]() |
||||
|||
Mindsteprisen i 6 måneder er vel opfundet for netop at kunne sammenligne på tværs og få medregnet alle ekstra ting som for eksempel oprettelsesgebyr. Det nytter ikke noget at se bort fra oprettelsesgebyret, da det har en betydning for den samlede pris.
En mindstepris på 1.591 for 6 måneder giver 265 om måneden.
Man skal dog stadig tage højde for oprettelsesgebyr, køb af udstyr og hvad der ellers kan regnes med i mindsteprisen for 6 måneder. For Boxer betyder det jo reelt, at prisen pr. måned er lavere efter de første 6 måneder (med mindre prisen på pakken stiger).
|
||||
![]() |
||||
|||
Fair nok, men det afhænger vel af hvordan man betaler oprettelsesgebyret. Er det noget man betaler spredt over 6mdr eller over første regning? Under Boxers spørgsmål om fakturering skriver de f.eks. at kortafgiften bliver betalt på første faktura, men nævner så godt nok ikke noget om oprettelsesgebyret. Dog vil jeg mene at det er ret normalt at man betaler det som det første? - Det har jeg i hvert fald lige gjort med min mobil. Har du ret i det du siger? Ja, men jeg ser så bare ikke noget problem - der er jo intet af det de siger der er løgn, indviklet eller anderledes end som så mange andre. Telia tager 199kr i oprettelse og 119kr i forsendelse. Den pris kommer jo også oven i månedsprisen, så den samlede mindstepris for de første 6 måneder er lidt højere. At sige 265kr er dog bare i min verden lidt at dreje tingene til ens fordel, for at få det til at se værre ud. Oprettelsesgebyre er i min verden et engangsbeløb, eller i værste tilfælde spredt over 6 måneder. |
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|||
Uanset hvem af disse udbydere er, så kunne de sagtens lave en lettere forståelig pris, kan man f.eks. få boxer uden kort?
Og så skal man betale ekstra for at betale, hvor mange af jer vil acceptere, at jeres supermarked opkrævede 5 kr hver gang du betaler ved kassen, eller du lige betaler 10 kr for at betale for de 2 store fadøl på det lokale værtshus? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |