recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV 2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV 2

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxer TV 2
    Sendt: 06-Februar-2012 kl. 12:39
Hej.
Er jeg bare uheldig  ??? BoxerTV`s TV2 signal bortfalder med jævne mellemrum på alle 3 kort på 3 forskellige TV mærker og 2 sendere.
Da jeg grundet sygdom ikke kan tale må jeg bruge mails, og der er Boxer jo umuligt at nå - - nu 7 dages svartid eller intet svar ( og det kalder Boxer KUNDESERVICE ????)
Hvis jeg er den eneste, må der jo være en teknikker, der ændrer mine kort og fjerner TV2
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 12:52
Hvor er vi i landet.
Hvilke 2 sendere.
Der er skrevet en del om elektronisk støj, især fra busser m.m. Med radiokom. Anlæg i.

SVP03
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 13:29
Vi er på Løsning v/Horsens senderen og Stoholm v/Viborg senderen. I begge områder er der absolut ingen busser. Det er ikke kortvarige afbrydelser men skilt med   Hvis du har abb. så prøv dit og dat---
som ingen forskel gør. I dag har afbrydelsen indtil nu varet 6 t.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 14:43
Her er ingen problemer med at tage tv2 fra Viborg-senderen - testet lige nu!

Da jeg skulle bruge mine 2 ekstra-kort som ikke havde været brugt i 10 mdr. her midt i januar virkede de ikke på nogle enkelte af kanalerne i mini-pakken så Boxer sendte koder ud til hvert kort. Det ene kort virkede med det samme, det andet kort måtte de sende koder ud til flere gange før det virkede og jeg skulle stå på en anden kanal i samme Mux mens de gjorde det - hvis du ikke selv kan ringe må du nok prøve at få hjælp af en der kan ringe for dig for de skal have dig til at skifte kanal samtidig så hav alle kortene ved den samme modtager så du kan skifte mellem dem!

Redigeret af Pioneer540 - 06-Februar-2012 kl. 14:44
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 14:49
Kunne tyde på dine programkort.
Men Boxers service er ikke lige i toppen for tiden.
SVP03
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Vi er på Løsning v/Horsens senderen og Stoholm v/Viborg senderen. I begge områder er der absolut ingen busser. Det er ikke kortvarige afbrydelser men skilt med   Hvis du har abb. så prøv dit og dat---
som ingen forskel gør. I dag har afbrydelsen indtil nu varet 6 t.

Normalt kaldes senderen ved Løsning for Hedensted senderen, men uanset navnet er begge sendere kun 3-5 km fra dine antenner og det første der falder en ind er et for kraftigt signal signal.

Du må beskrive dine installationer fra antenne til fjernsyn/boks. Hvis der er samlefiltre ol, ok du evt. uploade et billede.

Desuden er det interessant at vide, om du kun har problemer med TV2, eller med DR1/DR2 (MUX1 kanaler), DR-HD/DR-K(MUX2) kanaler og evt. med andre Boxerkanaler end TV2.
Du kan finde listen over alle Boxers kanaler på og deres placering i  MUX3, MUX4,MUX5 på Boxers Web .   Husk alle kanaler i samme mux har samme modtage styrke og kvalitet, så du behøver kun at aflæse en kanal på hver mux.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Desuden er det interessant at vide, om du kun har problemer med TV2, eller med DR1/DR2 (MUX1 kanaler), DR-HD/DR-K(MUX2) kanaler og evt. med andre Boxerkanaler end TV2.
Du kan finde listen over alle Boxers kanaler på og deres placering i  MUX3, MUX4,MUX5 på Boxers Web .   Husk alle kanaler i samme mux har samme modtage styrke og kvalitet, så du behøver kun at aflæse en kanal på hver mux.

Lars   Smile

Som jeg skrev havde jeg problemet med enkelte kanaler på et MUX så jeg fik kortene opdaterede mens jeg stod på andre kanaler i samme MUX
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 16:32
Det er kun TV 2 der er forsvundet, De andre fra flex8 står fint.
Signalstyrken er 80-85%.
Antennekablet går direkte til Humax HD+ (8m)
LGèn i køkkenet har MPEG-4 og der heller intet TV2.
TV2 billedet står med DU HAR IKKE TIL DENNE o.s.v. lad den stå til opdatering o.s.v. og så kommer der et ur.
Jeg har engang mailet til Boxer om en ustabil kanal 9, få timer efter blev den OK, 17 dage senere
fik jeg svar fra Boxer: De kunne se problemet var blevet løst.
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 18:03
Så er TV 2 der igen.
Altså har Boxer haft tekniske problemer/omlægninger.
Ikke ord på deres Info-kanal, men det havde jeg sådan set heller ikke ventet, med den helt utilstedelig dårlige KUNDESERVICE ? ? ? jeg hidtil har haft med BoxerTV.
3 udfald på mere end 8 timer inden for 10 dage. ? ? ? ?
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 18:27
Måske har du bare problemer med at modtage MUX3
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 22:42
Dotman !!
Hvorfor kan jeg så modtage TV2 helt uden problemer nu og lige efter de andre afbrydelse og med en tydelig forskel på Stofa analog(som jeg stadig kan tage)
Nu skal man jo ikke altid give modtagerudstyret skylden selv om udbyderne helst vil have det sådan.
Til top
Hancock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2005
Sted: Valby
Point: 544
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hancock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 23:03
Hvad er din signalstyrke samt signalkvalitet i det øjeblik at du IKKE kan se TV2 ?
Det er bare lige for at udelukke at det er signalet der er problemet.
/Hancock
Livet er bare for kort til interlaced TV og lorteøl
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu