|
Boxer TV kvalitet ??? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
tashda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om du tror på det eller ej, gør det ikke mindre sandt ;-)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
tashda ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2011 Status: Offline Point: 55 |
Der er mange der oplever forbedret billedkvalitet, når de tilslutter en boks, i stedet for at bruge CI/CI+ modul, men om det er fordi deres fjernsyn bare er noget værre hø.. Hvem ved ? ;)
Redigeret af tashda - 10-Juli-2012 kl. 17:14 |
|
![]() |
|
iceman24 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
er godt nok overrasket over at læse en ekstern boks kan give bedre signal end kort med CI+ modul...
kunne da godt tænke mig at prøve en god boks, men så alligevel træls at smide en masse penge efter en og så det ikke er så meget bedre at det er pengene værd.. nogen der kan anbefale en boks ?
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Du siger at kvaliteten er blevet ringere efter at du har skiftet tv.
Mon ikke det er her du skal finde årsagen? På min Sony har jeg slukket for alt hvad der hedder støjreduktion, true colour osv. Med tydeligt bedere billede som resultat. Hvis dit TV ikke er kalibreret rigtigt, som andre her i tråden er inde på, vil du opleve forringet billede kvalitet. Om kvalteten skullle blive bedre med en ekstern tuner........ Næppe. Det kan være den er mere følsom/god med mindre udfald og pixelering. Ret mig hvis jeg tager fejl. ![]() |
|
![]() |
|
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
Kvaliteten af kanalerne er tilpasset efter hvor mange der ser den og hvad de sender.
Det er ikke producenten af tv kanalen der styre dette, men tv udbydere |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
![]() |
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
Jeg har lige fået boxer kort til TV2, for mig at se står DRHD meget bedre end TV2 HD, især under OL er det meget sammenligneligt, da de sender samme sportsgrene ind i mellem.
TV2 HD er mere uskarpt, hakket i billedet. DR1 i HD er også en smule dårligere, men stadigt langt bedre end TV2 HD.
De andre boxer kanaler kan jeg slet ikke se uden at græmmes. Ved ikke hvad boxer laver ved deres signaler, men jeg er slemt skuffet. Godt der er 14 dages fortrydelsesret.
|
|
![]() |
|
peranni ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2010 Sted: jylland Status: Offline Point: 200 |
Jeg har de sidste 3 uger haft kraftige pixeleringer, udfald og totalt bortfald af kanalerne i mux 3 fra BoxerTV.
Problemerne opstår både over TV-tuner og Humax tuner, jeg kan se tålelig billeder over TV2 HD men det stopper, når BoxerTV stopper de gratis HD sendinger. HD kanaler fra BoxerTV er absolut ikke 60 kr/mdr værd kvalitetesmæssig. BoxerTV siger selvfølgelig, at det ikke er deres skyld, men at det er min modtagelse, der har ændret sig. |
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Når der mangler 1 eller 2 mux er det normalt folks antenneanlæg der fejler. Typisk overstyring eller filtre der driller. Mux´ene kommer normalt fra samme sender, men forskellige frekvenser. Er antenneanlæget lineært.
Det er for nemt at give Boxer skylden for det hele.
Lynge ![]() Redigeret af Lytro - 03-August-2012 kl. 12:22 |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
|
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
Jeg kan jo blot konstatere at med den samme antenne, fjernsyn etc. står boxer kanalerne klart dårlige end de kodningsfrie fra DR. Så er det muligt det ikke er boxers skyld, men det ændrer ikke ved at resultatet er et skod billede. (tv2 HD er da tåleligt, men dårligt for et HD signal at være).
Om det så er deres bitrate, mux CI modul eller andet er jeg ligeglad med, kan blot konstarere det ikke er særligt kønt at se på.
|
|
![]() |
|
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
Nu skal man passe på ikke at få mave sår af BOXER signalet.
De har jo ikke så mange frekvenser at lægge allle deres programmer.
Er man utilfreds, så skrift til Canal Digital f.eks.
Lynge
![]() |
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |