recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV kvalitet ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV kvalitet ???

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2011
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 22:17
Om du tror på det eller ej, gør det ikke mindre sandt ;-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af tashda tashda skrev:

Om du tror på det eller ej, gør det ikke mindre sandt ;-)
Har du noget på skrift?
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2011
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2012 kl. 22:31

Der er mange der oplever forbedret billedkvalitet, når de tilslutter en boks, i stedet for at bruge CI/CI+ modul, men om det er fordi deres fjernsyn bare er noget værre hø.. Hvem ved ? ;)

Redigeret af tashda - 10-Juli-2012 kl. 17:14
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 02:49
er godt nok overrasket over at læse en ekstern boks kan give bedre signal end kort med CI+ modul...

kunne da godt tænke mig at prøve en god boks, men så alligevel træls at smide en masse penge efter en og så det ikke er så meget bedre at det er pengene værd.. 

nogen der kan anbefale en boks ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2012 kl. 05:57
Du siger at kvaliteten er blevet ringere efter at du har skiftet tv.

Mon ikke det er her du skal finde årsagen?

På min Sony har jeg slukket for alt hvad der hedder støjreduktion, true colour osv.

Med tydeligt bedere billede som resultat.

Hvis dit TV ikke er kalibreret rigtigt, som andre her i tråden er inde på, vil du opleve forringet billede kvalitet.

Om kvalteten skullle blive bedre med en ekstern tuner........ Næppe.

Det kan være den er mere følsom/god med mindre udfald og pixelering.

Ret mig hvis jeg tager fejl.Smile

Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 00:19
Kvaliteten af kanalerne er tilpasset efter hvor mange der ser den og hvad de sender.
Det er ikke producenten af tv kanalen der styre dette, men tv udbydere
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2012 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

er godt nok overrasket over at læse en ekstern boks kan give bedre signal end kort med CI+ modul...

kunne da godt tænke mig at prøve en god boks, men så alligevel træls at smide en masse penge efter en og så det ikke er så meget bedre at det er pengene værd.. 

nogen der kan anbefale en boks ?
De som gerne vil optage noget og se dette senere (fordi dette sendes samtidig med det man ser på ens Tv), og da opdager forringet billedkvalitet, her har man vel lov til blive noget knotten  Wink. Hvorfor nogen VHS forringede optagelserne skal jeg lade være uskrevet.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan160674 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 09:51
Jeg har lige fået boxer kort til TV2, for mig at se står DRHD meget bedre end TV2 HD, især under OL er det meget sammenligneligt, da de sender samme sportsgrene ind i mellem.

TV2 HD er mere uskarpt, hakket i billedet. DR1 i HD er også en smule dårligere, men stadigt langt bedre end TV2 HD.

De andre boxer kanaler kan jeg slet ikke se uden at græmmes. Ved ikke hvad boxer laver ved deres signaler, men jeg er slemt skuffet. Godt der er 14 dages fortrydelsesret.  
Til top
peranni Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-September-2010
Sted: jylland
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peranni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 11:00
Jeg har de sidste 3 uger haft kraftige pixeleringer, udfald og totalt bortfald af kanalerne i mux 3 fra BoxerTV.
Problemerne opstår både over TV-tuner og Humax tuner, jeg kan se tålelig billeder over TV2 HD men det stopper, når BoxerTV stopper de gratis HD sendinger.
HD kanaler fra BoxerTV er absolut ikke 60 kr/mdr værd kvalitetesmæssig.
BoxerTV siger selvfølgelig, at det ikke er deres skyld, men at det er min modtagelse, der har ændret sig.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 12:20

Når der mangler 1 eller 2 mux er det normalt folks antenneanlæg der fejler. Typisk overstyring eller filtre der driller.

Mux´ene kommer normalt fra samme sender, men forskellige frekvenser.  Er antenneanlæget lineært.
Det er for nemt at give Boxer skylden for det hele.

Lynge  Smile

Redigeret af Lytro - 03-August-2012 kl. 12:22
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
jan160674 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2008
Point: 504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan160674 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:00
Jeg kan jo blot konstatere at med den samme antenne, fjernsyn etc. står boxer kanalerne klart dårlige end de kodningsfrie fra DR. Så er det muligt det ikke er boxers skyld, men det ændrer ikke ved at resultatet er et skod billede. (tv2 HD er da tåleligt, men dårligt for et HD signal at være).

Om det så er deres bitrate, mux CI modul eller andet er jeg ligeglad med, kan blot konstarere det ikke er særligt kønt at se på.
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:19
Nu skal man passe på ikke at få mave sår af BOXER signalet.
De har jo ikke så mange frekvenser at lægge allle deres programmer.

Er man utilfreds, så skrift til Canal Digital f.eks.    

Lynge Wink
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu