recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV kvalitet ???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxer TV kvalitet ???

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Jeg har lige fået boxer kort til TV2, for mig at se står DRHD meget bedre end TV2 HD, især under OL er det meget sammenligneligt, da de sender samme sportsgrene ind i mellem.

TV2 HD er mere uskarpt, hakket i billedet. DR1 i HD er også en smule dårligere, men stadigt langt bedre end TV2 HD.

De andre boxer kanaler kan jeg slet ikke se uden at græmmes. Ved ikke hvad boxer laver ved deres signaler, men jeg er slemt skuffet. Godt der er 14 dages fortrydelsesret.  
Jeg håber der er almindelig enighed om at man via det nuværende digitale system skruer længere og længere ned for Bit raten.
Hvad os seere har af muligheder når det kommer til anden udbyder end Boxer, så vil jeg håbe at man også bestemt vælger! Altså fravalg af Boxer.

Hvis Boxer føler dette som et angreb burde samme Boxer vel slå sig sammen med Forbrugerstyrelsen og afgøre tingene denne vej, og ja her tænkes på fremtiden, Boxer kan vel ikke fortsætte med skrue ned for tingene.

Redigeret af skyking - 03-August-2012 kl. 15:01
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4059
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 16:59
Jeg har sjovt nok godt skarp billede på alle mine bøger kanaler. Hvis jeg sammenligner med mine forældres canaldigital, altså kun af kanalerne.
Men dr hd og dr 1 vs tv2hd på CD så er tv2 os dårligere end de to andre
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 17:12
Jeg må også konstatere at DR2 er blevet ringere efterhånden. Tidligere stod den knivskarpt og var i mange tilfælde bedre at se på end DRHD. Nu er det DR1HD der står knivskarpt, men har pixelleringer. Og TV2 vil jeg slet ikke kommentere, da det er ringe...
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg må også konstatere at DR2 er blevet ringere efterhånden. Tidligere stod den knivskarpt og var i mange tilfælde bedre at se på end DRHD. Nu er det DR1HD der står knivskarpt, men har pixelleringer. Og TV2 vil jeg slet ikke kommentere, da det er ringe...

AHA! Så er det måske DERFOR, DR2 nogle gange samsender film m. DR HD! Så er der nogle, som altså ikke skal brokke sig over det...Big smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

AHA! Så er det måske DERFOR, DR2 nogle gange samsender film m. DR HD! Så er der nogle, som altså ikke skal brokke sig over det...Big smile
Ja det er muligt. Der hvor jeg ser den store forskel før og nu, er i programmet Deadline, der jo er direkte studie signal. Og her var billedet bare perfekt - engang Ouch
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 17:26
Det kan være, at DR2 har overtaget DR1's "gamle" plads, nu når DR1 sender i bedre kvalitet.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 17:50
Det hele skulle overgå til dvb-t 2 kan vi hvis blive enige om
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det hele skulle overgå til dvb-t 2 kan vi hvis blive enige om

Så brokker vi da bare nogle flere kanaler ind, og højkomprimerer hele lortet.LOL
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2012 kl. 18:34
Ja det skal nok passe
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2012 kl. 09:56
Jeg sad og så I Seng Med Fjenden på TV2 HD via Boxer i aftes (gider ikke OL), og den så helt pæn ud. Generelt er jeg dog enig, at den tekniske kvalitet kunne være bedre.
Jeg tror også, at skifter de andre Mux'er også til DVB-T2, så vil man hellere presse flere kanaler ind.
Vi har droppet Canal Digital til fordel for Boxer mest pga prisen, men jo, billedet med CD var bedre.
Til top
tashda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2011
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tashda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 00:31
igennem alt det udstyr jeg har testet, har TV2 HD stået super fint.. kan ikke se forskel på Boxer TV2 HD kontra YouSee TV2 HD..

Signal 100/100 og ingen pixelleringer eller udfald.. Det er både via CI+ modul og via DVB-T2 bokse.
Synes det er besynderligt I oplever så mange problemer med billedkvaliteten.. DR2 synes jeg også er begyndt at blive lidt mere "sløret" efter DR1 er begyndt at sende i højere opløsning, men ikke sådan at jeg ville kalde billedet "dårligt" (Canal9 med Stofa i Slagelse - der kan vi snakke sløret ;-) )
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2012 kl. 06:28
Måske får YouSee deres TV2HD-signal fra DTT-nettet?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu