|
Boxer TV, lydniveauer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
arnen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2014 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2014 kl. 13:47 |
Jeg har for kort tid siden taget min nye Boxer HD-modtagerboks i brug,
en Triax T-HD505VA DVB-T2, men der er noget ved den, som generer mig.
Det er lydniveauerne for de forskellige kanaler.
Specielt er lyden på TV2 Danmark HD meget svag og på TV3Sport1 meget høj i forhold til de andre kanaler. Når man vil skifte fra TV2 til en anden kanal, skal man forinden skrue ned for lyden, hvis man vil undgå at blive "blæst tværs gennem lokalet", især hvis man skifter til TV3Sport1. TV2 SD har også højere jydniveau end TV2 HD. Jeg har henvendt mig til TV2 og Boxer. Sidstnævnte foreslog mig at nulstille min modtagerboks (jeg går ud fra, at "nulstile" = "fabriksindstilling") og prøve med et andet HDMI kabel fra boksen til mit fjernsyn. Som forventet gav intet af det nogen forskel. Boxer nægter, at der er problemer med lydniveauerne. Hvad gør jeg så? Redigeret af arnen - 04-August-2014 kl. 13:48 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PCM ligger højere end DD. Så det er der problemet ligger. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det ligger i forskellen på om stationen sender Multikanallyd eller Stereo. Du kan få samme lydniveau ved at gå ind i menu -> indstillinger -> skærmindstillinger -> digital lyd -> stereo
Men så får du ikke surround fra DR1 og TV2 HD Har selv boxen, så jeg ved det er derfor Redigeret af Kampus - 04-August-2014 kl. 15:23 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er samme sag på et TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
arnen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-August-2014 Status: Offline Point: 2 |
Tak for svarene. Jeg har prøvet forskellige ting.
1. at sætte forstærkeren på surround, og sætte boxen på stereo: TV2 HD er svag og TV3 Sport 1 er kraftig. 2. at sætte forstærkeren på surround, og sætte boxen på multikanal: TV2 HD og TV3 Sport1 er kraftige, men så er der en del andre kanaler, der er svage. 3. at sætte forstærkeren på stereo, og sætte boxen på stereo: TV2 HD er svag og TV3 Sport 1 er kraftig. 4. at sætte forstærkeren på stereo, og sætte boxen på multikanal: TV2 HD er normal og TV3 Sport 1 er kraftig. En del andre kanaler er svage. Jeg må så selv vælge, hvilket kompromis, jeg bedst kan leve med. |
|
![]() |
|
Det skulle ikke være nødvendigt at stille noget på Reciveren, den skulle gerne sende det ud som den modtager. Så modtages PCM, så kommer det ud 2CH, og er det 5.1 så kommer det sådan, med mindre man har predifineret noget andet, som f.eks min Reciver går på DPL når der modtages PCM fra TV eller Recorder. Så der er intet der skal stilles på den, det klarer den selv, også ved musik der går den i All CH Stereo. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg synes ikke der er så stor forskel på lydniveauer fra HD til SD. Sætter vol hukommelsen ved opstart efter en passende vol på SD kanal, og skruer så bare op for HD multikanal lyden, som er svagere.
TV starter selv op ved sidst valgte vol. Og reciever kan sættes til opstarts vol i opsætning. Redigeret af Kampus - 06-August-2014 kl. 19:05 |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Det er ca. det samme her hos mig. Har YouSee og kører lyd fra mit Pana DT60 til min Pioneer receiver med et Toslink kabel. Især TV2 er ret så lav.
Hvis jeg kun kører lyd fra tv'et, er der ingen problemer med volume forskelle på de forskellige kanaler. Rimelig træls, da lyden jo ikke ligefrem er supergod igennem tv'et. |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |