recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxer TV slår dørene op ni måneder før ti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBoxer TV slår dørene op ni måneder før ti

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:59

Den antenneforening jeg får når jeg flytter, har lige lavet om på pakkerne, så jeg skal betale 183,- pr. mdr. for en masse kanaler, meget billigere end Boxer, samt for 100,- mere pr. mdr. får jeg nogle flere, bla. TV2s nye HD film kanal igennem YouSee, tror næppe Boxer kommer med et bedre tilbud, de kan ikke gøre det billigere, det jeg får er med alle kanalerne, for bare 100,- mere pr. mdr. 

Boxer er helt klart lige blevet droppet, fuldstændig lukket og slukket hos mig.

Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 14:40

Oprindeligt skrevet af kims2 kims2 skrev:


Yousee grundpakke for et halvt år:
160*6+199 kr = 1159 kr/halvår

De 199 kr kan man dog spare, hvis man vil nøjes med at se DR1, DR2 og TV2 digitalt og de øvrige kanaler analogt. 

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 18:45

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:



Mon ikke det er Kanal 4 og 5 der er dyrest?

Neej, TV2 er i toppen af prisen for deres kanaler, Tv2 Sport koster eks. 370,- om året, så alle disse TV2 kanaler løber hurtig op.

Og det er uden TV2 Sport HD, TV2 Film HD, TV2 Sport Extra, og hvad de ellers hedder.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 20:13

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Neej, TV2 er i toppen af prisen for deres kanaler, Tv2 Sport koster eks. 370,- om året, så alle disse TV2 kanaler løber hurtig op.

Du kan ikke tage priser for TV 2 Sport - og dele den ud på de øvrige kanaler.

Sportsrettigheder er hundedyre, og derfor er TV 2 Sport en af de allerdyreste kanaler herhjemme.

Jeg kender desværre ikke Boxers priser på de udbudte kanaler (ville ellers gerne have været en flue på væggen ) men efter hvad jeg kan huske fra  sidste kanal-afstemning på det kabel-tv anlæg jeg har så ligger TV2-kanalerne dels meget spredt, og slet ikke i toppen hvad angår abonnement.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Mon ikke det er Kanal 4 og 5 der er dyrest?


Neej, TV2 er i toppen af prisen for deres kanaler, Tv2 Sport koster eks. 370,- om året, så alle disse TV2 kanaler løber hurtig op.



Zulu, Charlie, News og Film koster ikke i nærheden af hvad Sport koster.

TV 2 Film startede med at koste 5,- om måneden, og News ligger omkring en tier.
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 13:16

Det har været fremme at de koster op til ca. 20,- kr pr. stk. jeg havde på et tidspukt en oversigt over hvad de forskellige kanaler kostede i den antenneforening jeg er medlem af, kan ikke finde den endnu, men det var heller ikke med de nye priser for 2009, håber jeg får sådan en liste igen over 2009.

Men stadigvæk, TV2 har mange kanaler, og samlet løber de op i denne opstartspakke hos Boxer, men det fulde overblik kommer først når Boxer er klar, både med pakker og priser.

Men skal Boxer tage kunder, skal prisen være meget lavere, hvorfor ellers skifte til dem, de kan jo heller ikke vise HD kanaler, som jo er begyndt at komme frem.

Jeg får 33 kanaler til 183,- kr pr. mdr.

Boxer tilbyder 13 kanaler til 184,- pr. mdr. så jeg kan ikke forstå hvorfor i mener det er billigt.

Men igen vi må vente til de færdige priser og pakker.

NB.

Læste lige at TV2s kanaler stiger med op til 50% pr. 01.01.09, så det er ikke helt skævt med det jeg skriver, at TV2s kanaler er de dyre i denne pakke.



Redigeret af Jan.Larsen - 05-December-2008 kl. 13:23
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Men stadigvæk, TV2 har mange kanaler, og samlet løber de op i denne opstartspakke hos Boxer, men det fulde overblik kommer først når Boxer er klar, både med pakker og priser.



Ja, TV 2 har fire kanaler og SBS har tre, som også kræver deres del af kagen, og jeg har på fornemmelsen af Kanal 4 & 5 samlet set er dyrere end de fire TV 2 kanaler.

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Men skal Boxer tage kunder, skal prisen være meget lavere.



Det ville kræve at TV 2, SBS m.fl. skulle sælge kanalerne til Boxer billigere end de opkræver hos andre, og så nærmer vi os konkurrenceforvridning.

Selvfølgelig kan der sikkert forhandles rabatter, men Boxers skal jo så først have en del kunder i butikken, så det er hønen og ægget.

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Boxer tilbyder 13 kanaler til 184,- pr. mdr. så jeg kan ikke forstå hvorfor i mener det er billigt.



Jeg har nu ikke skrevet at jeg synes at Boxers pakke er billig, men den består udelukkende af betalingskanaler, og de er alle sammen med til at sætte prisen.

Skulle TV 2 kanalerne koste i nærheden af TV 2 Sport ville det jo betyde at de andre er gratis, men de to nævnte SBS kanaler er ikke blandt de billigste - tværtimod.

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Læste lige at TV2s kanaler stiger med op til 50% pr. 01.01.09, så det er ikke helt skævt med det jeg skriver, at TV2s kanaler er de dyre i denne pakke.



Læs igen. TV 2s kanaler stiger, men det er kun Zulu der stiger med 50%, så den kommer til at koste 14,95 (før evt. rabatter). News stiger med 5% til 10,97.

Kan i øvrigt se fra samme artikel at Charlie koster 8,95 og Film 6,50 pr. 1. januar.

Det er i alt kr. 41,37 for de fire kanaler før evt. rabatter og en sammenlagt stigning på knap kr. 8.

Redigeret af lunddal - 05-December-2008 kl. 13:42
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:05

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Boxer tilbyder 13 kanaler til 184,- pr. mdr. så jeg kan ikke forstå hvorfor i mener det er billigt.

Jeg faldt lige over en oversigt fra 2007 på kanalpriser, hvor de så således ud:

Kanal     Pris/år     Pris/md
6'eren (SBS NET) 0,00 0,00
Animal Planet 46,50 3,88
Discovery 47,00 3,92
TV 2 Film 82,50 6,88
TV 2 Charlie 119,25 9,94
Kanal 4 123,75 10,31
TV 2 Zulu 149,25 12,44
TV 2 News 156,75 13,06
Kanal 5 194,25 16,19

I alt det år kr. 76,60 ... så koster de samme kanaler sikker 95 kr i år og 119 til næste år.

Og de prisstigninger du nævner, vil jo også slå igennem hos dit nuværende abonnement. Enten ved at kanalerne stemmes ud, eller prisen per måned stiger tilsvarende.

Men pointen er mere, at kanalerne hos Boxer jo koster 119 kr, uanset om du får dem fra Boxer eller andre steder fra. Altså forudsat at Boxer har været i stand til at forhandle de samme priser igennem.

Det der er dyrere på digitalt tv er kortafgifterne, hvor Boxer har lagt sig i niveau med Viasat og Canal Digital, med 780 kr/år. Og det er jo med til at fordyrre pakken i forhold til Stofa og Yousee med en godt 30 kr/måned. Omvendt betaler man sikkert andre udgifter hos dem, for at have signalet inde i huset, så det kan være at det kommer ud på et.

Kortafgifter:

  • Viasat kr. 798/år
  • Boxer kr. 780/år
  • Canal Digital 778/år
  • YouSee kr.  398/år
  • Stofa kr. 375/år

Så jeg syntes ikke man kan sige Boxer er dyre - de er bare ikke billigere.

  /Lars



Redigeret af Lars - 05-December-2008 kl. 14:07
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:40
De 119,- inkluderer jo også Koda/Copydan, eller er Boxer undtaget for dem?

Redigeret af lunddal - 05-December-2008 kl. 14:40
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Neej, TV2 er i toppen af prisen for deres kanaler, Tv2 Sport koster eks. 370,- om året, så alle disse TV2 kanaler løber hurtig op.

Du kan ikke tage priser for TV 2 Sport - og dele den ud på de øvrige kanaler.

Sportsrettigheder er hundedyre, og derfor er TV 2 Sport en af de allerdyreste kanaler herhjemme.

Jeg kender desværre ikke Boxers priser på de udbudte kanaler (ville ellers gerne have været en flue på væggen ) men efter hvad jeg kan huske fra  sidste kanal-afstemning på det kabel-tv anlæg jeg har så ligger TV2-kanalerne dels meget spredt, og slet ikke i toppen hvad angår abonnement.

  /Lars



"Prisen på TV 2 Sport er, fra 1/1-08 kr. 23,55 pr måned, pr medlem, eksklusiv moms og CopyDan afgift."

http://servicenyt.aovnet.dk/2007/10/tv-2-sport-og-pris.html

Der har dog fremme at Yousee forlangte en pris omkring de kr. 15, om det blev til noget skal jeg lade være usagt.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

De 119,- inkluderer jo også Koda/Copydan, eller er Boxer undtaget for dem?


Næppe, det ville være konkurrenceforvridning.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Neej, TV2 er i toppen af prisen for deres kanaler, Tv2 Sport koster eks. 370,- om året, så alle disse TV2 kanaler løber hurtig op.


Du kan ikke tage priser for TV 2 Sport - og dele den ud på de øvrige kanaler.


Sportsrettigheder er hundedyre, og derfor er TV 2 Sport en af de allerdyreste kanaler herhjemme.


Jeg kender desværre ikke Boxers priser på de udbudte kanaler (ville ellers gerne have været en flue på væggen ) men efter hvad jeg kan huske fra sidste kanal-afstemning på det kabel-tv anlæg jeg har så ligger TV2-kanalerne dels meget spredt, og slet ikke i toppen hvad angår abonnement.


/Lars

"Prisen på TV 2 Sport er, fra 1/1-08 kr. 23,55 pr måned, pr medlem, eksklusiv moms og CopyDan afgift."http://servicenyt.aovnet.dk/2007/10/tv-2-sport-og-
pris.html
<br style="color: rgb(153, 0, 255);"><span style="color: rgb(153, 0, 255);">Der har dog fremme at Yousee forlangte en pris omkring de kr. 15, om det blev til noget skal jeg lade være usagt.</span>


Hvilket også passer med Jans pris, men nu er den kanal slet ikke med i Boxers pakke.

Redigeret af lunddal - 05-December-2008 kl. 14:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu