|
Boxer - tv2 kortfejl? |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1396 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Nej. naturligvis ikke. Det er jo en helt anden sag. Dette her handler om et problem med at Humax ikke altid kan aflæse/skrive til Boxer's programkort - altså at den altid fungerer tilfredstillende med Boxer's kanaler. Humax-boksen virker jo fint til DR's kanaler (altså helt uden Boxer)! Der stilles vel visse krav til Humaxboksens specifikationer / software fra Boxer's side for at den kan blive godkendt til at fungere sammen med Boxer's kanaler. Hvis fejlen ligger i selve Humax-boksen må Boxer jo ikke have været grundige nok med deres godkendelse (test) og derfor må de tage en del af ansvaret. Eller også er der fejl i nogle af Boxer's programkort. |
|||
![]() |
|||
RasmusGlud ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2012 Sted: Randers Status: Offline Point: 14 |
||
Enig. De har i det mindste en del-ansvar. Jeg snakkede desuden med Max Nordic (producenten af Humax-boksene) efter min samtale med Boxer, og fik en nøje forklaring om, at det var et kendt problem. De hævdede, at der dog var tvivl om uenighed om, hvem der havde fejlen, altså om det var Boxer, dem der driver signalet eller Max Nordic. Så snart der var en løsning, ville det selvfølgelig blive offentliggjort af den "ansvarlige" - i Max Nordics tilfælde ville de sende en softwareopdatering ud. Jeg fik en løs tidshorisont på 8 dage før der var nyt i sagen, men nu må vi se. Det var i hvert fald en noget anden og knap så overfladisk oplevelse at snakke med Max Nordic.
Undskyld mig, men det der har jo absolut intet med noget som helst at gøre. Udstyr som Boxer har bogstavelig talt stemplet med deres logo og dermed godkendt til at fungere med deres produkter, services og programkort forventes jo at fungere som Boxer hævder. Hvis siger "det virker" og det viser sig ikke at gøre, så har Boxer self. ansvar. Går et produkt derimod i stykker eller står af pga. en fabrikationsfejl har det jo intet med Boxer at gøre, men producenten. Redigeret af RasmusGlud - 15-April-2012 kl. 14:48 |
|||
![]() |
|||
Infinity ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1078 |
||
Ja også undskyld herfra, men godkender Boxer at
1) udstyret er brugbart til at modtage krypterede tv signaler fra Boxer ?
eller at
2) udstyrets og alle dets funktionen, incl dem der bliver implementeret i udstyret ved en senere firmware opgrade, altid vil virke ?
Mig bekendt godkender de kun 1).
|
|||
mvh Infinity
|
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Jeg kan give jer den info at jeg siden jeg modtog et nyt kort fra Boxer ikke har haft de problemer som jeg startede tråden med. Har nu kørt ca. 1 mrd på nyt kort, uden problemer.
Med det sagt, så ser jeg da frem til at høre hvad årsagen til problemet er når Boxer og Humax får undersøgt sagen ordentligt.
|
|||
![]() |
|||
RasmusGlud ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-April-2012 Sted: Randers Status: Offline Point: 14 |
||
Jeg skal selvfølgelig ikke gøre mig klog på, hvad der præcis ligger til grunde for en "Boxer godkendelse", men umiddelbart lyder det korrekt med, at den kun omfatter 1). For at koncentrere os om det, der er relevant for denne tråd, har vi at gøre med en situation, hvor meget tyder på at der er et kompatibilitetsproblem mellem udvalgte Boxer programkort og Humax modtagerbokse. Er dette tilfældet, vil jeg mene, at Boxer har godkendt udstyr, som har problemer med noget som essentielt som at afkode og læse et programkort - noget som strider med 1) udstyret er brugbart til at modtage krypterede tv signaler fra Boxer. Jeg er ikke harm og dybt forarget over, at Boxer har godkendt muligvis inkompatibelt udstyr, shit happens, men jeg forventer blot, at de tager sagen alvorligt og samarbejder med Humax om at få problemet løst, hvad end det er deres egen eller Humaxes fejl. Nok om det... På baggrund af min anmeldelse og fremlæggelse af sagen på Trustpilot ringede Boxer i går d. 16/4 og gik til med til at sende mig et nyt programkort uden beregning. Ham jeg talte med forstod ikke, hvorfor jeg ikke var blevet tilbudt det i første omgang og SLET ikke, at jeg skulle betale 250 kr., hvis jeg absolut ville have et nyt. Det beklagede han selvfølgelig. Nu afventer jeg det nye kort og så må vi se, hvad der sker ;) |
|||
![]() |
|||
flemmingjensens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 19 |
||
Nogen der har info om pvr direkte på de nye tv? Altså om f.eks Samsung elller Sony kører godt og problemfrit med CAM-modul og om de optager okay. |
|||
Mvh. Flemming
|
|||
![]() |
|||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
||
Undskyld Flemming, men hvad har CAM moduler og PVR at gøre med trådens emne? ![]() Please stay on track. Her diskuteres Boxer, Humax og kortproblemer.
|
|||
![]() |
|||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
||
Du er helt forkert på den! BOXER godkender at den lever op til deres standart omkring modtagelse af signal og lyd og kodning. Teknik og software er ikke deres bord, men de har selvfølgelig en interresse i at det virker, men det er altså ikke deres ansvar. Så hvis du har problemer med dit hardware, så må du gå til producenten eller den forhandler der har solgt dig det. |
|||
![]() |
|||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
||
Max Nordic er IKKE producent af HUMAX, de er en distributør, ikke andet. SAMSUNG ændret på et tidspunkt i den tekniske opbygning (chipset) af et BOXER godkendt TV model, uden at BOXER blev gjordt opmærksom på det, uheldigvis betød det at der faktisk blev nogen problemer med viaccess modul, er det BOXER's ansvar?
Den her sker nok ofter end nogen er klar over, at producenter ændre i deres produkter både når det gælder hardware og software efter det er blevet godkendt. |
|||
![]() |
|||
flemmingjensens ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-November-2011 Sted: DK Status: Offline Point: 19 |
||
[/QUOTE]
Nogen der har info om pvr direkte på de nye tv? Altså om f.eks Samsung elller Sony kører godt og problemfrit med CAM-modul og om de optager okay. [/QUOTE] Undskyld Flemming, men hvad har CAM moduler og PVR at gøre med trådens emne? ![]() Please stay on track. Her diskuteres Boxer, Humax og kortproblemer. [/QUOTE]Ja, det må du da så meget undskylde. Men syntes da det var okay relevant at spørge til, nu jeg har en Humax der fucker op. Og er måske bare mig der er forkert på den, og har misforstået trådens overskrift "Boxer - tv2 kortfejl" |
|||
Mvh. Flemming
|
|||
![]() |
|||
daskino ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 783 |
||
hej alle har også kontaktet Boxertv. pga jeg ikke kan se Tv2 Hd. Det sender mig et nyt kort, da de siger kortet ikke virker. leveringstid 3 dage. Et godt tip til at se om T2 virker er at se om man kan se Tv4 malmø og NRK2 norge. de sender begge i T2 ligesom tv2. sjovt nok virker disse 2 kanler sevom tv2 ikke virker
|
|||
Sony 46HX823 Samsung H5505
Roku LT, Google nexus player, Sidewinder 4 Xtreamer, WD TV HD, Live Mini og Ryan Mini2, SB 3, Wii, |
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
||
Og du skal kunne se den tyske kanal,ogTv2HD Film 6HD TV2HD Sport
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |