recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxers TV2 er ringere end den nuværende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxers TV2 er ringere end den nuværende

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxers TV2 er ringere end den nuværende
    Sendt: 19-Februar-2012 kl. 20:20
Nej det er de andre HD kanaler som skal tilkøbes

Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:06
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

TV2 i HD er del af ens TV2 abo. hos Boxer fra 1. april.

Jeg har informationen direkte fra Boxers ledelse.
I kan forhør jeg hos den nærmeste Boxer forhandler, det blev meldt ud til dem i oktober i forbindelse med et forhandler seminar.

Spændende at se om du får ret når der på deres hjemmeside vedr. HD-kanalerne nu står:

Priser:

0 kr. i perioden 2. april - 2. juli 2012. Derefter kan kanalerne købes som en Boxer HD Tilvalgspakke. Prisen oplyses senere.

Det kunne tyde på at TV2 HD kommer til at koste ekstra hos Boxer Cry
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 13:20
Er der andre end mig, der synes, at TV2 med Boxer faktisk er blevet bedre de seneste dage?
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2012 kl. 16:27

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Fx er et Sony  EX720  og et EX723 apparat det samme, bortset fra at der er monteret en 15-20 kr dyrere DVB-T2 chip i EX723 modellen.   

Uanset hvornår man ville starte DVB-T2 udsendelserne, skulle man naturligvis have overbevist alle med antenne om at købe  EX723 modellen straks den var på markedet. Så ville mange flere seere kunne modtage det nye signal, når det kom - og det kommer så sådan lidt - hovsa - nu til 1. april.

Hvis det er sådan, så handler du de forkerte steder, så meget kan jeg sige om det, for det er langtfra sådan.
Så godt som alle forhandler har et stort udbud af T2 og flere vælger stortset kun at tage T2 hjem nu.
Men man skal også huske på at 50% af marked er DVB-C og her er der stadig mulighed for at gøre nogen gode TILBUDS køb uden T2.

Nu har jeg faktisk ret længe læst tilbudsaviserne fra de store kæder, besøgt deres hjemmesider og flere gange været i de fysiske forretninger - med det hovedformål, at finde DVB-T2 udstyr og priser derpå.  
Det er først for meget nyligt (2-3 mdr), at  DVB-T2 udstyr findes i et bredt udbud og til normale priser.  Det er vist ikke en hemmelighed, at flere af kæderne har haft større ordre ude på DVB-T udstyr, som gerne skulle sælges først.
Det var fx i september kun Elgiganten, der havde en side, der forklarede om DVB-T2 - og en overgang også havde DVB-T2 som søgepunkt på TV produkt hjemmesiden.

Jeg er naturligvis enig i, at køber man et fjernsyn til youSee eller Stofa, så er -T eller -T2 ikke relevant (før det nykøbte fjernsyn om adskillige år evt. skal forvises til sommerhuset eller lignende).

Men DVB-T2 bokse kom på markedet i feb/mar 2010 i England - det er 2 år siden, og kun 3 mdr efter vi skiftede fra analog til DVB-T.  Fjernsyn med DVB-C/T/T2 kom i England på markedet fra april 2010.  Priserne har også snart meget længe været helt OK i fx England.   
Jeg skal medgive at CI+ måske er lidt nyere, men det er vi nok mange, der gerne ville have været foruden. Cry 

Nu kom DVB-T2 noget før end forventet, fordi TV2 besluttet sådan ud i det blå at de også vil sende i HD og det giver som sagt nogen udfordringer i forhold til pladsen på det nuværende DVB-T(1)

BOXER har også en MUX6 der ikke er taget i brug endnu også er der en ledig MUX8 som der ikke er afklaring om hvem skal have.

Udsagn fra en marketingafdeling om nye ikke frigivne produkter er ca det mest upålidelige, man kan høre på.  De skal fremhæve de nuværende produkter.

Men allerede med beslutningen om analogt sluk i 2007 - ja allerede i forarbejderne dertil og høringssvarene fra bla DR - lå det klart, at i 2012 kunne man forvente HD på DR1. 
Det kom så meget tidligere med DR-HD, der kunne sendes, fordi DR havde 'gaflet' sig  to hele muxer.  

Det var således af mange bedømt, at  TV2 kun var tvunget til at udskyde en HD kanal pga. det store underskud, EU sagen og den forrige regerings salgsplaner for TV2.   Så jeg vil sige, at det snarere er, at TV2 kom senere end man kunne forvente med HD kanalen.
Men OK, udmeldingen kom ganske pludseligt.

Nu koster det kun ganske lidt for Boxer at anskaffe DVB-T2 modulatorer til de eksisterende sendere. Driftsomkostningerne er også - hvis noget - marginalt lavere. Så for Boxer er DVB-T2 stort set gratis.
Udbygning og start  af MUX6 vil derimod koste en stor investering i nye sendere og øge driftsomkostningerne  med op mod 33%.  
Disse sidste udgifter bliver uhyre meget lettere at  klare, hvis  Boxer kan fastholde de mange nye TV2 kunder, som de nu har fået.  

Det har længe været klart, at MUX8 i VHF bånd III, i praksis ville gøre det nødvendigt med DVB-T2. DVB-T vil blive umuligt kostbart at anvende, hvis dækningen skal være rimelig i VHF bånd III. 

Der har ikke været efterspørgsel for HD fra starten da Boxer begyndte,...

Nu har HD og DVB-T2 ikke andet med hinanden at gøre, end at HD-udsendelser er/var en undskyldning for at indføre DVB-T2.    Det er forklaringen på kort sigt og til de uvidende kunder.

Den virkelige grund er naturligvis, at  man kan sende og modtage 70-80% mere fjernsyn over det samme antal UHF kanaler og for nøjagtig samme udsendelsespris.  Dette er naturligvis fundamentalt vigtigt for Boxers evne til fortsat at have de rigtige og lave priser.

At få udskiftet de gamle fjernsyn er i den sammenhæng mest en praktisk psykologisk øvelse. Noget med at give seerne lidt tid til at vende sig til tanken om en ny boks eller et nyt fjernsyn. 

Lars     Smile

PS! I løbet af 1-2 år vil der uden tvivl komme nøjagtigt samme 'skuespil' omkring en overgang fra DVB-C til DVB-C2 for alle kabel brugere.  

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:34

Det er korekt at man ikke kan se TV2 HD med de pakke, men det skyldes at det er et CI modul man får med i pakken, der er ikke nogen Restriction i TV2 abo. man kan godt se TV2 HD, hvis man anskaffer sig et CI+ modul.

Og boksen eller fjernsynet  understøtter  DVB-T2 og  CI+.  

Lars :)

Jep, vigtig "detalje"!!!! Tongue
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:28

[QUOTE=Anden4220]   
Der sælges stadig udstyr, der kun kan modtage DVB-T og ikke klare -T2.  Forretningerne troede jo ikke DVB-T2 og så ville de hellere sælge udstyr uden DVB-T2.
Det er ganske lidt billigere, men så er der jo håb om en kortere levetid og et nyt salg - ren amoral i mine øjne.

Fx er et Sony  EX720  og et EX723 apparat det samme, bortset fra at der er monteret en 15-20 kr dyrere DVB-T2 chip i EX723 modellen.  

Uanset hvornår man ville starte DVB-T2 udsendelserne, skulle man naturligvis have overbevist alle med antenne om at købe  EX723 modellen straks den var på markedet. Så ville mange flere seere kunne modtage det nye signal, når det kom - og det kommer så sådan lidt - hovsa - nu til 1. april.

Hvis det er sådan, så handler du de forkerte steder

Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:05
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:13

Det er korekt at man ikke kan se TV2 HD med de pakke, men det skyldes at det er et CI modul man får med i pakken, der er ikke nogen Restriction i TV2 abo. man kan godt se TV2 HD, hvis man anskaffer sig et CI+ modul.

Og boksen eller fjernsynet  understøtter  DVB-T2 og  CI+.  

Lars :)
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:09
Smile

Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:04
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Anden4220 Anden4220 skrev:

Fedt hvis det passer, jeg har dog hørt fra elektronik indkøbschefen i en større dansk supermarkedskæde at TV2 HD ikke er mulig at modtage hvis man køber de færdigpakkede TV2-Pakker i Elgiganten/bilka/Føtex Etc.
....
i øvrigt ville det undre mig meget hvis boxer gav noget "gratis" ud...

Der sælges stadig udstyr, der kun kan modtage DVB-T og ikke klare -T2.  Forretningerne troede jo ikke på DVB-T2 og så ville de hellere sælge udstyr uden DVB-T2.
Det er ganske lidt billigere, men så er der jo håb om en kortere levetid og et nyt salg - ren amoral i mine øjne.

Fx er et Sony  EX720  og et EX723 apparat det samme, bortset fra at der er monteret en 15-20 kr dyrere DVB-T2 chip i EX723 modellen.  

Uanset hvornår man ville starte DVB-T2 udsendelserne, skulle man naturligvis have overbevist alle med antenne om at købe  EX723 modellen straks den var på markedet. Så ville mange flere seere kunne modtage det nye signal, når det kom - og det kommer så sådan lidt - hovsa - nu til 1. april.

Nu er det sådan, at  TV2 forlanger helt samme pris (12,50 kr/md inkl moms) for signalet uanset om det sendes som SD, HD eller som både SD og HD.

Det er således kun den ekstra bitrate kapacitet som Boxer skal bruge for at sende HD signalet, der kunne gøre HD signalet dyrere (udover en ekstra prifit) . 
Det er netop her DVB-T2  samtidig giver mere og dermed billigere bitrate for Boxer. Den samme pris giver så  Boxer en mulighed for hurtigt at få de fleste kunder med over på den billigere og langt bedre  DVB-T2 standard.

Erfaringen fra andre HD kanaler er, at forbrugerne forventer, at HD er standarden.  Lidt på samme måde som vi heller ikke vil betale ekstra for  'farve'.

Boxer kunne meget let miste kunder til satellit udbydere på landet eller youSee/Stofa i byerne, hvis de som de eneste ikke havde HD kanaler. Husk på, at Boxer udover TV2 HD får kapacitet til yderliger at sende  måske 4 HD kanaler og/eller 12-14 SD kanaler via DVB-T2.

Så  Boxer får gode muligheder for at give et godt og rimeligt tilbud til alle, måske bortset fra til de få,  der ønsker den helt kæmpe megapakke. 

Det kan nu undre, synes jeg, at Boxer ikke havde behovet for HD kanaler med i deres strategi allerede fra starten.     

Lars  Smile

Redigeret af reslfj - 23-Januar-2012 kl. 15:11
Til top
Anden4220 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2006
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anden4220 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 19:09

TV2 i HD er del af ens TV2 abo. hos Boxer fra 1. april.

Jeg har informationen direkte fra Boxers ledelse.
I kan forhør jeg hos den nærmeste Boxer forhandler, det blev meldt ud til dem i oktober i forbindelse med et forhandler seminar.

Fedt hvis det passer, jeg har dog hørt fra elektronik indkøbschefen i en større dansk supermarkedskæde at TV2 HD ikke er mulig at modtage hvis man køber de færdigpakkede TV2-Pakker i Elgiganten/bilka/Føtex Etc. men det kan jo selvfølgelig være at dem der køber direkte hos boxer og dermed får et CI+ Cam modul med for en højere pris i stedet for det billigere alternativ i butikkerne...

i øvrigt ville det undre mig meget hvis boxer gav noget "gratis" ud...
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Fordi DVB-T2 først kan introduceres d 1 april
Nå, det havde jeg ikke lige tænkt på.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2012 kl. 17:22
Fordi DVB-T2 først kan introduceres d 1 april
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu