recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxers TV2 er ringere end den nuværende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxers TV2 er ringere end den nuværende

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 23:47
Jeg har fuldpakken i 14 dg. Når jeg kigger kanalerne igennem er et væsentligt antal enten i 4.3 eller 4.3 indlejret i 16:9 - totalt ubrugelige kanaler. Så smid dem da væk!!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2012 kl. 23:50
Ja, det har vi haft oppe før. Det er heller ikke befordrende for dem at det er på den måde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 05:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg så rulleteksten mens jeg så Voice: > Denne kanal forsvinder den 11 januar <. Og det var så på kanal 2. Skiftede så over på kanal 36, som åbenbart er den fremtidige TV2 placering. Og føj for pokker et leverpostej billedeAngry

Jeg er så godt tilfreds med min nuværende TV2, at jeg overhovedet ikke ville ha' den i HD version, men det trick Boxer laver her, tvinger mig jo nærmest til at få den i HDDead

Klap nu lige hesten.

Kanal 36 er indtil videre en test kanal, så man kan se om det er muligt, at modtage efter den 11.

Det er ikke en kvalitet test.

Sikkert en skod konvertering af mpeg2 til mpeg4.

Efter den 11. januar kan du vurdere kvaliteten og den bliver sikkert bedere hen af vejen.

Kvaliteten på mpeg 2 er steget siden de første sendinger længe før Boxer kom til.

SmileSmileSmile
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Klap nu lige hesten.

Kanal 36 er indtil videre en test kanal, så man kan se om det er muligt, at modtage efter den 11.

Efter den 11. januar kan du vurdere kvaliteten og den bliver sikkert bedere hen af vejen.

Kvaliteten på mpeg 2 er steget siden de første sendinger længe før Boxer kom til.

SmileSmileSmile

Tjah.. i så fald kan man jo risikere at kvaliteten bliver endnu dårligere da man så ikke længere kan sammenligne med den nuværende digitv-udgave og dermed dokumentere den evt foringede kvalitet hos Boxertv..

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 12:42

Jeg så rulleteksten mens jeg så Voice: > Denne kanal forsvinder den 11 januar <. Og det var så på kanal 2. Skiftede så over på kanal 36, som åbenbart er den fremtidige TV2 placering. Og føj for pokker et leverpostej billedeAngry

Jeg er så godt tilfreds med min nuværende TV2, at jeg overhovedet ikke ville ha' den i HD version, men det trick Boxer laver her, tvinger mig jo nærmest til at få den i HDDead

Klap nu lige hesten.

SmileSmileSmile
Og det er noget du ved forholder sig sådan?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Klap nu lige hesten.

SmileSmileSmile

Tjah.. i så fald kan man jo risikere at kvaliteten bliver endnu dårligere da man så ikke længere kan sammenligne med den nuværende digitv-udgave og dermed dokumentere den evt foringede kvalitet hos Boxertv..

Nej, men så kan jeg sammenligne den med DR1 eller DR2, alt afhængig af hvilken af de to der fortsat sendes i SD kvalitet. Jeg har gennem hele 2011 lagt mærke til at kvaliteten er løbende forbedret på TV2, så den nu er på højde med DR1 og næsten DR2.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 15:58

Klap nu lige hesten.

SmileSmileSmile
Og det er noget du ved forholder sig sådan?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg intet ved.

Synes bare at det er for tidligt at dømme på kvaliteten før omlægningen er sket.

Måske er det kun en tester......

Måske er det den endelige kvalitet......

Det ved vi om nogle dage.

SmileSmileSmile
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 16:10
Synes faktisk også at TV2 ser værre ud en normalt på Yousee? Ikke specielt god kvalitet på håndbolden lige nu ihvertfald.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2012 kl. 21:25
Håndboldkampen stod fint på TV2 her med DigiTV kanalen
Til top
spmo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spmo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:38
Hej

Prøv lige at kigge på DR1 - Den sendes nu i HD - Uden vi har hørt om det. Det samme gælder for TV2-Lorry (den nye 24timers kanal). De står begge utroligt flot, dog har jeg det problem at de fixselerer ad.h...til.
TV2 er generelt blevet dårligere (gammel VHS kvalitet) , hvilket sansynligvis skyldes, de undender den i DVB-T2 -HD,og jeg ser den på en MPEG 4 DVB-T modtager.

Mange hilsner
Søren

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

TV2 er generelt blevet dårligere (gammel VHS kvalitet) , hvilket sansynligvis skyldes, de undender den i DVB-T2 -HD,og jeg ser den på en MPEG 4 DVB-T modtager.

Mange hilsner
Søren

Det gør de nu ikke endnu, men Boxer komprimerer hårdt.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:47

Der har været masser af informationer om, at DR1 vil blive sende i næsten HD kvalitet, ved overgangen til MPEG4, og at Region TV ville få deres egen kanal i HD, på den plads i MUX1 hvor TV2 lå, den er så nu som oplyst flyttet til Boxer, og den vil fra dem, som ligeledes oplyst, blive sendt i HD fra April.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu