recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxers TV2 er ringere end den nuværende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxers TV2 er ringere end den nuværende

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af spmo spmo skrev:

Hej

Prøv lige at kigge på DR1 - Den sendes nu i HD - Uden vi har hørt om det. Det samme gælder for TV2-Lorry (den nye 24timers kanal). De står begge utroligt flot, dog har jeg det problem at de fixselerer ad.h...til.
TV2 er generelt blevet dårligere (gammel VHS kvalitet) , hvilket sansynligvis skyldes, de undender den i DVB-T2 -HD,og jeg ser den på en MPEG 4 DVB-T modtager.

Mange hilsner
Søren

Der bliver vist lige byttet rundt på de forskellige kanaler og MUX.
SVP03
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 13:22
Hos mig står TV2 bedre end nogensinde: Helt sort skærm med skriften "kodet program". Og det endog helt og aldeles uden pixeleringerWink

Men nej, seriøst. Jeg er glad for at jeg ikke skal modtage den i Boxer kvalitet da jeg ikke husker den for noget godt, de gange de har sendt en uges gratis ukodet promo. Det kunne jeg aldrig drømme om at betale penge for. Mage til voldkomprimeret møg skal man da heldigvis lede længe efter Dead ...Jeg har kun set nogenlunde tilsvarende dårlig spatial opløsning på TDC-tv's voldkomprimerede MPEG4 encodes. Det er med foragt og forfærdelse jeg generelt ser på "udviklingen" af "kvaliteten" på digitalt-tv Cry 

Redigeret af TBC1 - 19-Januar-2012 kl. 13:36
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 16:32
Jeg må så sige at jeg frygtede det var værre. Synes ikke at TV2 er blevet nævneværdig ringere efter den er overtaget af Boxer. Lavede en sammenligning med deres udgave og digitv's udgave før omlægningen og havde svært ved at se forskel på de to udgaver på mit 40" tv  - også set tæt på.

Men efter at DR1 nu er blevet 'næsten HD' kan det jo godt se ud som om at TV2 er blevet meget ringere nu end før.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 16:35
TV2 ER blevet ringere - trust me. Når jeg ser GO' tv morgen, så stod personers ansigter knivskarpt inden ændringen. Nu er det bare som TV2 så ud for år tilbage - uskarpt og leverpostejsagtigt Dead
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 20:54
Hmm... jeg tør slet ikke tænke på hvad der sker med billedekvaliteten hos Boxer når den ene af deres MUX pr. 1 april udelukkende skal benyttes til DVB-T2 og HD programmer.
Så skal alle de nuværende kanaler i denne mux jo presses ned i de øvrige nuværende DVB-T MUX !
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2036
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

TV2 ER blevet ringere - trust me. Når jeg ser GO' tv morgen, så stod personers ansigter knivskarpt inden ændringen. Nu er det bare som TV2 så ud for år tilbage - uskarpt og leverpostejsagtigt Dead

Præcis. Det mange hæfter sig ved er pixeleringen, er der ikke meget af den tror de automatisk at der er god billedkvalitet. MPEG4 er ret god til at imødekomme/overkomme pixelering, og lave det der mere "fejlfrie"(mht pixeleringer) lidt unaturlige kunstige glansbilledeagtige billede som mange oplever som "fint nok". Men det er på bekostning af den spatiale opløsning når bitraten sættes lavt på et MPEG4 encode. Detaljegraden og farvenuanceringen lider under det og det giver det her kunstige tegnefilmsagtige udtryk og den leverpostejsagtige manglende "opløsning"/detaljegrad, som absolut ikke konstituerer god billedkvalitet, selv om der så til sammenligning er relativt styr på pixeleringen

Redigeret af TBC1 - 20-Januar-2012 kl. 01:37
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2007
Point: 194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 17:01
Så er det da godt at TV2 kommer gratis i HD til april i MUX5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 17:04

Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Så er det da godt at TV2 kommer gratis i HD til april i MUX5

Beviser der siger det.? 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 18:41
Gratis og gratis, det kræver selvføgelig at man abo. på TV2

Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:01
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Dotman Dotman skrev:

Gratis og gratis, det kræver selvføgelig at man abo. på TV2, enden alene eller i en Boxer pakke, men så får man den også i HD uden det koster ekstra.

Det er kun yderligere HD tilbud fra Boxer, der kommer til at koste, TV2 HD er den del af ens TV2 abo.

Er du nu også helt sikker på det ?  Og hvor findes der dokumentation for denne påstand ?

Tror desværre mere på at man skal betale ekstra for en HD-pakke, hvor TV2 HD indgår...
Men måske er den gratis i Boxer Max ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:22

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Er du nu også helt sikker på det ?  Og hvor findes der dokumentation for denne påstand ?

Ja, det var det jeg efterlyste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Dotman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dotman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 19:48

TV2 i HD er del af ens TV2 abo. hos Boxer fra april, ifølge forhandler.

Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:02
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu