|
Boxers TV2 er ringere end den nuværende |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det skulle vise sig at være rigtigt, så får Boxer en stor stjerne her i DK. Noget de også trænger til, da populariteten har været svær at få øje på hidtil
![]() |
||
![]() |
||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
![]() Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:03 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Aha, en Guru...
Herinde du!
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Hvorfor først 1. april? På Canal Digital/Parabol har vi den allerede nu
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Som det jo er blevet bekendtgjort, så er der ikke T2 fra Boxer før til April.
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
|
Fordi Boxer først begynder at sende TV2 HD 1 April |
||
![]() |
||
|
Fordi DVB-T2 først kan introduceres d 1 april
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Nå, det havde jeg ikke lige tænkt på.
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Anden4220 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
|
Fedt hvis det passer, jeg har dog hørt fra elektronik indkøbschefen i en større dansk supermarkedskæde at TV2 HD ikke er mulig at modtage hvis man køber de færdigpakkede TV2-Pakker i Elgiganten/bilka/Føtex Etc. men det kan jo selvfølgelig være at dem der køber direkte hos boxer og dermed får et CI+ Cam modul med for en højere pris i stedet for det billigere alternativ i butikkerne... i øvrigt ville det undre mig meget hvis boxer gav noget "gratis" ud...
|
||
Panasonic TH37PX80
Sony surround Apple Airport express Triax C-HD415CX Playstation 3 |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Der sælges stadig udstyr, der kun kan modtage DVB-T og ikke klare -T2. Forretningerne troede jo ikke på DVB-T2 og så ville de hellere sælge udstyr uden DVB-T2.
Det er ganske lidt billigere, men så er der jo håb om en kortere levetid og et nyt salg - ren amoral i mine øjne.
Fx er et Sony EX720 og et EX723 apparat det samme, bortset fra at der er monteret en 15-20 kr dyrere DVB-T2 chip i EX723 modellen.
Uanset hvornår man ville starte DVB-T2 udsendelserne, skulle man naturligvis have overbevist alle med antenne om at købe EX723 modellen straks den var på markedet. Så ville mange flere seere kunne modtage det nye signal, når det kom - og det kommer så sådan lidt - hovsa - nu til 1. april.
Nu er det sådan, at TV2 forlanger helt samme pris (12,50 kr/md inkl moms) for signalet uanset om det sendes som SD, HD eller som både SD og HD.
Det er således kun den ekstra bitrate kapacitet som Boxer skal bruge for at sende HD signalet, der kunne gøre HD signalet dyrere (udover en ekstra prifit) .
Det er netop her DVB-T2 samtidig giver mere og dermed billigere bitrate for Boxer. Den samme pris giver så Boxer en mulighed for hurtigt at få de fleste kunder med over på den billigere og langt bedre DVB-T2 standard.
Erfaringen fra andre HD kanaler er, at forbrugerne forventer, at HD er standarden. Lidt på samme måde som vi heller ikke vil betale ekstra for 'farve'.
Boxer kunne meget let miste kunder til satellit udbydere på landet eller youSee/Stofa i byerne, hvis de som de eneste ikke havde HD kanaler. Husk på, at Boxer udover TV2 HD får kapacitet til yderliger at sende måske 4 HD kanaler og/eller 12-14 SD kanaler via DVB-T2.
Så Boxer får gode muligheder for at give et godt og rimeligt tilbud til alle, måske bortset fra til de få, der ønsker den helt kæmpe megapakke.
Det kan nu undre, synes jeg, at Boxer ikke havde behovet for HD kanaler med i deres strategi allerede fra starten.
Lars ![]() Redigeret af reslfj - 23-Januar-2012 kl. 15:11 |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
Dotman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 194 |
|
![]() Redigeret af Dotman - 25-Februar-2012 kl. 01:04 |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Og boksen eller fjernsynet understøtter DVB-T2 og CI+.
Lars :)
|
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |