recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxertv i HTPC???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxertv i HTPC???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Solkongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxertv i HTPC???
    Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:15

Hej

Jeg har snart forsøgt alt, men kan ikke få boxer ind i min htpc, det vil bare ikke lykkes. Har et velfungerende boxerkort som virker fint i boxerboksen. Jeg har købt mig et phoenix smartcard reader og ville bruge MediaPortal og ACAMD - se evt. denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58407& PN=1&TPN=3 uden held. Mit tvkort er et hauppauge nova, så nu har jeg købt et WinTV-CI, men det kan jeg heller ikke få til at virke, hverken med wintv 7 hd eller vista mediacenter. Har prøvet XP, Vista med TV Pack og hacked dll, og Win 7. Mit cammodul er et viaccess by smit. Jeg har læst i timevis på nettet og prøvet jeg ved ikke hvor mange ting og nu tænker jeg..... kan boxer "spærre" for et eller andet, så det f.eks. kun virker med deres "egne" produkter, f.eks. sagem 84 boksen??? For jeg synes sgu' det er mærkeligt at jeg hverken kan få det ene eller andet til at virke...... Øv.

Mvh. Christian

 

LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 19:58

Har du infotrmationer om ca-interface/CAM og TV-kort skulle virke i mediacenter softwaren???

Prøv evt med DVbviewer i stedet.
Ca-interface/CAM og TV-kort skal være supportet af softwaren for at det fungerer...

I DVBviewer kan man få CAM-menuen frem og det skal virke som tegn på, der kommunikeres med CAM-modulet...

 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Solkongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 23:43

Mit CAM er sådan et http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2278_Viaccess- I-II-CAM--V484---by-Smit----auch-HDTV-MPEG4-.html  købt for 14 dage siden! Nu ser jeg at der på mit smartcard står viaccess 4.0 Hvis jeg læser i teksten til cam-modulet, så virker det kun op til viaccess 3.0 - som jeg læser det.... Er der noget om det?

Jeg kan sagtens se freetoair programmerne inkl. kanal kbh og gaming tv som sendes i mpeg4 på samme mux som boxer, så mit kort er supporteret. Hauppauge har et program til deres CI-interface og med det kan jeg sagtens læse informationerne fra cam modulet, så det burde virke, bortset fra det ikke gør det, øv, øv.

LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 09:22

Hvis du konstateret, der er OK kommunikation med CAM-modulet, så er spørgsmålet desværre om man alligevel er nødsaget til at bruge deres eget godkendte CAM-modul.
Hvad det reelt er for en en version af viacess de anvender,  er ikke klart...


Kan eller vil Boxer bidrage med lidt faktuel information om deres CAM???

Eller den instans, der har fået til opgave at informere borgerne om det nye tv-signal, burde kunne fortælle dette...
Hvis de ikke kan fortælle det, hvad er så deres formål?



Redigeret af avh - 11-Maj-2009 kl. 09:34
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karlshoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 09:51

Boxer virker fint på en HTPC, Windows 7 med FireDTV virker out of the box uden ekstra codec / software.

Boxer benytter Viaccess Secure CAM, derfor kan du ikke benytte et standard Viaccess CAM.

Til top
Solkongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Lyngby, Danmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Solkongen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2009 kl. 18:56

Nå, det var nyt for mig..... dejligt man stadigt kan lære. Købte boxer's eget cam på vej hjem fra arbejde og nu har jeg billede på via min wintv-ci.

Tak for hjælpen  

Iøvrigt er det også smit der laver boxers cam, kan man egentlig opgradere mit tidligere indkøbte viaccess (by smit) kort til viaccess secure, mon? Nogen der ved det?

Mvh. Christian



Redigeret af Solkongen - 11-Maj-2009 kl. 18:58
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii
Til top
jarihj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2012
Sted: Tårnby
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jarihj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2012 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Nå, det var nyt for mig..... dejligt man stadigt kan lære. Købte boxer's eget cam på vej hjem fra arbejde og nu har jeg billede på via min wintv-ci.

Tak for hjælpen  

Iøvrigt er det også smit der laver boxers cam, kan man egentlig opgradere mit tidligere indkøbte viaccess (by smit) kort til viaccess secure, mon? Nogen der ved det?

Mvh. Christian


Hej Jeg så lige det her indlæg. Hvilket system kører du med? Microsoft Media Center? Ved du evt. om mediaportal kan køre med dit setup?

/Jari
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu