|
BoxerTV og stueantenne i Kbh |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-August-2015 kl. 01:10 |
Vi skal snart flytte i hus, og jeg er ved at undersøge TV-mulighederne. Boxer er klart det billigste til vores behov, og de reklamerer på hjemmesiden med, at man i København (vi skal bo i Glostrup) kan nøjes med deres stue-antenne, efter de har skruet gevaldigt op for signalet. Har nogen erfaringer med denne løsning?
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej. Først vil jeg gerne skrive, at for de fleste vil Boxer ikke være billigst. Alt efter hvilke kanaler I ønsker at se kunne f.eks Telia TV være billigere. Men nu spørger du om Boxer. Det man har gjort er, at etablere en hjælpesender på Borups Alle samt skrue op for sendeeffekt på senderen på Lynetten. http://digitalt.tv/hjaelpesender-koebenhavn-skal-give-bedre-digitalt-antenne-tv-via-stueantenner/ Men i Glostrup modtager man signalet fra Hove eller Gladsaxe. Alle kan gratis se jordbaseret TV fra DR samt betalingskanaler fra Boxer. Dækningen er den samme. På DR's hjemmeside kan man se dækningen både udendørs og indendørs http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091021101426.htm Jeg ved ikke hvor i skal bo, men mange steder i Glostrup er der reduceret eller dårlig dækning for indendørs modtagelse. Og jeg kan huske en tidligere tråd her på Recordere, hvor der var kraftige forstyrrelser på den ene MUX som bruges af Boxer. Den blev forstyrret fra LTE800 4G mobilmasten i Hvisinge som står på Hvissingegade 13b. Hvis i kommer til at bo tæt på denne, vil jeg i dag anbefale at man benytter sig af en 'Boxer Installation' til 594 kr. https://www.boxertv.dk/Produkter/udstyr/ Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 01-August-2015 kl. 07:13 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, når du ser på dæknings kortet, så vil det fremgå at området har dårlig/usikker dækning ved indendørs modtagelse, så det kan klart anbefales at bruge en udendørs antenne, der er der ikke problemer. Monter antennen i mindst 10M højde, målinger er foretaget ud fra en placering i den højde, en anden vigtig ting er polarisering, en Hovedsender (Hove, Jyderup, Vordingborg), sender vandret, og hjælpe sendere oftest lodret, så antennen skal monteres derefter. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er muligt at Boxer er billigst, det er også det ringeste! Har erfaring gennem de fleste år Boxer har været på markedet. Har nu skiftet til kabel TV fra Stofa, og der er en verden til forskel i billedkvalitet.
|
|
![]() |
|
Brian E ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 238 |
Tak for svarene.
Stue-antenne og Boxer lader til at være umuligt. Jeg ville klart foretrække kabel-tv, men det er ikke muligt på adressen, så mulighederne er satellit (Viasat eller Canal Digital), TDC-TV (har TDC-bredbånd via arbejdet) eller Boxer med tagantenne. Er der nogen, der har erfaringer med kvaliteten på TDC-TV? Virker den trådløse forbindelse, de påstår man kan få TV i flere rum med, eller skal der trækkes kabler rundt i hele huset? |
|
![]() |
|
jakobbirk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 170 |
Jeg kører med stueantenne i Skovlunde, mod Hove. Virker ok, pixelerer lidt en gang imellem hvis antenne står nede bag fjernsyn. Skal have den op på loftet, når jeg får taget mig sammen.
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4755 |
Hej. Yousee dækker meget af Glostrup med kabel TV. På dette link kan du checke 'hvilke produkter de kan tilbyde på din adresse' https://yousee.dk/tv/tv-pakker_og_kanaler.aspx Man skal klikke på den grønne line efter 'Vis tv kanaler' Det vil kunne bekræfte om det er rigtigt at I ikke kan få kabel TV. Ellers har Telia både TV for den der også har Telia bredbånd og TV for dem der har bredbånd andre steder. Der har lige lavet deres hjemmeside om. Jeg tror, at de nu kalder det TV på farten. https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/telia-tv/ Så vidt jeg husker er det dog ikke muligt, at tilkøbe ekstra bokse. Ellers er der mulighed for at gøre som os andre, Køb en ChromeCast eller lignende. En Chromecast koster 270 kr. Og så kan man månedsvis tegne abonnement på f.eks tv2 Play og Viaplay? Og DR tv er gratis. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Der er ikke mulighed for at få Yousee på adressen.
Jeg skal se fodbold, og det skal være i en ordentlig kvalitet, og de gange, jeg har set det via Viaplay har kvaliteten simpelthen ikke været god nok. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvad med Stofa.? Er det en mulighed.? Ellers som nævnt via IP. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Stofa er heller ikke en mulighed på adressen. Det er et pest eller kolera-valg - Boxer er billig med lav kvalitet og har ikke alle relevante kanaler, TDC TV har alle kanaler med lav kvalitet og høj pris, Canal Digital og Viasat har høj kvalitet, høj pris og ikke alle kanaler.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Læs artikel i Søndagsavisen: "Streaming presser på - TV pakker er på vej ud"
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5340 |
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |