recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxertv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxertv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxertv
    Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 16:19
Jeg overvejer om jeg skal lave et mediacenter igen efter at have været unden i nogle år.

Jeg har desværre ikke fuldt så meget på boxertv fronten indenfor mediacenter.

Hvilke tunerer er at foretrække idag hvis man skal bygge et mediacenter til boxertv med Dual tuner?

Håber i kan hjælpe.

EDIT:

Jeg har kigget lidt på forskellige tunere nu og er kommet frem til disse tunere som kan bruges til BoxerTV.
Jeg har opdelt tunerne i gode og dårlige. Alle disse tunere kan selvfølgelig kun bruges til SD kanalerne, da Boxer bruger CI+ til deres HD kanaler som sendes via DVB-T2, og da der ikke er nogle tunere der har CI+ endnu kan der ikke ses HD kanaler.

Gode tunere(stabile tunere og jævnlig driver opdatering):
Digital devices
DVBSky (Jeg ville foretrække at købe DVBSky frem for Mystique eller Technotrend da disse producenter laver cloner af DVBSky's modeler og det ser ud til at DVBSky er væsenlig bedre til at opdatere deres driver og også lave driver til MCE, samt har bedre CI support) 

Dårlige tunere (dårlige driver opdatering & dårlig CI support af diverse software):
Anysee E7 T2C & N7 T&C (sidste opdatering i 2012 i følge deres hjemmeside)
Terratec H7
(Technotrend CT2-4650 (Kun CI support med DVBviewer), Technotrend CT2-4500(Lært på et svensk forum at DVBlink TVSource har CI support for dette kort) )
(Mystique TeCaBix-T2C)

Redigeret af Korsbæk - 26-November-2013 kl. 17:07
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 17:39
hvis du skal have HD - så er det et no-go - Der er pt ingen computerløsninger der virker med DVB-T2 og CI+ (der findes ikke noget CI+ modul til PC-verdenen) Så det eneste du kan få fat i er desværre SD-kanalerne og det er ikke synderligt sjovt med et FHD TV :-(
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2013 kl. 17:43
Prøv at se på mulighederne for Tv-kort på www.digitalt.Tv.

Her er mulighederne systematisk listet, f.eks. digital devices..

Generelt gælder det for alle Tv-kort at der er problemer HD tv kanalerne.
De kan ikke modtages med TV-kort, på grund af de er CI+ krybteret...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2013 kl. 18:56
Jeg har investeret i et tv kort fra digital devices + kortlæser. Det fungerer rigtig godt og stabilt. Men kun til sd kanalerne selvfølgelig.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 08:58
Silicondust har en HDhomerun i deres pipeline med 4 tuner og en CI+. Håber ikke at den også bliver låst til Windows som deres prime.

http://www.silicondust.com/forum2/viewtopic.php?t=14250
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af kharder kharder skrev:

Silicondust har en HDhomerun i deres pipeline med 4 tuner og en CI+. Håber ikke at den også bliver låst til Windows som deres prime.

http://www.silicondust.com/forum2/viewtopic.php?t=14250

Det ville være rigtigt lækkert med HDHomerun med CI+ til dvb-t, men som jeg læser den tråd du henviser til så er det en dvb-c tuner med CI+ de har i kiggerten.

Jeg har dog læst i en anden tråd på deres forum de vil udvikle en dvb-t2 med CI+ på et tidpunkt, men de er begyndt endnu da de skal have de produkter færdig som de er igang med nu. Så det bliver meget spændende når den kommer jeg synes de laver nogle rigtig gode produkter. Jeg har tidligere haft en HDHomeRun og den var en af de bedste tunere jeg har haft, men jeg tror desværre ment at der kan gå et år eller to inden vi ser denne tuner, hvis man kigger på hvor langt tid det har taget at udvikle den de er i gang med nu.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 10:59
Jeg har kigget lidt på forskellige tunere nu og er kommet frem til disse tunere som kan bruges til BoxerTV.
Jeg har opdelt tunerne i gode og dårlige. Jeg tænker at dette indlæg kan måske bruges som reference til andre, måske.

Gode tunere(stabile tunere og jævnlig driver opdatering):
Technotrend CT2-4650 & CT2-4500
Digital devices

Dårlige tunere (dårlige driver opdatering):
Terratec H7

Alle disse tunere kan selvfølgelig kun bruges til SD kanalerne, da Boxer bruger CI+ til deres HD kanaler som sendes via DVB-T2, og da der ikke er nogle tunere der har CI+ endnu kan der ikke ses HD kanaler.

Hvis der er andre som kender til nogle tunere med som kan bruges til BoxerTV hører jeg gerne også vil jeg opdatere listen. 

Måske man skulle lave en sticky tråd med en oversigt over gode tuner valg til diverse løsninger? Hvad synes i?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2013 kl. 11:36
Der er andre

http://www.dvbshop.net/Mystique-TeCaBiX-T2C-Xpress-CI-PCIe-MCE-Linux-HDTV

Mener at den er supporteret af dvbviewer...

Redigeret af avh - 02-November-2013 kl. 11:36
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 12:34
står der ikke kun CI på den og ikke CI+? - så virker den jo ikke til Boxer HD. Og det er vist heller ikke helt bagudkompatibelt fra ci+ til ci?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 13:11
Mener ikke, der findes CI+ interface til noget TV-kort, så HD-kanaler kan ikke modtages...

Jeg har henvendt mig til Boxer vedr. den CI+ problematik..
Det ser ikke ud de vil undlade at anvende CI+ krybtering!

Altså modtagelse af Boxer kun SD kanaler uanset om det via DVB-T eller DVB-T2...

Man kan godt anvende CI+ cam, men dvbviewer siger der mangler nogle funktioner, SD virker alligevel...

Se også dette link til digitalt.tv, hvor der er meget nedslående beskrivelse af CI+

http://digitalt.tv/forum/parabol-tv/tysk-tv/#p8981

(CI+ kun ulemper for forbrugeren)

Redigeret af avh - 05-November-2013 kl. 13:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 14:12
er udmærket klar over problematikken med ci+ og det var netop derfor jeg skrev som jeg gjorde. Det er ikke synderligt anvendeligt at sidde og se på SD-kanaler på et 55" FHD TV eller skulle sidde og se en optagelse af en eller anden film på sit nyligt indkøbte meget store TV (som rigtigt mange investerer i i øjeblikket).

Der er rigtigt mange der pt spørger på muligheden for at få boxer ind via comp og selvom det kan lade sig gøre på SD - så er det bare en meget stakket frist. For det vil på et eller andet tidspunkt gå CI+ vejen fuldkommen - og det kommer nok i høj grad til også at ske på DVB-C platformen når c2 kommer ud for alvor. (Contentowners VIL beholde deres deliverychain og det er hele vejen fra provider til fremviser. - derfor der også er så store problemer med streamingservices der ikke må køre via airplay eksempelvis)
Så fremtiden for Home theater pc's vil være meget bleg. Til gengæld vil streaming services selvsagt være vejen frem for dem. Men det er jo ikke "optagevenligt" :D

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Dårlige tunere (dårlige driver opdatering):
Terratec H7

Manglende driveropdatering er ikke nødvendigvis lig med dårlige tunere. Hvis driveren virker er der jo ingen grund til at opdatere den. Jeg taler af erfaring med mine tre Terratec tunere som bare virker, selvom der ikke har været driveropdatering i lang, lang tid.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu