|
Boxertv |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Med mindre man går DVB-S2 vejen:-) |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
nej. det er også en stakket frist er jeg bsnge for. det vil ikke være i morgen, men der vil helt sikkert også ske noget på den bane. s2 vil jo ikke leve for altid. og h.265 lurer lige om hjørnet, så der vil skulle ske en opdatering af teknologierne. lur mig om ikke contentowners får lov at få det sidste ord her også? der er alt for mange penge involveret til at man bare får lov at gøre hvad man har lyst til.
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Ja, men Canal Digital er efter min mening en af de få providers der rent faktisk lytter til deres kunder. Er du f.eks. på vej væk, så giver de dig tilbud, der kan fastholde dig. De er også de eneste der går med til at levere kort, som ikke nødvendigvis skal parres med modtageren. Så efter min mening er Canal Digital dem der mest venlige over for Media Centre brugerne. Det skulle bare mangle. Jeg kaster ca 7.000 kroner efter dem om året! Hvis de begynder at gøre knuder, bliver de opsagt, og en Boxer box med harddisk, eller noget lignende bliver kørt i stilling |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
problemet er ikke providers men owners som i den grad har fået lov at diktere måden som "underholdning" skal leveres på. Providere vil hellere end gerne kunne levere den service som kunderne ønsker, men hvad hjælper det når de så får problemer med at få lov til at vise det kunderne gerne vil se fordi dem der ejer indholdet ikke ønsker at det skal kunne udbredes på den måde? Derfor er det en stakket frist uanset om det er fta. kabel eller satellit.
|
||
![]() |
||
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
|
Canal Digital i Sverige er begyndt krav om pairing for en enkelt kanal C More Fotball HD, så ja på sigt forventer jeg også de bliver presset til at beskytte indholdet.
|
||
![]() |
||
|
Ja, men går det så galt, at man ikke mere kan benytte Media Center, så bliver det bare farvel til dyrt Flow TV, og goddag til Streaming, samt en billig Flow TV pakke der leverer TV2, DR osv.
Sikke en masse penge jeg så sparer (og som udbyderen så mister) |
||
||
![]() |
||
|
og jeg er ret sikker på de er fuldkommen ligeglade med dig. mængden af htpc ejere er sjovt nok forsvindende lille i forhold til selve tv-markedet, så de kommer sig nok over din flugt. Men det vi helt sikkert vil komme til at se rigtigt meget af og som vi sådan set allerede er godt i gang med er app-verdenen. hvad enten det er på et ios, android eller specifik tv-app baseret, så vil det være den vej vi kommer til at se tingene fremadrettet. der kan de nemlig lave en end to end krypteret forbindelse og "signalet" kan ikke umiddelbart tappes. Det behøver ikke være nogen dårlig ting nødvendigvis, men det kræver helt sikkert en omstilling for os gamle røvere der sidder fast i tv-kort verdenen. har selv brugt tv-kigning via computer som det primære da jeg studerede helt fra 94-95, man havde valget, enten stort tv og ingen ordentlig computer eller en ordentlig computer og intet tv. et pinnacle pctv kort og en eizo skærm var et fornuftigt kompromis dengang :-). Men tiderne skifter, og indholdsstyring er ikke bare big business, men THE business når man ser på indholdsejernes forretningsmodeller. antikverede eller ej, så er der ingen der tør sige dem imod. de ejer jo indholdet, og steve jobs er desværre død. Der er pt ikke nogen andre der har nosser og er arrogante nok til at stritte imod som han gjorde overfor musikbranchen.
|
||
![]() |
||
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
|
Det har du ret i, men jeg har bare tidligere brugt Terratec H7 som jeg fandt meget ustabile. De tabte signalet ind i mellem og var generelt ikke stabile. Inden for den sidste måned har jeg også læst om en anden bruger her på forummet som har haft dårlige erfaringer med Terratec tunere.
|
||
![]() |
||
|
en to mange. - har selv en h5 og en h7 - H7'en bliver ikke rigtigt brugt mere, og det er fordi den er "ustabil". Eller rettere. Gider ikke købe en ny strømforsyning til den. Det er ikke selve tuneren der er problemet, men en lorte asiatisk strømforsyning de har vedlagt. H5'eren har kørt klippestabilt det sidste halvandet år, men den kører også via usbstrøm.
|
||
![]() |
||
Korsbæk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 276 |
|
Jeg har nu prøve Technotrend CT2-4650. Det er rigtigt lækkert lavet stykke hardware, desværre var det eneste stykke software jeg kunne få det til at virke med var DVBviewer. I de andre software var der ikke support for CI modulet og der selvfølgelig ikke brugbart til BoxerTV.
Af software der ikke var CI support med var DVBlink & MediaPortal. Der var heller ikke nogle drivere til Windows Media Center. En lille update så andre ikke køber denne tuner med ønske om at bruge denne til andet end DVBviewer.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |