recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxertv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxertv

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Så fremtiden for Home theater pc's vil være meget bleg.

Med mindre man går DVB-S2 vejen:-)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2013 kl. 23:25
nej. det er også en stakket frist er jeg bsnge for. det vil ikke være i morgen, men der vil helt sikkert også ske noget på den bane. s2 vil jo ikke leve for altid. og h.265 lurer lige om hjørnet, så der vil skulle ske en opdatering af teknologierne. lur mig om ikke contentowners får lov at få det sidste ord her også? der er alt for mange penge involveret til at man bare får lov at gøre hvad man har lyst til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nej. det er også en stakket frist er jeg bsnge for. det vil ikke være i morgen, men der vil helt sikkert også ske noget på den bane. s2 vil jo ikke leve for altid. og h.265 lurer lige om hjørnet, så der vil skulle ske en opdatering af teknologierne. lur mig om ikke contentowners får lov at få det sidste ord her også? der er alt for mange penge involveret til at man bare får lov at gøre hvad man har lyst til.

Ja, men Canal Digital er efter min mening en af de få providers der rent faktisk lytter til deres kunder. Er du f.eks. på vej væk, så giver de dig tilbud, der kan fastholde dig. De er også de eneste der går med til at levere kort, som ikke nødvendigvis skal parres med modtageren.
Så efter min mening er Canal Digital dem der mest venlige over for Media Centre brugerne. Det skulle bare mangle. Jeg kaster ca 7.000 kroner efter dem om året! Hvis de begynder at gøre knuder, bliver de opsagt, og en Boxer box med harddisk, eller noget lignende bliver kørt i stilling
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 15:07
problemet er ikke providers men owners som i den grad har fået lov at diktere måden som "underholdning" skal leveres på. Providere vil hellere end gerne kunne levere den service som kunderne ønsker, men hvad hjælper det når de så får problemer med at få lov til at vise det kunderne gerne vil se fordi dem der ejer indholdet ikke ønsker at det skal kunne udbredes på den måde? Derfor er det en stakket frist uanset om det er fta. kabel eller satellit.
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 15:31
Canal Digital i Sverige er begyndt krav om pairing for en enkelt kanal C More Fotball HD, så ja på sigt forventer jeg også de bliver presset til at beskytte indholdet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2013 kl. 23:23
Ja, men går det så galt, at man ikke mere kan benytte Media Center, så bliver det bare farvel til dyrt Flow TV, og goddag til Streaming, samt en billig Flow TV pakke der leverer TV2, DR osv.
Sikke en masse penge jeg så sparer (og som udbyderen så mister)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 00:15
og jeg er ret sikker på de er fuldkommen ligeglade med dig. mængden af htpc ejere er sjovt nok forsvindende lille i forhold til selve tv-markedet, så de kommer sig nok over din flugt. Men det vi helt sikkert vil komme til at se rigtigt meget af og som vi sådan set allerede er godt i gang med er app-verdenen. hvad enten det er på et ios, android eller specifik tv-app baseret, så vil det være den vej vi kommer til at se tingene fremadrettet. der kan de nemlig lave en end to end krypteret forbindelse og "signalet" kan ikke umiddelbart tappes. Det behøver ikke være nogen dårlig ting nødvendigvis, men det kræver helt sikkert en omstilling for os gamle røvere der sidder fast i tv-kort verdenen. har selv brugt tv-kigning via computer som det primære da jeg studerede helt fra 94-95, man havde valget, enten stort tv og ingen ordentlig computer eller en ordentlig computer og intet tv. et pinnacle pctv kort og en eizo skærm var et fornuftigt kompromis dengang :-). Men tiderne skifter, og indholdsstyring er ikke bare big business, men THE business når man ser på indholdsejernes forretningsmodeller. antikverede eller ej, så er der ingen der tør sige dem imod. de ejer jo indholdet, og steve jobs er desværre død. Der er pt ikke nogen andre der har nosser og er arrogante nok til at stritte imod som han gjorde overfor musikbranchen.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Korsbæk Korsbæk skrev:

Dårlige tunere (dårlige driver opdatering):
Anysee E7 T2C & N7 T&C (sidste opdatering i 2012 i følge deres hjemmeside)
Terratec H7

Manglende driveropdatering er ikke nødvendigvis lig med dårlige tunere. Hvis driveren virker er der jo ingen grund til at opdatere den. Jeg taler af erfaring med mine tre Terratec tunere som bare virker, selvom der ikke har været driveropdatering i lang, lang tid.

Flemming

Det har du ret i, men jeg har bare tidligere brugt Terratec H7 som jeg fandt meget ustabile. De tabte signalet ind i mellem og var generelt ikke stabile. Inden for den sidste måned har jeg også læst om en anden bruger her på forummet som har haft dårlige erfaringer med Terratec tunere.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2013 kl. 21:21
en to mange. - har selv en h5 og en h7 - H7'en bliver ikke rigtigt brugt mere, og det er fordi den er "ustabil". Eller rettere. Gider ikke købe en ny strømforsyning til den. Det er ikke selve tuneren der er problemet, men en lorte asiatisk strømforsyning de har vedlagt. H5'eren har kørt klippestabilt det sidste halvandet år, men den kører også via usbstrøm.
Til top
Korsbæk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Korsbæk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2013 kl. 16:58
Jeg har nu prøve Technotrend CT2-4650. Det er rigtigt lækkert lavet stykke hardware, desværre var det eneste stykke software jeg kunne få det til at virke med var DVBviewer. I de andre software var der ikke support for CI modulet og der selvfølgelig ikke brugbart til BoxerTV. 
Af software der ikke var CI support med var DVBlink & MediaPortal. Der var heller ikke nogle drivere til Windows Media Center.

En lille update så andre ikke køber denne tuner med ønske om at bruge denne til andet end DVBviewer.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu