|
BR rip fra MKV til MP4 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2015 kl. 11:31 |
Halløj. Jeg står med et ønske om at konvatere mine film som i sin tid blev rippet med MakeMKV til MP4
Dette ønsker jeg dels fordi det åbner op for større kompabilitet så de bliver understøttet af flere enheder. MEN dette betyder også konvatering af lyden fra DTS til DD (Dolby Digital) samt flytning af undertekster. Og her kommer så spørgsmålet. Har du en god guide til hvordan du muxer en MKV film med 2 lydspor med DTS og 1 undertekster på Dansk i (PGS) SUP format. Skulle meget gerne ende ud med en MP4 fil som indeholder 2 AC3 lydspor og undertekster i SSA format. Eneste krav: Billedekvaliteten skal forblive som den er! Hvilket desværre udelukker Handbrake som en ellers god mulighed. Det er især konvateringen fra SUP til SSA der volder mig problemer. Alt hjælp modtages.
Redigeret af kenneth85 - 07-August-2015 kl. 11:48 |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå, opdaget lige at den er lagt i en forkert kategori er der evt en administrator der kan flytte denne tråd?
|
|
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Handbrake kan du da sætte quality på 100% ????
|
|
![]() |
|
Ja det kan du ved at stille Video Quality RF til 0.
MEN som jeg forstår det så opbevare en DVD/Bluray filen i et tabsfrit komprimeret format. Og når Handbrake arbejder så dekoder den det tabsfrie medie. Dette betyder at du ender ud med en fil der fylder langt langt mere end den source fil du startet ud med. Men med samme kvalitet film.? Plus Handbrake er virkelig langsom i forhold til diverse andre software som kan demuxe og muxe en MKV container. Mkv Merge fx kan ompakke en mkv fil og fjerne et lydspor lige så hurtigt som ens pc kan kopiere filen! Dette er grunden til at jeg søger en løsning som ikke er Handbrake. :) |
|
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Skal jeg forstår det sådan, at du ønsker en MP4 fil vor i denne indeholder et ukomprimeret videospor og 2 ukomprimeret lydsport samt en tekst?.
Hvordan har du fået MakeMKV til at lave en MP4 fil? |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Nej ikke helt. Pt har jeg MKV filer som alle er lavet med MakeMKV.
De indeholder video, 2 lydstop DTS og undertekster. Jeg ønsker at lave disse om til MP4 filer som indeholder uændret videospor, 2 lydspor DD og undertekster. Jeg er helt klarover at konvateringen til DD ikke kan gøres uden tab af kvalitet. Obs: DTS er ikke et ukomprimeret lydspor det er lidt at sammenligne med MP3 ligesom DD er det. Ukomprimeret er fx WAV. DTS-HD og True Dolby Digital er Lossless komprimeret lyd. Altså Samme kvalitet som WAV med komprimeret så det fylder mindre. Uden tab. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl :) |
|
|
|
![]() |
|
Grunden til at jeg ønsker at lave dem om er fordi MP4 og DD er langt mere supporteret.
Hvilket åbner op for at jeg kan afspille filmene på iPad, Apple TV. Synology DS Video og meget mere. :) Pt kan jeg kun se filmene på mit Rasberry Pie Kodi media center. Hvilket også var fint da vi førhen kun havde tv i stuen. Men med en lille på vej så forudser jeg tv i flere rum samt behov for større kompabilitet :) |
|
|
|
![]() |
|
Wolff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Status: Offline Point: 572 |
Du kunne evt. overveje et system baseret på Plex. Det åbner op for muligheden med at streame på forkellige enheder, bla Raspberry, Ipad og plex app på tv. Bruger selv alle 3 muligheder.
Alt mit er lagret i mkv med srt tekster, og tegnefilm har både DK og ENG. Så er du i hvertfald fri for at skulle muxe det hele :)
|
|
![]() |
|
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Vil du streame et 1:1 HD 1080p 50/25/24 Blu-Ray video spor og med tilhørende lyd i DD f.eks.384kbps. eller højere? Skal det så foregå over wifi?
Redigeret af Potter - 07-August-2015 kl. 16:16 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
![]() |
|
Problemet er at plex ikke er understøttet af min NAS det er en 415+ jeg har :-/ |
|
|
|
![]() |
|
I dag streamer jeg via Ethernet til mit media center. Men det er klart at en iPad ikke kan Ethernet så her er wifi selvfølgelig nødvendig. Men med ac so tror jeg nu heller ikke det bliver et problem. Inden jeg fik trukket Ethernet til media center brugte jeg wifi og havde kun periodiske udfald (det var br 1:1 med DTS MA ) Har også overvejet at lave nogle skrabet udgaver af alle Disney film som hurtigt bliver rippet med dk tale som mit barn så kan se. Men det tager jo bare noget plads :-/ |
|
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jeg er ikke nået til at prøve dette program endnu, men det er på min "to do" liste vedrørende undertekster.
http://www.nikse.dk/SubtitleEdit http://www.nikse.dk/SubtitleEdit Redigeret af Notfast - 07-August-2015 kl. 17:46 |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |