|
BR rip fra MKV til MP4 |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10574 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis filerne er i et format der kan importeres i Videoredo, kan konverteringen også ske derfra. Videoredo understøtter blandt mange andre formater også eksport af MPEG4. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Interessant program, men ingen OSX understøttelse og ingen H265 support og så er det ikke gratis. ![]() |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
En drejning - Hvorfor ikke finde en anden løsning?
Det er ikke dine .mkv filer der fejler noget, og .mkv er en meget effektiv container! Spar konverteringen og drop i stedet dit Apple TV. Der findes masser af apps, der kan afspille mkv på iPads og din Synology har ikke reelt problemer med .mkv |
||
miri
|
||
![]() |
||
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
|
Alternativ, så kan du prøve Air Video HD hvis du hele tiden har en PC/Mac kørende.
Jeg har en del bd-rip til mkv og er ganske tilfreds med AV HD da den kan Airplay og transcoder det hele on-the-fly så jeg kan bruge min ATV3 til at se alle mine bd-rip i mkv uden at skulle konvertere det til mp4.
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Interessant, når du har rippet en f.eks. en BD med MAKEMKV og har beholdt 3 lydspor og subs, kan du så frit vælge i mellem de 3 lydspor og evt. vælge forskellige sprog "SUBS" eller slå subs fra når der afspilles via ATV3? |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
|
Man kan godt vælge lydspor og understekst i AV HD.
|
||
![]() |
||
|
Det program må jeg lige prøve at lege lidt med, har du nogen idé om hvor mange ressourcer der skal til/ bruges, f.eks. hvis 3 stk. BD1080p/24 i 1:1 film afvikles samtidigt på 3 stk. ATV3 og et par stykker til iPad alle skal jo transcodes samtidigt her?
Jeg kan ikke rigtig finde nogle spec. |
||
|
||
![]() |
||
|
Jeg har ikke prøvet med mere end en stream ad gangen. IOS app'en koster jo ikke alverden så jeg synes du bør prøve :) Jeg gjorde og blev overrasket over hvor lidt den belaster min laptop (core i5 3427U med HD4000 graphics) :) EDIT: Der er mange info på deres forum. Udvikleren er meget god til at svare på teksniske spørgsmål der.
Redigeret af zeryus - 12-August-2015 kl. 10:36 |
||
![]() |
||
|
Det skal køres fra en Mac, måske fra en iMac 27" late 2009 med en core i7 som jeg har stående, eller måske en nyere Mac Jeg har ingen problemer i dag med at levere båndbredde nok over wifi, kan nemt køre med 4 ATV og 3 iPads samtidigt.
Tror jeg vil se på det i weekenden, men jeg tror PLEX kan det samme som Air VideoHD kan, men er ikke sikker. |
||
|
||
![]() |
||
|
PLEX har i hvert fald flere features, men jeg har ikke prøvet det så ved ikke hvordan den kører sammenligned med AV HD.
Jeg ved dog, at airplay til ATV3 med AV HD er klipstabilt på mit wifi netværk :)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |