recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BR rip fra MKV til MP4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BR rip fra MKV til MP4

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10574
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Må indrømme at jeg ikke har læst alle indlæg, men kan http://www.videoredo.com/en/CompareProducts.htm
måske bruges?

Jeg tror det ikke det ligner mere et værktøj til at redigere i videoen på frame niveau. Har du erfaring med programmet?

Hvis filerne er i et format der kan importeres i Videoredo, kan konverteringen også ske derfra. Videoredo understøtter blandt mange andre formater også eksport af MPEG4.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[QUOTE=kenneth85]
[QUOTE=MCenterFreak]
Hvis filerne er i et format der kan importeres i Videoredo, kan konverteringen også ske derfra. Videoredo understøtter blandt mange andre formater også eksport af MPEG4.

Flemming

Interessant program, men ingen OSX understøttelse og ingen H265 support og så er det ikke gratis.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 16:06
En drejning - Hvorfor ikke finde en anden løsning?

Det er ikke dine .mkv filer der fejler noget, og .mkv er en meget effektiv container!
Spar konverteringen og drop i stedet dit Apple TV. Der findes masser af apps, der kan afspille mkv på iPads og din Synology har ikke reelt problemer med .mkv

miri
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2015 kl. 17:17
Alternativ, så kan du prøve Air Video HD hvis du hele tiden har en PC/Mac kørende.

Jeg har en del bd-rip til mkv og er ganske tilfreds med AV HD da den kan Airplay og transcoder det hele on-the-fly så jeg kan bruge min ATV3 til at se alle mine bd-rip i mkv uden at skulle konvertere det til mp4.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af zeryus zeryus skrev:

Alternativ, så kan du prøve Air Video HD hvis du hele tiden har en PC/Mac kørende.

Jeg har en del bd-rip til mkv og er ganske tilfreds med AV HD da den kan Airplay og transcoder det hele on-the-fly så jeg kan bruge min ATV3 til at se alle mine bd-rip i mkv uden at skulle konvertere det til mp4.

Interessant, når du har rippet en f.eks. en BD med MAKEMKV og har beholdt 3 lydspor og subs, kan du så frit vælge i mellem de 3 lydspor og evt. vælge forskellige sprog "SUBS" eller slå subs fra når der afspilles via ATV3?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 09:40
Man kan godt vælge lydspor og understekst i AV HD.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 09:58
Det program må jeg lige prøve at lege lidt med, har du nogen idé om hvor mange ressourcer der skal til/ bruges, f.eks. hvis 3 stk. BD1080p/24 i 1:1 film afvikles samtidigt på 3 stk. ATV3 og et par stykker til iPad alle skal jo transcodes samtidigt her?

Jeg kan ikke rigtig finde nogle spec.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 10:33
Jeg har ikke prøvet med mere end en stream ad gangen.

AVHD server udnytter h/w encode/decode (Intel Quicksync på Intel HD 2000 eller nyere graphics), så jeg vil gætte på at din wifi sætter grænsen hvis du streamer til flere enheder ad gangen.

IOS app'en koster jo ikke alverden så jeg synes du bør prøve :) Jeg gjorde og blev overrasket over hvor lidt den belaster min laptop (core i5 3427U med HD4000 graphics) :)

EDIT: Der er mange info på deres forum. Udvikleren er meget god til at svare på teksniske spørgsmål der.

Redigeret af zeryus - 12-August-2015 kl. 10:36
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 10:58
Det skal køres fra en Mac, måske fra en iMac 27" late 2009 med en core i7 som jeg har stående, eller måske en nyere Mac Jeg har ingen problemer i dag med at levere båndbredde nok over wifi, kan nemt køre med 4 ATV og 3 iPads samtidigt.

Tror jeg vil se på det i weekenden, men jeg tror PLEX kan det samme som Air VideoHD kan, men er ikke sikker.
Til top
zeryus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zeryus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2015 kl. 11:44
PLEX har i hvert fald flere features, men jeg har ikke prøvet det så ved ikke hvordan den kører sammenligned med AV HD.
Jeg ved dog, at airplay til ATV3 med AV HD er klipstabilt på mit wifi netværk :)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu