Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
BubbiBubbi
Bruger
Oprettet: 13-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
|
Emne: Bravia Sync Problem TV/Bluray Sendt: 30-August-2008 kl. 14:15 |
Hey.
Jeg har et Sony KDL46-W4000 og en BDP-S300 Bluray afspiller..
Men har et spørgsmål..
Kan ikke rigtig få min TV fjernbetjening til at styre Bluray-afspilleren..
Har sat HDMI styring til både på TV'et og på Bluray afspilleren.. Og TV'et finder fint afspilleren..
Og kan også styre TV'et via fjernbetjeningen til Bluray-afspilleren..
Men der er dog nogle knapper på TV-fjernbetjeningen jeg skal bruge, så ville jo helst bruge den..
Nogen der har en anelse hvorfor jeg ikke kan bruge play, pause, stop osv. på min TV-fjernbetjening?
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED | Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-August-2008 kl. 14:40 |
Det har ikke noget at gøre med HDMI styring.
TV-remoten skal have indtastet nogle koder (se manualen) for at betjene andre apparater. Som standard er den vel kodet til en Sony HDD.
|
 |
BubbiBubbi
Bruger
|
Sendt: 30-August-2008 kl. 15:16 |
Nårrh på den måde..
Jamen så må i gerne råbe RTFM efter mig..
Jeg prøver at kigge.. Takker! :)
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED | Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One
|
 |
BubbiBubbi
Bruger
|
Sendt: 30-August-2008 kl. 15:31 |
Hmm nu har jeg så prøvet at læse begge manualer igennem ang. det BRAVIA Sync.Og synes ikke jeg kan finde noget om nogle koder der skal indtastes..Det eneste med koder, er hvis man vil have bluray-afspillerens fjernbetjeningtil at fungere med andre fabrikanter TV..Det eneste der står i TVet's manual om BRAVIA Sync er dette: Og sådan som jeg læser det, skulle Sony apperater kunne arbejde sammen når man har aktiveret den HDMI kontrol ting..
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 30-August-2008 kl. 15:32 |
Yes: >>>Read The Fucking Manual<<< BubbiBubbi 
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 30-August-2008 kl. 15:35 |
Hvad var det lige jeg skrev? Det har intet at gøre med HDMI styring, altså det Sony kalder Bravia Sync.
Hvis ikke der står nogen koder i hverken TV eller Rec manual, så har Sony svigtet
|
 |
BubbiBubbi
Bruger
|
Sendt: 30-August-2008 kl. 15:41 |
Så må det være mig der ikke kan læse.. For sådan som jeg ser det, kræver det HDMI-kontrol for at kunne bruge BRAVIA Sync.
Men håber da der er nogen der kan hjælpe mig..
Må da være andre derude med et Sony TV og en Sony Bluray afspiller.
|
|
 |
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
|
Sendt: 01-September-2008 kl. 19:12 |
Kampus skrev:
Hvad var det lige jeg skrev? Det har intet at gøre med HDMI styring, altså det Sony kalder Bravia Sync.
Hvis ikke der står nogen koder i hverken TV eller Rec manual, så har Sony svigtet
|
Sorry Kampus, du er gal på den. Bravia Sync = HDMI-CEC og der skal ikke indtastes nogen koder.
Jeg går ud fra at der er et HDMI kabel mellem TV og BD afspilleren, ikke?
Et W4000 skal have "Kontrol til HDMI = Til" Jeg har ikke selv en S300, men den skal også have slået HDMI til. På W4000 gå i "opsætning" - "HDMI opsætning" og vælg "HDMI Enhedliste". Her skal du kunne se din S300. Skift først til den HDMI indgang hvor BD boxen sider.
Jeg har selv en Pana BD50 og der virker Play/stop/rewind og alle de andre HDMI knapper på Sony Remoten som forventet. Så mon ikke at S300 kan komme til at virke...
|
 |
BubbiBubbi
Bruger
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 08:41 |
Jo, det er HDMI.. Og som jeg skrev tidligere er HDMI Kontrol slået til på både TV og Bluray afspiller..
Og TV'et finder også fint afspilleren.. Men kan bare ikke styre afspilleren..
Jeg mente nok det havde noget med HDMI at gøre.. Men Kampus var jo sikker på sin sag.. Regnede med han havde styr på tingene.. Men det havde han så åbentbart ikke..
Håber nogen kan hjælpe med at finde en løsning..
Redigeret af BubbiBubbi - 02-September-2008 kl. 08:43
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 12:55 |
At få apparaterne til at reagere på hinanden foregår via HDMI med Bravia Sync. efter CEC standarden.
At få et andet apparats remote til at virke kræver indlæringskoder fra det apparat der skal betjenes.
Længere er den ikke. 
|
 |
Jwin
Guld medlem
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 14:44 |
Kampus skrev:
At få apparaterne til at reagere på hinanden foregår via HDMI med Bravia Sync. efter CEC standarden.
At få et andet apparats remote til at virke kræver indlæringskoder fra det apparat der skal betjenes.
Længere er den ikke. 
|
Hmmm, vi snakker (Skriver?) vist forbi hinanden. Jeg har ikke indtastet noget som helst for at kunne styre en Pana BD via en Sony Fjernbetjening. Jeg har aktiveret HDMI-CEC på de 2 devices og det var så det.
Jeg går stærkt ud fra at tasten f.eks. "Play" er en del af HDMI-CEC definitionerne og derfor ikke kræver yderligere konfiguration. Correct me if i'm wrong....
|
 |
Jwin
Guld medlem
|
Sendt: 02-September-2008 kl. 14:50 |
BubbiBubbi skrev:
Jo, det er HDMI.. Og som jeg skrev tidligere er HDMI Kontrol slået til på både TV og Bluray afspiller..
Og TV'et finder også fint afspilleren.. Men kan bare ikke styre afspilleren..
Jeg mente nok det havde noget med HDMI at gøre.. Men Kampus var jo sikker på sin sag.. Regnede med han havde styr på tingene.. Men det havde han så åbentbart ikke..
Håber nogen kan hjælpe med at finde en løsning..
|
Kampus plejer at have yderst kompetente indlæg, så jeg tror at vi misforstår hinanden. To Sony-kasser der ikke vil snakke Bravia Sync med hinanden? Jeg syntes det lyder meget mærkeligt.
Du kan se BD afspilleren i TV'ts liste over HDMI devices? Men kan ikke styre Play/stop fra TV remoten? Meget mærkeligt. Det er lige før at jeg ville panikke og skifte HDMI kablet. Du har ikke HDMI kablet ind over en AV reciever, vel?
Redigeret af Jwin - 02-September-2008 kl. 14:52
|
 |