|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() Sendt: 20-Maj-2009 kl. 19:59 |
Hej, Jeg forstår simpelthen ikke ? Er det disken som er defekt siden den slet ikke kan ses? eller hvad er der galt. Disken er en WD800BEVE på 80gb og sprit ny. På forhånd mange tak. |
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Harddisken skal formateres først. Har du ikke en anden PC du kan slutte den til og formatere den i? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
Hej Flemming Man kan vel heller ikke sætte den direkte til ens stationære? - Så kan jeg lære ikke at smide alle mine skærme ud, uden at købe en ny først. Redigeret af RuneH - 20-Maj-2009 kl. 21:53 |
|
|
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
En Windows installations CD/DVD skal kunne se harddisken selvom den ikke er formateret. Det kan være at du skal slå AHCI mode fra på din harddisk controller i BIOS før Windows XP/Vista installationsprogrammet kan se din controller og din harddisk. Kan du se harddisken i maskinen BIOS? |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
![]() |
De må da ha sendt mig en forkert disk. Kan heller ikke se den i bios nej. Prøver lige den gamle disk - den kan stadig lidt. Man har vel også ret til at fortryde varen selv om den er brudt.. Så må jeg jo håbe at jeg kan få mine penge tilbage. Skidt! |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Faktisk syntes jeg heller ikke jeg kan se den harddisk i bios som virker. Det virker da lidt skørt det her. Dog kommer jeg fint ind i windows. (problemet med denne disk er at den er noget så defekt, så man ikke kan arbejde på den) |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Sakset fra bærbar.com Returret Kan det virkelig passe? - at man ikke har returret på åbnede harddiske? Man bliver jo nød til at åbne posen? |
|
|
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Du burde nu kunne se din gamle harddisk i bios nævnt med harddisk størrelse og derved konkludere om BIOS også kan se den nye harddisk. Umiddelbart mener jeg ikke at de kan nægte at tage en harddisk retur hvor posen har været åbnet. Men en ting er hvad de skal en anden ting er hvad de vil. Måske en af manualerne kan hjælpe dig? <link> Redigeret af Willer - 20-Maj-2009 kl. 23:00 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg må prøve igen i aften når jeg har tid igen. Det er bare super ærgeligt. Prøver at ringe til dem i morgen da jeg mener det er en forkert disk - eller noget i den retning. Jeg vender tilbage med en opdatering senere. Tak for hjælpen forresten Kristian :-) |
|
|
|
![]() |
|
Threepwood ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
I en T43 jeg har stående, er opstartsrækkefølgen det eneste sted i BIOS man kan se noget om disken - f.eks. "IDE HDD0: FUJITSU ....".
|
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Som udgangspunkt skal der ikke være jumpere (forbindelser) indsat i disken - se indstilling nr. 1 på tegningen over jumper settings. Virker det ikke kan indstilling nr. 2 og 4 prøves.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så fandt jeg det - Under boot options. Det stod ligesom du skrev Threepwood. Den kan se min Fujitsu harddisk (begge to) men ikke den nye WD disk. De må jo have sendt mig en helt forkert en så. Tak for hjælpen. jeje> Der følger ingen jumpers med, og har heller ingen på de andre. Når den skal køre primary master burde det vel heller ikke være nødvendigt at køre med jumper på? Men det selvfølgelig værd at prøve hvis jeg finder en jumper et sted - det kunne jo være fedt hvis den virkede! Tak for din hjælp. Indtil videre kan disken slet ikke ses når jeg sætter den i. Dog bliver de to Fujitsu jeg har vist fint nok. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |