recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar med aftagelig skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar med aftagelig skærm?

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:22
Det er også min holdning, da jeg så den hybrid.

M.v.h.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jammen gu giver det mening
Nu ikke så negativ
Bruge basen som bærbar med ekstern (stor) skærm, når man er hjemme
Og bruge den lille skærm, når man har den med et sted

En lille sammenklappelig bærbar til turen og en tastatur/hardware koblet til stor skærmen derhjemme.

Det er sgu da praktisk.

Hvad klapper du sammen på turen, hvis der ingen skærm er? Normalt når man klapper noget sammen i den her henseende, så er det skærm og tastatur.

Der er nogen her der enten ikke helt formår at formulere det de mener, eller så aner de ikke hvad de mener.

Den eneste rigtige løsning er en tablet der smides i en taske/whatever på turen. Men hjemme tilsluttes den en dock og tilhørende skærm og tastatur/mus/whatever.
Skulle man få brug for et tastatur på turen, så er det en tablet MED tastatur! Hjemme er det det samme, uanset om tabletten har tastatur eller ej.  

Det er absolut intet der hedder "Den eneste rigtige løsning". Der er "Jeg syntes den rigtige løsning er".

Jeg fatter simpelt hen ikke konceptet er så svært at forstå. Men jeg vil prøve at forklare det anderledes.

Funktionaliteten der beskrives er en bærbar til turen, læs IKKE tablet. Så når man er på tur tager man hele bærbaren med (Skærm/tastatur sammenkoblet).

Når man kommer hjem, vil man bruge selvsamme bærbar blot koblet til en større skærm. 

Derfor hvis hardware er i tastatur delen, tager man blot skærmen af og kobler tastaturet til en ekstern skærm. Voila! 1 stk almindelig stationær. Uden brug af docking station, ekstern tastatur osv eller en ekstra skærm der blot er grå og ikke tjener en formel. 

Funktionaliteten giver mening, når man som jeg skriver tidligere, ikke ønsker en tablet til turen.  Jeg kan personligt godt lide en bærbars opbygning (Med mekanisk vs onscreen tastatur) og er ikke særlig vild med tablets.  

Det er muligt i foretrækker den nuværende opbygning og den passer fint ind i jeres tankegang. Men derfor er der ikke noget i vejen for at ønske det anderledes. Det gør hverken jeres eller vores mere rigtig eller forkert. Blot forskelligt.

Redigeret af Silentbob - 10-Juli-2014 kl. 13:40
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 13:42

Bastianbboxer, som jeg forstår det produkt, så er det to forskellige maskiner. En Android og en Windows. Jeg har svært ved at se meningen med det, med to forskellige (eller bare selvstændige OSér). 

Så det som selve tastaturet/basen reelt bruges til, når tabletten er docket, det er tastatur/mus for tabletten, eller som en slags bærbar for basen, som er windows.

Min umiddelbare opfattelse - Det bliver noget rod.
Det smarte havde været, hvis det havde været ens OS, og de var fuldt ud synkroniseret 24/7. Så ville det efter min mening være brugbar ude og hjemme, uden at man skal til at sætte sig ind i 2 forskellige OSér.

Nej, som jeg forstår det, så kan tabletten bruges som skærm til basen (dvs. windows) og omvendt, basen kan bruges som tastatur/mus til tabletten (Android).
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Bastianboxer Bastianboxer skrev:

Der er da også folk der har windows pc og så iphone eller android på TLF eller tablet.

Jeg kan ikke se problemet

Afhængig af din måde at bruge dine enheder på, så kan jeg godt forstå, hvis du ikke kan se problemet.

Jeg bruger selv:
1 Windows PC.
1 Android mobil.
1 Iphone mobil.
1 Ipad.

Uanset hvordan jeg vender og drejer det, så ville jeg være bedst tjent med, at have disse 3 enheder fuld ud ens, og have stationære (gerne flere) hjemme, og EEN enhed med, når jeg bevæger mig ud, synkroniseret op en sådan måde, så apps/programmer/whatever er komplet ens, og jeg har fuld adgang til alt, hvad jeg overhovedet kunne komme i tanke om.

Men fordi det er 3 forskellige OSér, der efterhånden nærmest gør alt for at ikke virke sammen, (Google synk kontra Microsoft), så er jeg som forbruger spændt op imod nogle omveje eller umuligheder, der i sig selv kun kan defineres som problemer, i min verden.
Jeg er MEGET i tænke boks over, om jeg skal droppe alt om Google/Android og bevæge mig over i 100% ren Microsoft. Dels fordi når jeg er hjemme, så er det DET jeg bruger. Android kan ikke tilbyde mig det samme, som jeg har behov for hjemme.

Iphone/iPad bruger jeg i forbindelse med mit arbejde. Der var desværre ikke valg muligheder. Så det gav mig blot et tredje problem, hvor jeg dog kunne/kan vælge at holde den helt selvstændig for sig selv, da den intet har med mine personlige behov at gøre. En ren OSX løsning kommer ikke på tale hos mig, selvom det måske virker som et oplagt alternativ.

Hvis ikke du mener ovenstående er et problem, så er det fordi du ikke helt ser behovet i at have alt tilgængeligt altid, uanset hvilken enhed du har i din nærhed, hjemme og på farten.

Når de mobile enheder engang bliver kraftige nok, så kan man med fordel benytte sig af et globalt dock system, når man træder inden for i et hjem. Og så er hjemmet omvendt klistret til med klient løsninger, hvor du bare logger ind i din mobile enhed.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af Silentbob Silentbob skrev:

Funktionaliteten giver mening, når man som jeg skriver tidligere, ikke ønsker en tablet til turen.  Jeg kan personligt godt lide en bærbars opbygning (Med mekanisk vs onscreen tastatur) og er ikke særlig vild med tablets.  

Det er muligt i foretrækker den nuværende opbygning og den passer fint ind i jeres tankegang. Men derfor er der ikke noget i vejen for at ønske det anderledes. Det gør hverken jeres eller vores mere rigtig eller forkert. Blot forskelligt.

Det der søges er en "rigtig" bærbar med aftaglig skærm/monitor - Korrekt?

Jeg mener det er blevet lavet. Men mener prisen var for høj i forhold til det reelle behov, fordi en bærbar man kan klappe sammen, og koble den til en dock eller bare eksternt skærm, tastatur og mus, og det vil give samme resultat, som hvis du kan aftage skærmen. Men der er ikke et voldsomt slid i kontakt funktionen mellem base og skærm, som hvis man kan tage skærmen fysisk af. Og det var den del der var dyr.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Bastianbboxer, som jeg forstår det produkt, så er det to forskellige maskiner. En Android og en Windows. Jeg har svært ved at se meningen med det, med to forskellige (eller bare selvstændige OSér). 

Så det som selve tastaturet/basen reelt bruges til, når tabletten er docket, det er tastatur/mus for tabletten, eller som en slags bærbar for basen, som er windows.

Min umiddelbare opfattelse - Det bliver noget rod.
Det smarte havde været, hvis det havde været ens OS, og de var fuldt ud synkroniseret 24/7. Så ville det efter min mening være brugbar ude og hjemme, uden at man skal til at sætte sig ind i 2 forskellige OSér.

Nej, som jeg forstår det, så kan tabletten bruges som skærm til basen (dvs. windows) og omvendt, basen kan bruges som tastatur/mus til tabletten (Android).

Var også det jeg forsøgte at skrive.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 14:45
I realiteten kan man bruge trådløs HDMI/eller anden trådløs ordning i dag imellem enheder og skærme. Derved behøver man faktisk slet ikke andet end en base (bærbar uden skærm). Og så evt. en løs standard skærm man kan klikke sammen med basen, når man forlader hjemmet. Det kan dog være en fordel, såfremt der laves en standard løsning til formålet, ikke mindst prismæssigt. Men det bliver svært med de oceaner af forskellige konstruktioner bærbar "baser" har i dag.

Jeg kan godt se fordelen i det, men for at det kan virke, så skal producenterne tænke helt helt anderledes. Asus med deres Trio er et skridt i en helt forkert retning, når de roder to OSér ind i det.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 19:40

Det der søges er en "rigtig" bærbar med aftaglig skærm/monitor - Korrekt?

Jeg mener det er blevet lavet. Men mener prisen var for høj i forhold til det reelle behov, fordi en bærbar man kan klappe sammen, og koble den til en dock eller bare eksternt skærm, tastatur og mus, og det vil give samme resultat, som hvis du kan aftage skærmen. Men der er ikke et voldsomt slid i kontakt funktionen mellem base og skærm, som hvis man kan tage skærmen fysisk af. Og det var den del der var dyr.

Præcis

Ærgeligt, det ikke blev en succes.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 22:39
"hybrid" teknologi kommer i høj grad frem - men det er i meget høj grad den stik modsatte retning af hvad Jake51 ønsker. De næste måneder kommer der en hel del maskiner i tabletbaseret regi som kommer med et fullblown tastatur med ekstra batteri i. Men selve Compute-delen liggeri skærmen. Til gengæld vil der til business brug være mulighed for at den kan stikkes direkte i en dockingstation hvor der kan være tilkoblet ekstern skærm.  - Det tætteste Jake51 kommer i øjeblikket vil være en HP spectre x2, Dell Venue 11 pro og et par andre løsninger hist og her. Men som sagt. der kommer til at ske en hel del på den front det næste stykke tid.

Redigeret af claus_jac - 10-Juli-2014 kl. 22:41
Til top
mathias1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mathias1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 10:27
Det passer jo ikke Claus, Asus' Transformer Book Trio, som tidligere er blevet nævnt i tråden, passer jo perfekt til hans ønsker.
Der er en fuld windows 8.1 enhed i tastaturet, en fuld tablet pc i skærmen, begge dele kan bruges hver for sig, mens der kan skiftes mellem Android og Windows når de er koblet sammen.

At i er så negativt stemte overfor den her i tråden er en ting, men at påstå den tætteste løsning han kommer på hans ønsker er en anden enhed, er jo direkte forkert.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af mathias1 mathias1 skrev:

Det passer jo ikke Claus, Asus' Transformer Book Trio, som tidligere er blevet nævnt i tråden, passer jo perfekt til hans ønsker.
Der er en fuld windows 8.1 enhed i tastaturet, en fuld tablet pc i skærmen, begge dele kan bruges hver for sig, mens der kan skiftes mellem Android og Windows når de er koblet sammen.

At i er så negativt stemte overfor den her i tråden er en ting, men at påstå den tætteste løsning han kommer på hans ønsker er en anden enhed, er jo direkte forkert.

Kommer an på, om du læser han har et behov for en Android tablet? Hvis ikke, så ER produktet forkert. Og jo mere jeg tænker over det, så er det et dybt mystisk produkt, efter min mening.

Han vil være bedre tjent med en Lenovo Yoga. Der kan skærmen godt nok ikke pilles af, men den kan vendes 360 grader, og dermed er den "væk".

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 13:27
Det ser mere og mere ud til, at det trådstarter egentlig søger ikke er en bærbar hvor skærmen kan tages af, men en hvor tastaturet kan tages af, idet han åbenbart ønsker at have PC delen sammen med skærmen når han er hjemmefra. Og han ønsker ikke en tablet, formentlig fordi den ikke har power nok til hans formål.
Er dette rigtig forstået?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu