recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar med aftagelig skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar med aftagelig skærm?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der kan skærmen godt nok ikke pilles af, men den kan vendes 360 grader, og dermed er den "væk".

Øh Kim - har du sovet i geometri timerne? Hvis du vender skærmen 360 grader er du jo tilbage ved udgangspunktet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Bruge basen som bærbar med ekstern (stor) skærm, når man er hjemme
Og bruge den lille skærm, når man har den med et sted

Det hedder en dockingstation til en bærbar....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 14:04
Flemming, jeg tror du har ret, når vi bruger ord som tablet. For ingen tablet er kraftig nok til at udføre rimelige (uden at kunne/ville definere det yderligere) tunge computer programmer.
Det er derfor at tablet/Transformer Book Trio lign. bør udlukkes med det samme. Trioen vil jeg udelukke alene af den årsag, at det er et helt andet OS.

Det er hele formålet med en bærbar, at du har computer power og den er mobil/tages med pga den indbygget skærm. At man så ønsker at "fjerne" skærmen når man er hjemme, og bruge en anden (oftest større) skærm. Det er logisk nok. Og til det formål bruger man bla. en docking station, fordi det ikke er muligt rent fysisk at taget skærmen af, (ihvertfald ikke på en praktisk måde), plus at en docking station oftest giver flere andre muligheder. 
Og det er DEN del som jeg forstår, der efterspørges, at kunne tage skærmen af hjemme, og sætte den på når man skal ud, på een og samme enhed.

Som nævnt, så mener jeg ikke den findes (mere). Istedet har fx Lenovo Yoga lavet det så du kan vende skærmen 360 grader. Det giver godt nok problemer med at sætte den i en docking station, men så er skærmen i det mindste væk. Jeg tror det er den bedste løsning, selvom jeg ikke selv ville være tilhænger af den på den måde. Hvis en bærbar skal tilsluttes en anden skærm hjemme, (og evt. mus/tastatur/andet udstyr samtidig), så er en docking station den rette løsning, synes jeg.

Alternativ kunne være den nye Microsoft Surface 3 Pro. Der er det godt nok ikke skærmen man tager af, men derimod tastaturet. Det er en super fed maskine, der desværre lider lidt af for høje priser. Men er man til Windows OS, og parat til at betale prisen, så er det nok det ypperste man kan nå. Havde den haft indbygget trådløs HDMI eller bare HDMI i stedet for DP, så ville den være genial hjemme foran stue alteret eller anden skærm. Og yderst brugbar på farten med sine 12" skærm.

Det er en løsning jeg selv overvejer, da jeg tit er væk fra hjemmet og behov for et ordentligt bærbar/mobil produkt, men som også kan erstatte min kraftige stationær PC, når jeg er hjemme. Men 256GB SSD med i7 processor til små 12.000, det er for højt i forhold til produktet.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Der kan skærmen godt nok ikke pilles af, men den kan vendes 360 grader, og dermed er den "væk".

Øh Kim - har du sovet i geometri timerne? Hvis du vender skærmen 360 grader er du jo tilbage ved udgangspunktet.

Flemming

Nix flemming. Det hedder 360 grader. Det er 360 grader, men med "basen" imellem Wink
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 17:50
Ja Kim, men du vender stadig kun skærmen 180 grader, for at får den frem/væk.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 17:53
Kim, m.h.t. Surface 3 Pro og pris/funktionalitet, så laver ASUS netop nogle tablet'er, som kører fuld Win8 og netop har HDMI og anden funktionalitet, som mangler på Surface. Og så er ASUS'erne LANGT billigere!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-September-2013
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 18:02
Det hedder nu altså 360 gr og det er det også.

Det er ikke en "plade" der ligger på bordet der vendens 360 gr, men en "plade" der er hængsler på den ene kant der vippes 360 gr.

Redigeret af Bastianboxer - 11-Juli-2014 kl. 18:04
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2014 kl. 18:26
Fås med op til Core i5 (keyboard er selvfølgelig optional og det er bestemt en halvdyr løsning http://www.dell.com/dk/p/dell-venue-11-pro/pd
Fås med core i3 - men hen over året kommer HP med et par andre muligheder. blandt andet en business udgave der kan dockes rigtigt som en alm bærbar
http://www8.hp.com/dk/da/products/laptops/product-detail.html?oid=6527664#!tab%3Dfeatures

Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 06:29

Det er hele formålet med en bærbar, at du har computer power og den er mobil/tages med pga den indbygget skærm. At man så ønsker at "fjerne" skærmen når man er hjemme, og bruge en anden (oftest større) skærm. Det er logisk nok. Og til det formål bruger man bla. en docking station, fordi det ikke er muligt rent fysisk at taget skærmen af, (ihvertfald ikke på en praktisk måde), plus at en docking station oftest giver flere andre muligheder. 
Og det er DEN del som jeg forstår, der efterspørges, at kunne tage skærmen af hjemme, og sætte den på når man skal ud, på een og samme enhed.

Det er lige præcis den funktionalitet der efterspørges.

Forudsat jeg har forstået OP korrektSmile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 09:33
Og det er så lige præcis den stik modsatte vej verden går.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6387
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 11:58
Jammen sådan er jeg så besværlig
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2014 kl. 14:21
Du skriver bare alt det du kan til producenterne og fortæller dem at de tager helt og aldeles fejl i den retning de tager. Så er jeg sikker på de nok skal lave nogle flere modeller der passer til dig. - er der nok folk der gør det, tager de det selvfølgelig alvorligt. Men det nytter ikke noget at skrive det her.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu