recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar med Touch - bruger man det?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar med Touch - bruger man det?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar med Touch - bruger man det?
    Sendt: 04-August-2014 kl. 13:18
Hej
Skal have mig en ny bærbar. Er i tvivl om jeg skal ofre det lidt mere og få en med touch skærm. virker jo meget sjovt, men spørsmålet er om det er noget man bruger i praksis eller om det er noget fis?
Nogen erfaringer? Smile

Er en bærbar bare en bærbar mht mærke-valg eller er nogen bedre kvalitet end andre? ASUS, Lenovo, Sony etc etc etc?

Skal bare have en til ungernes skolearb som de også kan spille ordentlig Minecraft på etc.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 17:38
det kommer jo helt og holdent an på hvad det er for noget du skal bruge den bærbare til. Applikationer fra appstore vil være optimerede til brug af touch, men er det alm applikationer, så vil du næppe have det store sjov i den. Kigger man på noget Lenovo Yoga funktionalitet, så kan den dog godt gå hen og blive brugbar med touch. Men generelt til "skolearbejde og minecraft" så er det næppe nødvendigt. Eller for den sags skyld brugbart. Men prøv at tænke lidt mere ud af boksen. Hvad kunne det tænkes du kunne bruge den bærbare til. - hvis touch er brugbart der. Så køb en maskine med det.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 17:59
Til surfing med metro internet Explorer, er touch genialt, på den måde men browser på, frem og tilbage i historikken, hvis man læse en artikel fx, på flere sider, så har IE indlæst siden, så swypes der bare til venstre ogvdu skifter side.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:22
Har meget svært ved at se merværdien i touchskærm på en bærbar.

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 07:12
Jeg har en Dell XPS12 hvor skærmen kan vendes, og bruger den hovedsageligt som tablet, så da bliver touch brugt. Når jeg bruger den som bærbar bruger jeg også touch til fx scroll, men det er nok mest ad vane, jeg ville nok ikke betale ekstra for touch på en almindelig bærbar.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 10:51
Hej alle
Jeg endte med at købe en HP Pavillion med Touch - var pludselig på 24 timers tilbud i Wupti.
Den er fin fin - og jeg synes faktisk jeg bruger det Touch ret meget når jeg bruger den på internettet etc. Der er bare mere intuitivt end den der touch-pad som bare ikke er mig. (På min arbejds Lenovo laptop har jeg en lille rød mini muse knap midt i tastaturet jeg er genial).

Men jeg må sige at jeg ikke helt har set lyset med det nye windows ??? Man starter op i et vindue der minder om min Windows phone. Det er jo fint nok. Men der ligger jo så deres app store der. Men når jeg så prøver at hente en app siger den at pc'en ikke har software der understøtter programmet uanset hvilken app jeg prøver at hente?
Kan det virkelig være sådan at app storens apps kun virker til deres phone/tablet software og så ikke virker på en laptop med "rigtig" office etc? Eller gør jeg noget forkert?

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Hej alle
Jeg endte med at købe en HP Pavillion med Touch - var pludselig på 24 timers tilbud i Wupti.
Den er fin fin - og jeg synes faktisk jeg bruger det Touch ret meget når jeg bruger den på internettet etc. Der er bare mere intuitivt end den der touch-pad som bare ikke er mig. (På min arbejds Lenovo laptop har jeg en lille rød mini muse knap midt i tastaturet jeg er genial).

Men jeg må sige at jeg ikke helt har set lyset med det nye windows ??? Man starter op i et vindue der minder om min Windows phone. Det er jo fint nok. Men der ligger jo så deres app store der. Men når jeg så prøver at hente en app siger den at pc'en ikke har software der understøtter programmet uanset hvilken app jeg prøver at hente?
Kan det virkelig være sådan at app storens apps kun virker til deres phone/tablet software og så ikke virker på en laptop med "rigtig" office etc? Eller gør jeg noget forkert?

Håber du har fået det til at virke.
Jeg har aldrig oplevet at en app fra AppStoren ikke kunne hentes. Så nej det kan ikke være rigtig
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Hej alle

arh det lyder som en fejl i installationen. Nu ved jeg ikke lige om det e win 8 eller 8.1 du har på. men hvi det er win 8. prøv at se om du kan opgradere til 8.1 via Windows store. 8.1 er gratis.
Det kan godt være at den kan rette den fejl, din hp har. ellers om installer maskinen. for nu sidder jeg både med tablet Workstation, og så en gamer/htpc/Workstation. og min kone med win 8 uden problemer
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu