|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
||
Med undtagelse af netbooks og helt små modeller kan man slutte ekstern hardware til praktisk talt alle bærbare, men pas på for bare fordi der tilsluttes ekstern hardware er det ingen garanti for at den indbyggede deaktiveres. Med en bærbar med touchpad og ekstern mus kan du for eksempel nemt komme ud for at have to pegeredskaber der er aktive samtidige, og hvis de begge bruges kan systemet blive alvorligt forvirret men går sjældent ned.
Det lyder ikke som om du rent faktisk har brug for at kunne tage den med dig, så en computer i kategorien mini-PC er måske noget du skal kigge på. Ofte er de bygget af komponenter til normale stationære så de er billigere end bærbare for tilsvarende ydelse. Eksempler kan findes her. |
|||
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720 Oppo BDP-80 RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware Sony Xperia Z3 |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Hej.
Jeg synes det afhænger lidt af hvilken type arbejde du har. Nu arbejder jeg som ingeniør og jeg tegner meget - derfor er en bærbar computer dels med saft og kraft og dels med stor skærm (min. 17") et must for mig - fordi jeg også skal kunne have en forholdsvist stor skærm, også når jeg arbejder et andet sted end på mit "hjemmekontor". Da jeg for få uger siden skulle købe ny computer, valgte jeg for første gang et setup med bærbar computer, ekstern skærm og ekstern mus (har "altid" haft ekstern mus). Har engang haft stationær computer og bærbar - men det vil jeg ikke tilbage til igen. Jeg skal have én computer og kun én - det er det enkleste. Som du kan se på nedenstående billede bruger jeg ikke port replikator / docking station og selvom jeg overvejer det, tror jeg ikke jeg vil. At sætte HDMI-skærmen til den bærbare vil være et tilbageskridt. At sætte en masse ting til, som så skal igennem ét kabel er måske ikke noget problem, men jeg synes det er et tilbageskridt. Se også debatten i dette emne "To dock or not to dock". Desuden tager der ikke mange sekunder at tage de i mit tilfælde 5 kabler og én USB hardlock ud af computeren før jeg putter den i tasken. USB-modtageren til ekstern tastatur og mus kan jeg lade sidde i, regner jeg med, idét jeg tager musen med, men ikke tastaturet selvfølgelig. En fordel ved port replikator med USB, kunne så være at den kunne være gemt af vejen under bordet, og skrivebordet bliver så en anelse mere ryddeligt. Men jeg synes dog at mit setup er ganske ryddeligt - og det er et dejligt setup. Jeg kan faktisk ikke forstå at jeg ikke har gjort det før - bærbar + ekstern tastatur og skærm. Mit setup er: ![]() |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() |
||
Hvor lang tid skal du arbejde hjemmefra før prisen på en bærbar er tjent hjem på elregningen? En 8-10 år?
Ikke nogle jeg sådan lige kender til.
Er der 2 indgange i din nuværende skærm, eller skal du til at pille stikket ud af "bæstet" hver gang? Skal den bærbare bruges på arbejde også, eller skal den blot være en ekstra derhjemme? Jeg har selv en bærrbar (snart 2) som jeg bruger i mit arbejde. På arbejde har jeg en dockingstation og en ekstern monitor. Her bruger jeg det indbyggede tastatur i den bærbare, samt begge skærme når jeg arbejder. Klaus |
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Hvorfor spørger du efter 2 indgange i skærmen?
Er det ikke vanskeligt at arbejde direkte på den bærbare + en ekstern skærm? I så fald skal den bærbare jo være lige ud for én - men det skal den eksterne skærm helst også - så den bærbare vil skygge for den eksterne skærm. Jeg gjorde dette en overgang, da min forhenværende computer's skærm gik ned, som mellemløsning indtil jeg fik den nye computer. Jeg synes ikke det var optimalt. ![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6410 |
![]() |
||
Hvor meget kan man da spare i strøm om året ved at have en bærbar i stedet for en stationær (arbejdscomputeren skal køre ca. 8 timer om dagen)?
Har også tænkt på http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99121&type=pcsystem
Jeg vil hellere have to skærmbilleder på min store skærm end en ekstra skærm til den ene side
|
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis computeren altid skal stå på samme plads, så kan man selvfølgelig godt bruge en stationær. Men skal man bare af og have computeren med et andet sted, så er bærbar et must. Ud af de 5-6 computere jeg har haft, har kun én været stationær og jeg går ikke tilbage til stationær. Jeg kan simpelthen bedre lide bærbare computere. Nu er min computer så også både privat computer og arbejdscomputer. Eller sagt på en anden måde: Det er min private computer jeg bruger til arbejde.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6410 |
![]() |
||
Her er mit skrivebord med skærm (og støv + rod
![]() Der er ikke så meget ekstra plads
Edit: Hvordan viser man billedet i stedet for linket? Redigeret af jake51 - 31-Maj-2011 kl. 09:44 |
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hehe, ja det ser ikke så ryddeligt ud...
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19834 |
![]() |
||
Hvis han kun vil bruge den bærbare til arbejde og intet sjovt, skal han vel fortsat beholde sin stationære (bæstet) og bruge den? At skifte stik mellem 2 computere holder bare ikke. Derfor har de sidste 3 monitors jeg har købt altid været med mindst 2 indgange så jeg kan slutte en computer mere til, hvis der er behov for det.
I mit nuværende arbejdssetup har jeg den bærbare foranmig og den stationære skærm til venstre og lidt bagude 8for at størrelserne passer nogenlunde sammen. Det virker ganske fint. Tidligere setup var med eksternt tastatur og 2 skræme lige foran, samt den bærbare til højre for det. Vældigt praktisk, når nu man skulel kigge i diagrammer på den ene skærm, styklister på den anden og være online med overvågningen på den tredje. Klaus |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, jeg kan godt se at til nogle typer computerarbejde kan mere end 1 skærm være nyttigt.
![]() ![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Aaaah, han skrev faktisk også: "I den forbindelse vil det jo nok være en god ide at købe en bærbar pc i stedet for mit bæst af en stationær"....
![]() |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |