recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar som afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar som afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar som afspiller
    Sendt: 22-December-2007 kl. 12:34
Hej!

Jeg har længe brugt en ældre bærbar som afpiller til mit fladskærms tv, via vga. Det fungerer fint, og er bare en standard XP installation som kører nu. Men eftersom jeg kun bruger den til at afspille fra smb shares på en anden computer, og lidt youtube/stage6 browsing, burde den kunne optimeres lidt mere.
Specs: 1,5 pentium m cpu 2 gb ram og 120gb hdd. Jeg har problemer med 720p mkv filer -cpu'en kan simpelthen ikke følge med :(
Findes der et linux os eller en guide til at strippe en xp totalt ned der kan bruges til afspiller -bemærk at jeg INTET ønsker at optage eller afspille med tvtort, hvorfor alm htpc løsninger ofter skyder lidt forbi.

Ønsket er slf en hurtigere boot tid, bedre perfomance i mkv filer, og mulighed for kun at bruge mus -jeg gider et ikke sætte tastatur til.
/Bjarke
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 01:47

Den tror jeg sgu ikke der findes en anden løsning på, end en nyere PC. Du kan evt. prøve med en hurtigere harddisk eller en defrag af din nuværende harddisk.

Men jeg tror du må til mulvarpen og købe  en ny maskine

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2007 kl. 10:22
Det er jeg også godt klar over.. Men næsten køb bliver nok noget lign en TViX M-6500A.
Det er desværre ikke hdd'en der holder den tilbage for 720p film, det er netop cpu'en.
Jeg har bare en ide om, at et OS som var sat op til det ene formål at afspille film over nettet sagtens kunne klare det. Men det er nok ikek andet for, end at prøv med et par linux dist's og se hvad der bedst spiller.

/Bjarke
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu