recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar som video
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar som video

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar som video
    Sendt: 04-Februar-2004 kl. 11:24

 

Jeg står og skal bruge en ny bærbar og overvejer også en dvd med hd.

Kan jeg ikke kombinere de to, i en bærbar.

Hvad kræves der af hardware og software.

Er harddisken hurtig nok. 

Hvordan med Timer til optagelse.

Kan det overhovedet lade sig gøre?.

MVH

itjan

 

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2004 kl. 15:23

Jeg kender ikke til noget software som kan brænde direkte på DVD skiven under optagelse.

Desuden skal du have TV-tuner i din bærbar, og mon der er lavet capture card's til laptops ?

snowatom

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2004 kl. 22:43

Hej itjan

Alt kan lade sig gøre, det er mere et spørgsmål om pris og hvilken kvalitet du forventer Smile

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er alting dyrere til en bærbar, og den er ikke nær så velegnet som en stationær. Tænk på, at alt dels er mindre, designet til at bruge mindre strøm, og dermed også langsommere (høj hastighed = højt strømforbrug).

Harddisken er vel 4200 eller 5400 rpm (omdrejninger per minut). Normalt siger man vist helst 7200 rpm til videoredigering.

Capture kort. En fordel mht. hastigheden er integration med grafikkort (for overlay af video), adgang til DMA (Direct Memory Access) især for hurtig overførsel fra RAM til disk og gerne mange indgange (antenne, composite, S-video osv). Der findes capture til USB, men næppe noget som kan levere video i opløsningen 720x576 med 25 billeder per sekund i en fornuftig kvalitet.

Udgang til TV. Minimum S-video, RGB vil være bedre (kræver dog typisk en stationær med et Matrox eller ATI grafikkort). Næppe realistisk med et høj kvalitets video output.

Dertil kommer softwaren. Der findes efterhånden en del software tíl digital video-optager. Også med time shift. Timeren er nok det svage punkt, især med en bærbar, for de bærbare er ikke designet til at stå tændt altid (de bliver varme) og den skal jo være tændt for at timeren kan virke.

Som du kan høre, så mener jeg det er en dårlig ide overhovet at forsøge. Du kan købe dig fattig i løsninger til en bærbar og resultatet vil aligevel kun blive halvt så godt som at bruge de samme penge på f.eks. en bærbar + en barebone PC.

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
itjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2004
Sted: Djibouti
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2004 kl. 00:15

 

Ok, tak for dit svar, jeg må hellere holde mig til min oprindelige plan.

itjan

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu