recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til konfirmant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar til konfirmant

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 19:54

har efterhånden studeret pris/ydelse på en del forskellige modeller og den foreslåede Toshiba lyder som et udmærket køb.

Søger lige nu at få en ide om hvorvidt der er forskel i den mekaniske kvalitet mellem de enkelte mærker, da pcén jo skal kunne tåle at blive slæbt frem og tilbage mellem skole og hjem - har dog endnu ikke fundet noget afgørende.

Til top
larsoslo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 19:59
den er fin og ja kvalitet betyder jo alt

jeg skal ha sådan ne når jeg lige får samlet penge sammen hehe
Hilsen
lars
Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 21:12
I fm. kvaliteten har jeg selv kun erfaring med Compaq/HP hvor jeg indtil videre har haft 4 forskellige arbejds PCér - de 2 første blev udskiftet grundet defekter (hhv. revnet hængsel til skærm og defekt strømforsyning) - så min statistik taler f.eks. ikke for Compaq/HP.
Til top
larsoslo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2008
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 22:56
jeg har en anden kammersrt hvor hans kæreste kastede hans ibm i gulvet og den funker stadig men det er jo os en anden pris for sådan en maskine .

Hilsen
lars
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 12:12

Jeg har en Toshiba bærbar (17") og den er lækker. Den er lidt stor og tung af en bærbar at være, men jeg har ikke behov for at flytte meget rundt på den. Kvaliteten er også lækker.

Til min kone købte jeg en 12" LG bærbar - den er også enormt lækker og flere LG modeller kan fås i flotte farver. Til LG'ens fordel over Toshibaen taler tastaturet, der har et enormt lækkert anslag i stil med Logitechs DiNovo Edge tastatur. Desuden ser webkameraet på LG'en ud til at levere en flottere billedkvalitet. Specifikationerne for denne LG E200 er absolut i orden, flot design, letvægt og prisen var ret ok til ca. 6500,- LG har en del forskellige at vælge mellem både i 12", 13", 14", 15" osv. Hvis jeg skulle have ny bærbar ville valget være mellem Toshiba og LG.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Phil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2007
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af larsoslo larsoslo skrev:

jeg har en anden kammersrt hvor hans kæreste kastede hans ibm i gulvet og den funker stadig men det er jo os en anden pris for sådan en maskine .

Jep, der er ingen tvivl, IBM er toppen når det drejer sig om kvalitet, men Lenovo der har overtaget IBM's bærbare serie, er nu godt med. Prøv at tjekke de billige modeller, eks.vis hos SHG.dk eller computersalg.dk. Jeg kan kun anbefale disse bærbare, da både pris og kvalitet er til den go'e side. IMO anyway.

Phil 

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Figaro01 Figaro01 skrev:

... som udgangspunkt skal pcén kun bruges til diverse office programmer samt surfe på nettet (formoder jeg, men der er tale om en gave hvor ønsket ikke er nærmere specificeret).

Det er lidt svært at vejlede, når vi ikke ved hvad den skal bruges til, men jeg vil nu prøve alligevel.

Hvis det er hensigten, at den bærbar skal med rundt (hvorfor skulle man ellers købe en bærbar) så er der to ting der er yderst vigtige:

1. Batterilevetiden
2. Vægten

Ad 1) Det er ikke altid muligt at komme til en stikkontakt, hvorfor den bærbar skal kunne kører i mange timer uden tilslutning til strøm. Derfor skal du vælge en bærbar med en så lille skærm som overhovedet muligt (normalt 12") da skærmen bruger rigtig meget strøm. Det samme er tilfældet med processoren, hvorfor det også her er vigtigt at vælge en strømbesparende processor, hvilket på nuværende tidspunkt vil sige en Intel Centrino/Pentium M.

Ad 2) Hvis man ofte flytter rundt på den bærbar, så er vægten væsentlig for, at man ikke bliver træt af, at slæbe rund med den. Jeg mener, at alt over 2½ kg. er for meget. Jeg ejer selv en ThinkPad X31 på 1,6 kg. og jeg synes til tider, at den er lidt tung i tasken, når der også skal være bøger, osv.

Glemt alt om hvilket grafikkort der sidder i den, for bærbare er yderst sjældent bygge til spil. Spil skal ske på stationær computere eller på spillekonsoller.

RAM er altid en god ting, så gerne meget af det (minimum 1 GB).

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
stokholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2006
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2008 kl. 20:33
LG RZ-42PY10X
Denon AVR-1706
PS3 40Gb