|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() Sendt: 13-Juni-2007 kl. 19:35 |
Hej!
Har netop fået mit M86 ind af døren (desværre firmware 1000) og har nu et problem med min T60 bærbar med et ATI x1400 gfx kort. Jeg har fundet tv til bærbaren via VGA og navngivet indgangen "PC". Men når jeg -efter en del problemer- får bærbaren til at smide 1920x1080 ud, så har tv'et problemer med at vise det. Det ser sådan ud: http://surl.dk/2my/ Det sjove er, at tv'et selv siger at den modtager 1920x1080@60hz, så alt ser i teorien fint ud, men der er bare en sort bjælke i hele venstre side af tvet som ikke bliver udnyttet. Jeg har dog fået en anden bærbar til at virke perfekt, så tror ikke det er tv'et. Nogen idéer ?? Redigeret af bcravn - 13-Juni-2007 kl. 22:49 |
|
/Bjarke
|
|
![]() |
|
lillemand ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
har du prøvet at sætte tvet til auto.billed.
|
|
![]() |
|
bcravn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Man kan kun vælge 16:9 og 4:3 i vga, så det hjælper desværre ikke.
Jeg har smidt en række flere billedere op her http://picasaweb.google.dk/bcravn/TV Hvor man kan se, at der fint kan vises PiP funktionen i det "døde" mørke område... Hvorfor tv'et så ikke vil smide et billede derud, ved jeg ikke. Jeg har iøvrigt ikke den føromtalte 1000 firmware, men istedet en 1004, som man kan se på det sidste billede. Redigeret af bcravn - 15-Juni-2007 kl. 08:24 |
|
/Bjarke
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ser ud til at det skyldes en række dårlige VGA kabler. Mit første kabel var det billigste 5 meter ved shg, og prøvede en række andre lignede.
Fandt til sidst et kortere kabel, som virker perfekt. Det ser underligt nok ud til, at alle de andre kabler ikke får sendt EIED (kan ikke lige huske forkortelsen nu) så skærmen optræder i windows med alt for høje opløsninger -hvor det altså ikke hjælper at tage den korrekte. Jeg overvejer nu at købe nogle af de ClickTronic eller Lindy kabler de har ved Av-connections. Livet kan åbenbart blive for kort til dårlige vga kabler i høje opløsninger. |
|
/Bjarke
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |