recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til Solidworks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar til Solidworks

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 16:59
Jeg bruger en Lenovo T61 med 2,2 GHZ centrino pro, 2 gb ddr2 ram, nvs140M gfx, og synes den afvikler SW2008 forrygende. Jeg har brugt det til at tegne dele på AAU's racerbil "Unicorn".

Jeg ville nok snuppe ASUS'en.

Jeg ville helt sikkert også købe et eksternt tastatur, mus og en god 20"-22" skærm når der skal tegnes. Her gider du ikke sidde ved en bærbar, hvis du skal sidde i længere tid.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 18:08
@Anima: Kan du uddybe hvorfor du vil vælge Asus´en frem for Fujitsu?
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville nok snuppe ASUS'en.
 
 
Ja, det vil jeg også gerne have uddybet. Fujitsu'en har et lidt bedre grafikkort, større skærm, lidt bedre processor og bedre byggekvalitet. - Og den koster omtrent det samme, så umiddelbart ville jeg synes at man får mere for pengene med Fujitsu'en.

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg ville helt sikkert også købe et eksternt tastatur, mus og en god 20"-22" skærm når der skal tegnes. Her gider du ikke sidde ved en bærbar, hvis du skal sidde i længere tid.
 
Jeg arbejder i snit 50 timer om ugen, langt det meste af tiden med min computer - dvs. min bærbare computer. Så jeg sidder i længere tid og jeg gider godt - jeg synes det fungerer fint. Sikkert pga. den store skærm, det gode tastatur og så bruger jeg selvfølgelig ikke touchpad'en som mus. Det kan man ikke når man skal tegne og i det hele taget bruge computeren i længere tid. Fujitsu'en har endnu større skærm og jeg kan forestille mig at tastaturet er bedre end mit. Den store skærm gør også at en ekstern skærm ikke er strengt nødvendigt. Jo da, jeg ville da gerne købe ekstern 24" skærm og trådløst eksternt tastatur og så sætte den bærbare ovre i hjørnet af bordet - når / hvis pengene bliver til det. Men jeg har arbejdet på denne måde i 2½ år og det fungerer fint for mig.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:39
Jeg havde overset Fujitsu'en.

Men jeg synes stadig, at hvis den skal transporteres tit frem og tilbage, så er en 17" eller over for stort, Ihvertfald hvis man som mig skal cykle frem og tilbage med den næsten hver dag.


Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:52
Han siger jo netop at den ikke skal transporteres ret meget. Jeg medbringer min 17" på arbejdsrejser og det fungerer fint. Denne Fujitsu vejer ca. det samme som min, selvom den er større.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:58
Så er Fujitsu´en bestilt idag hos wupti til i alt 5900 inkl fragt. Jeg er meget spændt på at se dyret om den lever op til alle de positive anmeldelser den har fået.   
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 06:33
Det er vi også (spændt på hvor god den er)...
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2010 kl. 14:57
Hej igen

Så har jeg modtaget min fujitsu i torsdags, og jeg må sige at jeg er mere end tilfreds for min nye maskine. Den er imponerende til formålet, designmæssigt er den flot også vejer den ikke så meget når vi taler om 18 tommer. Nu har jeg ikke prøvet at spille tunge spil på den, hvilket ikke var formålet med købet, men til solidworks er den fantastisk og video-redigering. Alt i alt får den 9/10 herfra.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2010 kl. 13:19
Hvis bare den kunne fås med 640, 800 eller 1000 GB harddisk, så kunne jeg rigtigt godt tænke mig sådan én...
 
Det lyder godt med dit indtryk af den!  :-)
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 07:11
He, fandt lige en mus, der passer perfekt til din nye bærbar... Wink  Synes du ikke designet passer godt? Se her: Link. Min nuværende mus er nok snart ved at ønske at gå på pension, den reagerer ikke altid i første omgang på venstre klik. Så hvis jeg nu køber ovennævnte mus, så har jeg et godt argument for at købe computeren... æææh, nå man køber ikke computer efter musen? hmmm...  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 10:17
Hehe....jeg kender situationen, har prøvet at købe høretelefon først fordi de simpelthen var for lækre, og bagefter en discman. Men jo den er flot den mus, jeg har en ven fra min klasse som har præcist samme model og den fungere super. Hvis du har overvejet at købe den så prøv lige her først:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=538824

vh


 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 10:23
Ja jeg har tidligere fundet ud af at man ikke skal købe direkte hos Logitech - de er ikke de billigste. Jeg tror faktisk også at den M305 er ret god. Slukker automatisk hvis man ikke bruger den et stykke tid - smart batterispare funktion! For at nævne en enkelt ting. Formen på den ligner meget Razer Pro Click, som min kone har - og den ligger godt i hånden.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu