recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til Solidworks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar til Solidworks

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
srnkrkgrd Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:27

CAVEAT - Jeg er af den holdning at en bærbar er en nødløsning, som man kun benytter, når man ikke har muligheden for at komme i nærheden af en "rigtig" computer.

I lyder sgu som to fyrer, der pimper deres Fiat 127, og derefter mener at den er sej, fordi den har fået terninger i ruden, læderknop på gearstangen og "Dodge Viper"-striber. LOL

Det er blot lir til en simpel nødløsning af en computer i taler om, ikke? Wink
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:45
Der tager du nu voldsomt fejl. Jeg har ikke en Fiat 127 - og selvom jeg havde kunne jeg aldrig finde på at hænge terninger op eller andre sjove ting. Bilen skulle være som da den kørte fra fabrikken. Smile Men jeg kan helt sikkert godt lide et pænt design - også på elektronik ting. Men jeg er ikke B&O eller Apple fanatiker f.eks. af den grund.

Hvad angår bærbar, så opfatter jeg absolut ikke bærbare computere som en nødløsning. Bærbare computere kan være fuldtud lige så gode som stationære computere. Jeg har i hele mit computerliv, kun haft én stationær computer og resten har været bærbare. Nu jeg arbejder professionelt med byggeri, bruger jeg udelukkende bærbar og jeg arbejder altså i snit 50 timer om ugen. (Ok, der hvor jeg arbejdede før for 4 år siden, havde jeg stationær på kontoret). Og det fungerer super. En overgang havde jeg både stationær og bærbar herhjemme - men idag har jeg kun bærbar og det vil jeg blive ved med. Når jeg kigger efter computer, kigger jeg kun på bærbar - og jeg kigger mest efter specifikationer, men også efter flot og godt design. Så nej - en flot mus, der samtidig har de rigtige specifikationer er ikke bare lir.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:51
Vi har haft en samtale om bærbar vs. stationær, hvis du ikke kan huske det, så er det blot at søge efter tidligere tråde med os. Vi er bestemt ikke enige, men det er jo dejligt, at det behøver vi heller ikke at være! Thumbs Up

Det var også mest for at drille. Selvfølgelig er en god mus et MUST! (Bare surt for jer, der kun har bærbare, at de bedste mus høre til den stationære verden...) Wink

Og trådløse mus er kun for folk, der skal bruge dem til bærbare. Ved siden af mit studie har jeg et supportjob, som IT-medhjælper, og der går ikke en arbejdsdag uden at en eller anden har et simpelt bruger problem med deres trådløse L-O-R-T! LOL
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af srnkrkgrd srnkrkgrd skrev:

CAVEAT - Jeg er af den holdning at en bærbar er en nødløsning, som man kun benytter, når man ikke har muligheden for at komme i nærheden af en "rigtig" computer.

I lyder sgu som to fyrer, der pimper deres Fiat 127, og derefter mener at den er sej, fordi den har fået terninger i ruden, læderknop på gearstangen og "Dodge Viper"-striber. LOL

Det er blot lir til en simpel nødløsning af en computer i taler om, ikke? Wink
LOLLOLLOL

Ja kan kun give dig ret, en laptop er kun en nødløsning, ikke en maskine man kan arbejde på en hel dag uden eksternt skærm, tastatur og mus. Det er ivørigt heller ikke noget der anbefales ifølge arbejdstilsynet.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja kan kun give dig ret, en laptop er kun en nødløsning, ikke en maskine man kan arbejde på en hel dag uden eksternt skærm, tastatur og mus. Det er ivørigt heller ikke noget der anbefales ifølge arbejdstilsynet.

Pas nu på! Du er her ved at bevæge dig ud i en længere diskution! Jeg har været der med Thorvald før, og så vidt jeg husker, så mener han, at han har en bedre ergonomisk arbejdsstilling med sin bærbare computer.

CAVEAT - det er taget fra min hukommelse, så undskyld hvis jeg lægger ord i munden på nogen, hvor det ikke er fakta.

Og for ikke at starte en længere debat igen, så husk lige den gamle Gruk mester!

Oprindeligt skrevet af Piet Hein Piet Hein skrev:

Den der kun tager spøg for spøg
Og alvor kun alvorligt
Han og hun har faktisk fattet
Begge dele dårligt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 12:04
Nå - jeg kan da godt - og jeg har ikke taget skade...  LOL  LOL  LOL  LOL Og som sagt arbejder jeg min. 50 timer om ugen i gennemsnit - kun på bærbar og med trådløs mus - ingen problemer. 
Ja nu du siger det, srnkrkgrd kan jeg godt huske vi har snakket om bærbar vs. stationær før. Nej vi bliver nok ikke enige, men det behøver vi heller ikke at blive - det er også fint med forskellige meninger for at colorere verden lidt. Og selvfølgelig må du gerne drille - godmodige drillerier, giver også verden kulør.  Thumbs Up

Thorvald.
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Maj-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:00
Ups! Det var ikke min hensigt at kick-starte et gammelt diskussion. Smile
Thorvald: Ved du om Razer Pro kan købes i elektronik-forretninger? Jeg har aldrig haft sådan en i hånden nemlig. Ellers ser den udmærket ud.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:11
Hehehe, ups. Nå det gør jo ikke noget. Og jo Proshop har Pro Click musen. I de forskellige farver, dette er blot et eksempel.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2010 kl. 13:13
Nååh du mente nok i virkeligheden en fysisk forretning - det ved jeg ikke... Men du kan prøve at søge eller kigge på Razer Pro hjemmesiden om der er links til forhandlere.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu