recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til svigerforældre
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærbar til svigerforældre

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar til svigerforældre
    Sendt: 04-Juli-2009 kl. 14:27

Hej

Mine svigerforældre skal have en bærbar. De har kigget på lidt forskelligt, men jeg ved ikke vanvittigt meget om computerspecs. så kunne godt tænke mig lidt hjælp.

Den skal bruges til mail, foto (upload til print og i den stil), skrive på samt surf. De har bestilt internet i hastighed 164/48 og så vil de opgradere hvis det fanger. Den må ikke være mindre end ca. 15".

Der er et par på hos Elgiganten og hos TDC, men hvad anbefaler i?

Jeg ved ikke om denne har for få Ram;http://kundeservice.tdc.dk/privat/butik/publish.php?id=1 9073

Elgiganten har en Compaq med:

Intel celeron Dual-core T1700, 4096 MB DDR2 Ram 800 MHZ, 320 GB hdd, op til 1307 MB intel GMA-4500HD, HDMI udgang. Der står intet om trådløst netværk, men kan man ikke gå ud fra, at der er det i?

Hvad siger 1? Er der andre og bedre bud, det er der nok, men hvad og hvor?

På forhånd tak.

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 22:13

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Den skal bruges til mail, foto (upload til print og i den stil), skrive på samt surf. De har bestilt internet i hastighed 164/48 og så vil de opgradere hvis det fanger. Den må ikke være mindre end ca. 15".

Elgiganten har en Compaq med:

Intel celeron Dual-core T1700, 4096 MB DDR2 Ram 800 MHZ, 320 GB hdd, op til 1307 MB intel GMA-4500HD, HDMI udgang. Der står intet om trådløst netværk, men kan man ikke gå ud fra, at der er det i?

Først, den angivne hastighed er extrem langsom, og er ikke videre anvendelig. Det vil tage lang tid at Downloade stort set alt, og til f.eks Upload af billeder er den nærmest uanvendelig. Troede ikke, at så lave hastigheder fandtes i dag. En rimelig fornuftig Upload hastighed er 512Mbit. Så jeg vil som minimum bruge en 2/512 forbindelse. Det er minimums pakke hos de fleste udbydere.

Valg af Laptop ser meget fornuftigt ud.

Redigeret af Radiomanden - 04-Juli-2009 kl. 22:14
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

En rimelig fornuftig Upload hastighed er 512Mbit. Så jeg vil som minimum bruge en 2/512 forbindelse. Det er minimums pakke hos de fleste udbydere.

For en god ordens skyld er det nok  2Mbit/512Kbit som radiomanden mener.  en 512Mbit er godt nok rimlig stor og findes vist ikke for private idag

og husk, at med 164Kbit = 16KByte tager 8Mbyte ca. 8,5 minut at hente ned, så hvis den nye AVG på 63MB skal hentes så tager det altså over en time, og så kan man IKKE surfe samtidig!

men du mener vist også en mobil internet løsning og ikke ADSL? så hastighed kan vist gå ned, og så taler vi om virkelig lange svartider..

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 22:46

Typo. My bad. Mobilt bredbånd kan være rimelig hurtig, har lige investeret i en 3/512 løsning til brug når jeg ikke lige er i nærheden af andre forbindelser.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2009 kl. 22:55
I stedet for de bærbare du kigger på, så tag et kig på Dell Studio bærbarene. De har en bedre bygkvalitet, tastatur og skærm end gennemsnit bærbarene. Bare tag de biligste konfigurationer fordi de har ikke brug for bedre til deres behov (dog min. 2GB RAM).

Dell har også en virkelig god service hvis der skulle blive brug for det.

Redigeret af Corax - 04-Juli-2009 kl. 22:56
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu