recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærbar til veninden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bærbar til veninden

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tektronix Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bærbar til veninden
    Sendt: 25-September-2012 kl. 21:11
Hej, håber I kan hjælpe.
Har en veninde der står og gerne vil erhverve sig en bærbar. Den skal hovedsageligt bruges til at surfe og se tv over nettet på. Så den må gerne have en god skærm og ikke være alt for tung og blive alt for varm (den vil sikkert ofte blive placeret i skødet). Det kan nok heller ikke udelukkes at hendes to børn, der pt er 6 og 9, på et tidspunkt gerne vil kunne spille lidt på den, men det er sekundært.
Hendes budget er på omkring de 5.000 måske lidt mere.
Håber I kan hjælpe en, der ikke har fulgt så meget med siden han selv fik ny bærbar for 1,5 år siden, hjælpe en anden ;-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 21:27
Kig på Lenovo, Asus og Macbook Air.
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=4469

Redigeret af Brixen - 26-September-2012 kl. 09:04
Venlig hilsen
KB
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 21:44
Windows 8 bliver frigivet om 4 uger, og der bliver lanceret en række nye modeller. Det vil betyde mange tilbud på de "gamle" maskiner, så jeg mener ikke at nu er det rigtige tidspunkt at kigge på consumer laptops, hvis der ikke er et tvingende behov.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 22:59
En acer S3 vil være et perfekt valg til hende, de har den i elgiganten til 4799 dog kun med i3 processor, jeg ville nok vælge den med i5 - de fleste laptops der købes nu kan opgraderes til Windows 8 gratis.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASNXM1FED003/acer-aspire-s3-391-13-3-ultrabook-champagne

Min teenage datter har en S3 med i5 processor, den er både flot og effektiv.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2010
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2012 kl. 23:04
Model med i5 processor i Fona 5999,-
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt/notebook?navn=acer-bærbar-pc-s3-391-53314g52add&id=0-4406904230
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 09:05
Du skriver ikke hvor stor den må være. Den Lenovo jeg foreslog først er 15,6" og koster 6195,-
Den er måske for tung - vejer 2,48 kg

CPUIntel Core i7-3612QM 2,1GHz
Ram4096 MB
Harddisk  750GB 5400RPM+16GB SSD
DrevDVD-brænder
Skærm15,6" TFT (1600x900) HD+, LED baglys, anti-glare, m/Webcam
Grafikkort2GB Nvidia GeForce GT 630M + Intel HD 4000 (Optimus)

Og jeg ville gå uden om Acer pga. denne rapport:

Redigeret af Brixen - 26-September-2012 kl. 09:09
Venlig hilsen
KB
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af renep renep skrev:

Windows 8 bliver frigivet om 4 uger, og der bliver lanceret en række nye modeller. Det vil betyde mange tilbud på de "gamle" maskiner, så jeg mener ikke at nu er det rigtige tidspunkt at kigge på consumer laptops, hvis der ikke er et tvingende behov.

Det er en god pointe. Må lige høre hende om det skal være nu.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Du skriver ikke hvor stor den må være. Den Lenovo jeg foreslog først er 15,6" og koster 6195,-
Den er måske for tung - vejer 2,48 kg

CPUIntel Core i7-3612QM 2,1GHz
Ram4096 MB
Harddisk  750GB 5400RPM+16GB SSD
DrevDVD-brænder
Skærm15,6" TFT (1600x900) HD+, LED baglys, anti-glare, m/Webcam
Grafikkort2GB Nvidia GeForce GT 630M + Intel HD 4000 (Optimus)

Og jeg ville gå uden om Acer pga. denne rapport:

Er overrasket over at se sony så langt nede. Har selv en sony og en HP envy i hustanden og det er sony'en der bare altid kører.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 14:26
Jeg tror ikke at du kan bruge sådan et indeks til en skid, andet en måske en indikation af hvilket egment af markedet de forskellige producenter sidder tungest på. De lave alle (undtagen apple) både laptops i det mere profesionelle buisness segment og laptops i det helt billege segment.
Det er nok ikke helt af vejen at Acer (og HP og dell) sælger rigtigt mange meget billige maksiner gennem divese kæder, mens segmentet der kigger efter Lenovo og Toshiba ofte er buisness segmentet der køber de dyrere/bedre maskiner.

/ask
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2012 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Jeg tror ikke at du kan bruge sådan et indeks til en skid, andet en måske en indikation af hvilket egment af markedet de forskellige producenter sidder tungest på. De lave alle (undtagen apple) både laptops i det mere profesionelle buisness segment og laptops i det helt billege segment.
Det er nok ikke helt af vejen at Acer (og HP og dell) sælger rigtigt mange meget billige maksiner gennem divese kæder, mens segmentet der kigger efter Lenovo og Toshiba ofte er buisness segmentet der køber de dyrere/bedre maskiner.

/ask

OK, du har en pointe dér.

Venlig hilsen
KB
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tektronix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2012 kl. 18:23
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu