|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SboC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 07-Februar-2010 kl. 10:44 |
Hej igen
Jeg har tidligere været omkring for at få råd til at købe en ny bærbar til omkring de 5000kr... men er desværre så ubeslutsom (læs fattig+jyde = skal have alt for pengene ;)), at jeg ikke har fået købt een endnu.. så håber i lige vil bære lidt over med mig og komme med lidt råd ift. mine sidste overvejelser eller evt. hvis der er nogen der har erfaringer med de pågældende bærbare.
Sidst kom 'Brixen' med et godt forslag ifa.:
'ASUS X61SL 6X002C'
(som jeg så ville supplere med en ekstra gb ram)
Men er faldet over et par stykker, som jeg også synes lyder meget lovende.
'ASUS UL80Vt WX077V' (hælder meget mod denne)
'ASUS K52JR SX017V'
'ASUS K50IE-SX023V'
------------
Synes at kunne se at den største forskel ligger i Processorerne kontra batteritid. Alle disse bærbare er vel fine ift. kontro/skole/surf etc., så ved ikke helt hvad jeg skal vælge?
Mit problem er også , at jeg til tider roder lidt med videoredigering (læs IKKE after effects, gpu effekter o.lign), og er bange for at de mindre 1,3ghz dual-core, der sidder i ex 'ASUS UL80', ikke vil kunne trække noget som helst i den retning.. er jeg helt gal på den der?
Håber nogen kan droppe lidt visdom :)
MVH
Søren Bo Schmidt
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Hej
Jeg kender ikke de forskellige modeller, da jeg er mac-bruger nu ![]() Men den du hælder mest til ser også god ud. Husk bare at du skal købe én med Windows 7, for Vista kan ikke opgraderes billigt mere - fristen var at pc'en skulle købes før 31. januar 2010. Getmore.dk står stadig på edbpriser, men det er ikke det samme firma som før nytår, så jeg ville ikke handle der: http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&hs=6t4&q=getmore+aps&btnG=S%C3%B8g&meta=&aq=f&oq= |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Den du hælder meget til kender jeg en der har og han er i hvert fald meget glad for den. Der er jo software med til at clocke processoren op og ned (mener den går op til 1,76 eller sådan noget) Når den kører fuldt clocket kan den vidst holde strøm i 8timer så det er jo virkeligt godt.
Man kan nemt finde en bedre bærbar til samme pris men så går man på kompromis med vægt og batteritid og hvis du spørger mig så er forholdet mellem power/batteri rigtig godt til skole/surf, den trækker også cod mw2 uden problemer.
|
|
![]() |
|
SboC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Januar-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Takker for det, synes også umiddelbart den lyder som det bedste bud... men er stadigt lidt bekymret for, om jeg kommer til at sidde og skumle over langsom copumter i længden pga. 1,3ghz processoren.. er der evt. nogen/kender nogen der har prøvet at trække premiere eller lignende på ASUS UL80vt eller en anden med samme processor (Intel - Core 2 Duo - SU7300 - 1,3ghz)?
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
man skal ikke bruge en intel SU-cpu til videoredigering. og da slet ikke til premiere. Til gengæld er det en fabelagtig ide hvis du finder en maskine med et seriøst grafikkort. Premiere CS4 understøtter nemlig rendering via Cuda. Så find endelig en maskine med et seriøst nvidia grafik i.
Hvad angår getmore er det skalkeskjul de har brugt bagom getmore til at lave momsunddragelse lige blevet erklæret konkurs. Jeg ville ikke købe noget hos dem lige foreløbig. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Det er dette kort der er i den omtalte ASUS UL80Vt WX077V: http://www.nvidia.com/object/product_geforce_g210m_us.html CUDA Technology NVIDIA® CUDA™ technology unlocks the power of the GPU’s processor cores to accelerate the most demanding system tasks - such as video transcoding – delivering incredible performance improvements over traditional CPUs. Så mon ikke det er OK til video? Redigeret af Brixen - 08-Februar-2010 kl. 18:10 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
hmmm, det er heller ikke sådan 'store' film med massere effekter etc., der skal kreeres, så kan være det kan gå ift. det Brixen fandt frem mht UL80vt'eren.. ellers må jeg evt. også steppe lidt ned mht. redigeringsprogram :)
Og takker mht. info om getmore, når man umiddelbart ser på edbpriser ser det jo fint ud.. men lidt søgning på dem giver et lidt andet resultat. Så nu må jeg nok bare vente til den 19, hvor de kommer på lager andetsteds
Danx
Søren
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |