recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Break-in af nyt Pana PV60 fjernsyn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBreak-in af nyt Pana PV60 fjernsyn

Besvar Besvar Side  <1234 11>
Forfatter
Besked
gulkings Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

50% på alt er for meget til indkørselsperioden.

Hvad bør den så stå på under indkørsel?

/Gulkings

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 19:29
Jeg havde lys og kontrast under 20% i et godt stykke tid på HDMI1. Scart 1, hvor den digitale parabol-modtager sidder, var med 0% de første uger.
Til top
Jilted Ace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 08:26
Er det virkelig så vigtigt med det her break in stads - Er ved at købe mig
det nye Samsung 42 tommer plasma, og vil da gerne igang med at bruge
det så snart jeg modtager det - Er der VIRKELIG den store forskel på om
man køre den der break in eller ej!!!??
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 11:45
Jeg har været i gang med at bruge mit lige fra da jeg fik det. At køre med indkørselsindstillinger og måske køre lidt indkørsels-DVD udelukker ikke at bruge TV'et.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 11:50

Hej!

Lad dog den skive køre eks.vis i 3 nætter-så er den pot ude,og du behøver ikke at  tænke mere på det.

Husk dog at "styre" dig lidt,m.h.t kontrast indstillingen!

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Jilted Ace Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 11:53
Aaah.. Okay... Så hvis man ser lidt på sit tv, den dag man får det og så
ellers lader det køre indkørselsDVD hele natten, og dagen efter mens man
er på job, så er det lige før den burde være i vinkel!!? :D
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 11:56

yeees-og husk......NED MED KONTRASTEN......ned på et rimeligt leje.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
gulkings Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-December-2005
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:21

Naiera og lrev, kunne I 2 ikke lave en komplet settings liste til burn-in? Jeg har også set lyset, og bestilt en PV60.

Jeg går udfra at jeg kan køre den burn-in dvd der kan findes her på siden, og sætte settings til det I nu kommer frem med. Er 100 timer et minimum, eller vejl.?

Tak for jeres svar.

/Gulkings

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:56
100-200 timer er den normale indkørsels-periode hvis man ikke benytter sig af en form for indkørsels-DVD. Sidstnævnte kører man normalt i 24 timer med fuld knald på farve, lys og kontrast, i stedet for at have indkørsels-indstillinger i de 100-200 første timer med TV'et.
Til top
Kashan78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2006
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 14:56

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

100-200 timer er den normale indkørsels-periode hvis man ikke benytter sig af en form for indkørsels-DVD. Sidstnævnte kører man normalt i 24 timer med fuld knald på farve, lys og kontrast, i stedet for at have indkørsels-indstillinger i de 100-200 første timer med TV'et.

Det lyder ikke som om Irev og dig er helt enige? Du skriver "fuld knald på kontrast..." - Irev påpeger at man skal tage den med ro i forhold til kontrasten.

Kan vi få gang i en rask lille duel, eller har jeg misforstået jer?

Har selv bestilt PV60'eren hos TC i weekenden... forhåbentlig kan de levere den i starten af december, så jeg venter spændt.

Har jeg i øvrigt forstået det rigtigt; at man blot ved at køre en indkørsels-DVD i 24 timer, kan slippe for at bekymre sig om indkørsels-indstillinger de første 100-200 timer?? (Hopper gerne over hvor gærdet er lavest!!)

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Kashan78 Kashan78 skrev:

Det lyder ikke som om Irev og dig er helt enige? Du skriver "fuld knald på kontrast..." - Irev påpeger at man skal tage den med ro i forhold til kontrasten.

'Fuld knald på kontrast' med indkørsels-DVD og 'tag den med ro' til normal indkørsel, altså den slags hvor man kigger TV eller DVD i indkørsels-perioden. Det er jo ikke sandsynligt, at man vil bruge de første 24 timer på at kigge RGB-farver på sin nye plasma-fætter

Hvis ikke lrev er enig i ovenstående, så vil jeg være så kontroversiel og sige at han tager fejl. Men jeg tror nu nok han grundlæggende er enig.

Oprindeligt skrevet af Kashan78 Kashan78 skrev:

Har jeg i øvrigt forstået det rigtigt; at man blot ved at køre en indkørsels-DVD i 24 timer, kan slippe for at bekymre sig om indkørsels-indstillinger de første 100-200 timer?? (Hopper gerne over hvor gærdet er lavest!!)

Ja, det er lige dét der er pointen! Det troede jeg egentlig lidt var blevet skåret ud i pap. Jeg har selv haft DVD'en kørende i små 24 timer OG haft indkørsels-indstillinger på i snart en måned. Jeg har vænnet mig til disse indstillinger og er for doven til at få ISF/Monster kalibrerings-DVD'en smidt i Jeg ville anbefale, selvom man bruger indkørsels-DVD, lige at tage den lidt med ro, mht. kontrast og lys i starten. Man kan jo ligeså godt lade være med at udfordre skæbnen. Men pointen med indkørsels-DVD er altså, at man ikke skal spare på lys og kontrast i ALLE de 200 første timer.

Redigeret af Naiera - 29-November-2006 kl. 16:55
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2006 kl. 17:09

Postmand Per skulle gerne komme med min 42PV60 imorgen og har talt med Tape Connection om alt det her med indkørelse.

Det sagde at hvis jeg indstillede tv'et normalt, og ikke satte for meget kontrast på de første 100 timer, ville der ikke være nogen problemer. De har ikke fået et eneste PV60 retur med problemer under indkørelsen.

Så langt så godt, men så kommer jeg til at tænke på når jeg ser DVD, er det tit at jeg får letterbox på tv'et. Altså en sort bjælke foroven og forneden. Er det ikke et problem? Min brors gamle Medion Plasma ødelagde han ved at køre 4:3 i et par dage da ingen havde fortalt ham at de sorte farver kan lave burn in i tv'et.

Skal jeg holde mig fra at se disse film de første dage? og kun se tv i fuld format?

Redigeret af DarkHelmet - 29-November-2006 kl. 17:09
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu