Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
gulkings
Junior bruger
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
|
Sendt: 27-November-2006 kl. 19:05 |
Naiera skrev:
50% på alt er for meget til indkørselsperioden. |
Hvad bør den så stå på under indkørsel?
/Gulkings
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12437
|
Sendt: 27-November-2006 kl. 19:29 |
Jeg havde lys og kontrast under 20% i et godt stykke tid på HDMI1. Scart 1, hvor den digitale parabol-modtager sidder, var med 0% de første uger.
|
 |
Jilted Ace
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 165
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 08:26 |
Er det virkelig så vigtigt med det her break in stads - Er ved at købe mig
det nye Samsung 42 tommer plasma, og vil da gerne igang med at bruge
det så snart jeg modtager det - Er der VIRKELIG den store forskel på om
man køre den der break in eller ej!!!??
|
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 11:45 |
Jeg har været i gang med at bruge mit lige fra da jeg fik det. At køre med indkørselsindstillinger og måske køre lidt indkørsels-DVD udelukker ikke at bruge TV'et.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 11:50 |
Hej!
Lad dog den skive køre eks.vis i 3 nætter-så er den pot ude,og du behøver ikke at tænke mere på det.
Husk dog at "styre" dig lidt,m.h.t kontrast indstillingen! 
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Jilted Ace
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 165
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 11:53 |
Aaah.. Okay... Så hvis man ser lidt på sit tv, den dag man får det og så
ellers lader det køre indkørselsDVD hele natten, og dagen efter mens man
er på job, så er det lige før den burde være i vinkel!!? :D
|
Best Regards. Sir Jilted Ace Himself
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 11:56 |
yeees-og husk......NED MED KONTRASTEN......ned på et rimeligt leje.
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
gulkings
Junior bruger
Oprettet: 03-December-2005
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 22:21 |
Naiera og lrev, kunne I 2 ikke lave en komplet settings liste til burn-in? Jeg har også set lyset, og bestilt en PV60 .
Jeg går udfra at jeg kan køre den burn-in dvd der kan findes her på siden, og sætte settings til det I nu kommer frem med. Er 100 timer et minimum, eller vejl.?
Tak for jeres svar.
/Gulkings
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 28-November-2006 kl. 22:56 |
100-200 timer er den normale indkørsels-periode hvis man ikke benytter sig af en form for indkørsels-DVD. Sidstnævnte kører man normalt i 24 timer med fuld knald på farve, lys og kontrast, i stedet for at have indkørsels-indstillinger i de 100-200 første timer med TV'et.
|
 |
Kashan78
Junior bruger
Oprettet: 13-November-2006
|
Sendt: 29-November-2006 kl. 14:56 |
Naiera skrev:
100-200 timer er den normale indkørsels-periode hvis man ikke benytter sig af en form for indkørsels-DVD. Sidstnævnte kører man normalt i 24 timer med fuld knald på farve, lys og kontrast, i stedet for at have indkørsels-indstillinger i de 100-200 første timer med TV'et. |
Det lyder ikke som om Irev og dig er helt enige? Du skriver "fuld knald på kontrast..." - Irev påpeger at man skal tage den med ro i forhold til kontrasten.
Kan vi få gang i en rask lille duel, eller har jeg misforstået jer? 
Har selv bestilt PV60'eren hos TC i weekenden... forhåbentlig kan de levere den i starten af december, så jeg venter spændt.
Har jeg i øvrigt forstået det rigtigt; at man blot ved at køre en indkørsels-DVD i 24 timer, kan slippe for at bekymre sig om indkørsels-indstillinger de første 100-200 timer?? (Hopper gerne over hvor gærdet er lavest!!)
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 29-November-2006 kl. 16:51 |
Kashan78 skrev:
Det lyder ikke som om Irev og dig er helt enige? Du skriver "fuld knald på kontrast..." - Irev påpeger at man skal tage den med ro i forhold til kontrasten. |
'Fuld knald på kontrast' med indkørsels-DVD og 'tag den med ro' til normal indkørsel, altså den slags hvor man kigger TV eller DVD i indkørsels-perioden. Det er jo ikke sandsynligt, at man vil bruge de første 24 timer på at kigge RGB-farver på sin nye plasma-fætter  Hvis ikke lrev er enig i ovenstående, så vil jeg være så kontroversiel og sige at han tager fejl. Men jeg tror nu nok han grundlæggende er enig.
Kashan78 skrev:
Har jeg i øvrigt forstået det rigtigt; at man blot ved
at køre en indkørsels-DVD i 24 timer, kan slippe for at bekymre sig om
indkørsels-indstillinger de første 100-200 timer?? (Hopper gerne over
hvor gærdet er lavest!!) |
Ja, det er lige dét der er pointen! Det troede jeg egentlig lidt var
blevet skåret ud i pap. Jeg har selv haft DVD'en kørende i små 24 timer
OG haft indkørsels-indstillinger på i snart en måned. Jeg har vænnet
mig til disse indstillinger og er for doven til at få ISF/Monster
kalibrerings-DVD'en smidt i  Jeg ville anbefale, selvom man bruger indkørsels-DVD, lige at tage den lidt med ro, mht. kontrast og lys i starten. Man kan jo ligeså godt lade være med at udfordre skæbnen. Men pointen med indkørsels-DVD er altså, at man ikke skal spare på lys og kontrast i ALLE de 200 første timer.
Redigeret af Naiera - 29-November-2006 kl. 16:55
|
 |
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
|
Sendt: 29-November-2006 kl. 17:09 |
Postmand Per skulle gerne komme med min 42PV60 imorgen og har talt med Tape Connection om alt det her med indkørelse.
Det sagde at hvis jeg indstillede tv'et normalt, og ikke satte for meget kontrast på de første 100 timer, ville der ikke være nogen problemer. De har ikke fået et eneste PV60 retur med problemer under indkørelsen.
Så langt så godt, men så kommer jeg til at tænke på når jeg ser DVD, er det tit at jeg får letterbox på tv'et. Altså en sort bjælke foroven og forneden. Er det ikke et problem? Min brors gamle Medion Plasma ødelagde han ved at køre 4:3 i et par dage da ingen havde fortalt ham at de sorte farver kan lave burn in i tv'et.
Skal jeg holde mig fra at se disse film de første dage? og kun se tv i fuld format?
Redigeret af DarkHelmet - 29-November-2006 kl. 17:09
|
 |