recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bærebar som mediacenter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBærebar som mediacenter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Bærebar som mediacenter?
    Sendt: 31-Maj-2009 kl. 10:22
Hej fellow g33ks.

Jeg skal have mig en ny htpc / mediecenter asap - da den gamle halter ved afspilning af HD materiale.

Jeg har ligeledes brug for en ny "gamer" laptop (så meget gamer som sådan noget nu kan blive) udelukkende til lans - da der samtidig findes en stor staionær og office laptop i hytten.

Så var det jeg tænkte:

Kan man ikke købe en bærebar og så bruge den som mediecenter til dagligt? Vil der være nogle "cons" ved fx at have sådan en laptop fra MM-vision (Med Radion HD 4650) stående?

Dongles til remote
Firewire til FireDTV
Eksternt BR drev

Er man så ikke lige så godt kørende som ved et rigtigt mediecenter?

Fordele / ulemper ved ovenstående løsning?

(ps. kan man få noget software der gør det muligt at TÆNDE en laptop fra remote? eller bare starte den fra dvale?)

På forhånd tak.

Redigeret af Madsbabz - 31-Maj-2009 kl. 10:34
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2009 kl. 11:21

Det mener jeg ikke der skulle være noget i vejen af bruge en laptop som mediacenter, den må kunne vækkes med en remote ligesom en stationær computer...

Det skal holdes op mod, hvis man anskaffer noget standard isenkram til media-centret med tilhørende TV-kort og BR-drev.

Selve udgiften til MB med onboard grafik, cpu og ram er ikke særligt meget...

Endvidere må det være lettere at få en mere clean og stabil opsætning af mediacentret med en separat enhed...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Madsbabz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2008
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2009 kl. 00:04
Ikke andet input overhovedet?...anyone? :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu