recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbånd - kan det virkeligt ikke gøres billigere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bredbånd - kan det virkeligt ikke gøres billigere?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 12:26
Hej Lars

Tak for dit indlæg og for forklaringen deri. Du lyder teknisk meget velbegavet, så den del af diskussionen vil jeg ikke gå ind i, da jeg hurtigt vil komme til kort - men det er da dejligt at høre, at man hos YouSee tilsyneladende er opmærksomme på muligheden for på sigt at få flere bredbåndskunder ind, uden at tvinge dem til at købe TV-pakker.

Og ja, jeg bor i et Stofa-område, men kan sagtens få YouSee hvis jeg ønsker at gøre brug af det fri konkurrence-tilbud, som påbedutter mig også at købe deres TV-pakker, hvilket jeg så har valgt ikke at gøre brug af.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 13:01
Du kunne måske overveje at gå lidt ned i hastighed.

Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Point: 325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenkn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:01
Jeg fik at vide hos kundeservice, at jeg kunne beholde min 30/30 til samme pris, når deres fiber bliver til Stofa.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Oktober-2006
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 15:43
Jeg har også 30/30 hos SE. Jeg har kun modtaget postkort, men på SE's hjemmeside kan jeg se de kommende hastigheder og priser.
20/20 Mbit kommer til at koste 244 kr., mens næste trin er 40/40 Mbit til 322 kr.
Jeg tror, jeg nupper 20/20 Mbit og på den måde får jeg en lille besparelse ift. i dag. Familiens internetvaner dækkes fint af 20/20 Mbit.
På den måde får vi stadig dækket vores behov, og SE går glip af lidt indtjening.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2014 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Jeg foretrækker klart fiber eller coax, men det er mest pga. indretningen i min bolig og placeringen af telefonstik i forhold til router og div. enheder der skal kobles på. Der vil det blive et værre kabel rod hvis jeg skal bruge kobber og der vil skulle laves en del huller i væggene, hvilket man jo helst er fri for.

Så har du jo selv valgt at låse dig til en given udbyder.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 04:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af MortenMJ MortenMJ skrev:

Jeg foretrækker klart fiber eller coax, men det er mest pga. indretningen i min bolig og placeringen af telefonstik i forhold til router og div. enheder der skal kobles på. Der vil det blive et værre kabel rod hvis jeg skal bruge kobber og der vil skulle laves en del huller i væggene, hvilket man jo helst er fri for.

Så har du jo selv valgt at låse dig til en given udbyder.

Klaus

Jeg har nyligen været med til at renovere en lejlighed, hvor både fjernsyn og internet kommer via coax (youSee)

Alligevel  førte vi  fastnettet ind i det 'teknikskab', hvorfra coax* fordeles til flere rum og hvor den trådløse kable-tv router er placeret.  
Der er ingen aktiv fastnettelefon, men nu er det meget let, at  gå fra coax til kobber internet - nærmest bare at bestille det og så udskifter kabel-tv routeren med en ny xDSL router. 

Lars  Smile

Redigeret af reslfj - 17-Februar-2014 kl. 04:12
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu