|
Bredbånd men på naboens TV kabel? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
barak112 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-November-2012 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-November-2012 kl. 16:07 |
Hej!
Jeg bor i en af to lejligheder (til højre) under samme matrikel.
Naboen (til venstre) har en tv forbindelse som er ført ind i et stjernepunkt ovenpå mit loft. Jeg kan også tage udtag/signal derfra og gør dette pt.
Nu har jeg bestilt bredbånd fra samme udbyder (dansk kabel tv/YOUSEE) og forbundet modem og router med det signal naboen har ind som jo løber ovenpå mit loft, dog uden at der er 'hul igennem'!
Er det bare mig eller har de taget fejl når de fortæller mig, at jeg sagtens kan bestille en bredbåndsforbindelse som skal trækkes over naboens allerede etablerede tv forbindelse?
Min logik siger mig at jeg skal have ført et selvstændigt kabel ind til mig i min lejlighed?
Med venlig hilsen
barak112
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
gå ind på YouSee
Tast din adresse øverst til højre. Kommer din adresse ikke frem kan du ikke få internet |
|
![]() |
|
barak112 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-November-2012 Status: Offline Point: 4 |
De leverer (dansk kabel tv er nu Yousee her hvor jeg bor), og har som skrevet allerede en eksisterende forbindelse ind via naboens tv forbindelse!
|
|
![]() |
|
pdrhan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1343 |
Der er du da vidst ude i noget som ikke helt er som det skal være.....
|
|
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
----------------- Kastrup/Amager |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19801 |
Er det lovligt? Klaus |
|
![]() |
|
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
|
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
|
![]() |
|
Det aner jeg intet om - men det kan jo blive aktuelt at finde ud af. Men jeg håber at nogle vil hjælpe mig med det mit spørgsmål går på :)
|
|
![]() |
|
mylle ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2004 Sted: Hjallerup, DK Status: Offline Point: 1299 |
Du skal i hvert fald til at starte med have en splitter som deler data og tv signal. Den skal sidde som den første ting på det kabel du får ind på loftet. Derefter køre du dit modem i data udgangen på splitteren og dine 2 tv'er via din nuværende splitter på tv udgangen.
|
|
![]() |
|
Hej Mylle!
Tak for svar. Det svar var se gu da til at forholde sig til. Signalet er IKKE splittet op og kan faktisk se i posten at der kommer en tekniker og laver en opstart i næste uge. Det var vist min rare udlejer der havde misforstået 'force majure' ved etableringen af bredbånd :) Problem solved. Tak for hjælpen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |