recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbånd og opsigelses Fullrate.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBredbånd og opsigelses Fullrate.dk

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Personligt synes jeg at du skulle give Fullrate en chance for at få styr på problemet, de har så vidt jeg ved et godt ry mht. kundeservice etc.

Det ville måske i den forbindelse være en god ide at "spare lidt på attituden", har tidligere læst om dine oplevelser som forbruger og er at stykke hen ad vejen enig med dig.

Men samtidig lugter din indstilling lidt af "at jeg finder mig ikke i noget som helst"/"i kan bare prøve" så skal jeg klage i en uendelighed...

Tak for din mening :-)

Jeg mener nu at jeg har forsøgt at give fullrate en chance.

Jeg har haft ringet, forgæves kunne ikke komme igennem, samt sendt mails til dem, som de ikke har besvaret.

Det er først da jeg forlange kundeforholdet ophævet, at de reagere. 

Den måde de reagere på er at forlange at jeg bliver i et kundeforhold, hvor der er tale om det defekt produkt.

Og ja: jeg indrømmer gerne at jeg ikke finder mig i noget som helst; I dette tilfælde et produkt der ikke fungerer og som leverandøre ikke har vist interesse i at rep.

Så jo: jeg ved godt jeg kan være en pain in the .... for mange

Ps. det undrer mig også her bagefter at man først som kunde kan læse deres forum. men igen; det viser sig, at der er mange andre der har de samme problemer som mig med produktet......

Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 11:48

Jeg vil ikke komme ind på, om jeg synes du har ret eller ej, men jeg synes da det er spændende retsstilling, og at er godt, hvis der kan komme en lille afklaring af kundernes retsstilling på det her område gennem din sag.

Som det er påpeget et par gange, så er der jo egentlig taget stilling til spørgsmålet direkte i lovgivningen, men omvendt kan det være, at forarbejderne intet nævner om mangler ved det leverede ved sådan en tjenesteydelse, og det kan være medvirkende til, at du rent faktisk er berettiget til at hæve aftalen ud fra et forbrugerhensyn.

Jeg tror ikke man direkte kan bruge en analogi af bestemmelserne om fjernsalg, da den lov handler om varer og ikke tjenesteydelser, som jeg umiddelbart mener, at en internetopkobling er.

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8664
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Men alligevel: det med at de har haft udgifter de ikke kan sælge igen. Det kan alle andre forhandlere af andet udstyr jo så også bruge. Udgifter til behandling af ordre mv.

Desuden er det jo en form for æske med et produkt jeg har modtaget.

Nemlig deres router, som også er en del af problemet.

Men denne router har jeg jo ikke kunne prøve af før jeg modtog deres signal.

Så i mine øjne modsiger denne undtagelse af fjernsalgets 14 dage sig selv.

Meningen med de 14 dages fortrydelsesret var jo bl.a. at man kunne se og afprøve produktet i levende live ved internethandel, og hvis det ikke levede op til det forventede kunne man sende det retur.

Men det lader til at teleselskaberne har fået lov til at snige sig uden om disse regler.

Svjv. skal der en tekniker ud på din central, og det er det, du ikke kan levere tilbage.

Det er derfor at mange undlader at påbegynde ordren før de 14 dage er overstået medmindre du frasiger dig returretten.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 12:48

ha9953

Jeg mener hvis der er forskel på hvem som ejer kablerne, og så lejer samme kabler ud til en anden udbyder.

Her gik jeg bestemt ud fra at Ejeren af samme kabler ville lægge så megen hindring i vejen, at de som abonnerede på tilslutning hos det selskab som lejede sig ind. Her ville der blive lagt så mange sten i vejen, at man blev tvunget fra Fullrate. Jeg går bestemt ud fra det er meningen med dette.

Jeg gik ud fra problemer skulle løses, men dette gælder altså ikke "Bindingsperioder", her skal kunden igennem 6 mndr. skærsild inden samme slippes af Krogen!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 12:51

Efter at have skrevet frem og tilbage med Fullrate de sidste par dage, har har de valgt at gøre intet....

De vil ikke gøre mere ved sagen før de har spurgt til supporterne om de kan lave produktet... De vil heller ikke give mig nogen tidshorisont.

Sjovt nok, var det jo det, jeg selv gjorde, men hvor jeg intet svar fik, og derfor opsagde produktet.

Samtidig skriver supporteren hos Fullrate følgende:

"Ifølge reglerne er det heller ikke nødvendigt for dig at kunne teste ydelsen først, for er ydelsen uden virkning, kan du jo netop opsige og blive krediteret"

Jamen er det ikke lige præcis det jeg har gjort? Jeg får ikke det jeg har købt, derfor opsiger jeg produktet?

Jeg må sige at jeg synes de fuldstændig modsiger sig selv her.....

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 12:52

Lyder mystisk. Har været kunde hos Fullrate siden de startede (ca.) og har aldrig haft problemer med deres kundeservice. De har altid været flinke og hurtige til at løse problemet, eller komme med vejledninger osv.

Har hverken problemer med internet eller IP telefon derfra. Modtager sms'er hver gang der kommer til at ske noget på netværket, eller de bliver nød til at genstarte noget udstyr eller andet -så jeg ved hvorfor mit internet hopper af nogle min. Det syntes jeg nu er god service.

Underligt at læse, for kan slet ikke genkende det. Men man har vel lov til at være uheldig.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:32

Hej RuneH

Lyder sgu godt at du er tilfreds

Jeg siger helle ikke at andre skal holde sig væk fra fullrate, jeg opridser bare min oplevelse.

Nu har de som sagt sparket det til hjørne og jeg kan sådan set ikke gøre noget....

Må leve med en forbindelse som falder ud op til 5 gange i timen, indtil teleankenævnet får set på sagen  for jeg forventer ikke, de får løst problemet. For hvorfor skulle det ske nu, når de ikke har gjort noget for at løse det før jeg opsagde mit abonnement?

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:42

Det var nu heller ikke såen ment.

Har du prøvet deres eget forum? De har jo et forum som kun er brugeligt hvis du er Fullrate kunde, så der er måske nogle der kan hjælpe med noget erfaring eller andet?

Jeg ville nu også selv klage hvis min hoppede ud konstant. Det undre mig bare de har ført sagen som du skriver. For inden for de 14 dage skulle det jo kunne gøres uden brok - altså opsiges.  Hm. Meget underligt af dem.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Det var nu heller ikke såen ment.

Har du prøvet deres eget forum? De har jo et forum som kun er brugeligt hvis du er Fullrate kunde, så der er måske nogle der kan hjælpe med noget erfaring eller andet?

Bare i orden  det var jeg nu godt klar over

Inden jeg skrev til dem første gang havde jeg allerede forsøgt mig selv. Der er mange andre kunder, der oplever det samme problem, derfor står der en del i forummet.

Desværre kunne jeg ikke selv løse problemet, derfor skrev jeg til sidst til fullrate.

Sjovt nok kan man først læse deres forum efter man er blevet kunde.....

Til top
bocaj123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 15:46
Det lyder som om de har givet dig en forbindelse der er
hurtigere end kobberet til din husstand kan klare.

Det burde kunne klares ved bare at sætte hastigheden
ned, men det er selvfølgelig noget Fullrate skal gøre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 16:06

Oprindeligt skrevet af bocaj123 bocaj123 skrev:

Det lyder som om de har givet dig en forbindelse der er
hurtigere end kobberet til din husstand kan klare.

Det burde kunne klares ved bare at sætte hastigheden
ned, men det er selvfølgelig noget Fullrate skal gøre.

Det lyder lidt utroligt da der er andre i opgangen, der har 20 mbit forbindelser?

Men ja det er noget fullrate skulle gøre...

Men sjovt nok har jeg lige haft et opkald fra en af deres supportere efter jeg har skrevet et kritisk indlæg på deres forum..

Men, da jeg er ved at sende sagen til teleankenævnet, og de ikke svarede tilbage på mine oprindelige henvendelser om support, ja så meddelte jeg ham, at jeg har mistet min tro på deres formåen og derfor ikke kunne bruge hans opringning til noget.

Lidt hårdt måske, og måske skulle jeg have accepteret denne hjælp nu, men mener bare de har forspildt deres chance...

Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 16:19
Det hjælper i hvert fald ikke din sag i teleankenævnet, at du ikke tillader dem at prøve afhjælpning.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu