ha9953 skrev:
Fullrate.dk har d.d. indvilliget i at opsige mit abonnement.
Derfor lukkes sagen fra min side.
Go jul og godt nytår |
Det er fordi de efter min mening SKAL gøre det.
Varen er at betragte som en ganske almen vare. Virker den ikke tilfredsstillende, så er det forhandlerens ansvar og mulighed (forpligtigelse) at enten:
1. Få den til at virke tilfredsstillende
eller
2. Hæve aftalen, mod at kunden får sine penge retur.
Det der med 14 dages opsigelse og bindigsperiode er spild af 3 siders god tastetryk, når vi snakker om en vare der ikke funger fra start. Begge begreber er principielt afhængig af, at varen funger ved levering. Det er det som alle handlende går ud fra. Derfor er det DET der er det afgørende tidspunkt. Og man vil altid få medhold, når/hvis man render ind i problemer med vare der ikke funger fra start.
Dette er min opfattelse af lovgivningen, uanset om det er forbrugerstyrelsen eller telestyrelsen.
Apropos det der med at fraskrive sig fortrydelsesretten, så mener jeg bestemt det blev stoppet for nogle måneder siden. Men uanset om den ekesisterer endnu, så er forudsætningen stadigvæk, at varen funger ved levering. Det er ganske enkelt hele grundlaget for at kunne lever en vare og evt. fraskrive/overskride noget som helst.