recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbånd og priser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBredbånd og priser?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 14:03
Fra i dag tilbyder Fullrate op til 40/8 over kobber ved brug af VDSL2-teknologien: http://www.fullrate.dk/blog/.

25/4 koster 399/md.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 14:35

Egentlig interessant nok, hvad angår Fullrate. Kan dog ikke finde ud af hvordan du finder prisen på 25/4 og hvor du ser henne at de kan gå op til 8 i upload.

Jeg startede en bestilling, for at tjekke om jeg kunne få det. Jeg kan så kun få op til 20 Mbit/s, fordi min adresse ligger noget med lidt over 800 m fra en central. Men en 20/8 forbindelse kunne måske også være interessant nok, afhængig af prisen. Specielt hvis jeg ikke kan få / må få fibernet her i min lejlighed og fordi Fullrate's bredbånd formodentligt kan bruges med mit nuværende udstyr, datastik i lejligheden, nuværende router osv. Dvs. at jeg ikke ville behøve at gøre noget som helst - blot vente på at få Fullrate signal i stedet for Cirque signal.

Fullrate's bredbånd er dog ikke det man kalder for ægte bredbånd - dvs. bredbånd med samme hastighed på upload og download.

Redigeret af Thorvald - 16-September-2009 kl. 14:40
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2009 kl. 15:57
Prisen for 25/4 har jeg fundet sådan her:
- 349 kr/md for 25/2 ses her.
- 50 kr/md for forøgelse af upload fra 2 til 4 Mbit/s ses her.

På sidstsnævnte side vises også prisen for forøgelse af upload fra 4 til 8 Mbit/s.

Andet sted har jeg læst, at TDC nogle steder kan oprette VDSL2-forbindelser, men at de ikke aktivt sælger det. Man kan fx få 15/15. Her er information fra januar 2008, som nævner en pris på 549/md for 50/2 men måske uden MOMS. Selvom Fullrates database siger, at du ikke kan få VDSL2, kan TDC måske sige noget andet. Fullrate er i dag ejet af TDC, så hvis du først har forbindelsen oppe at køre, kan du måske senere få den flyttet til Fullrate og betale mindre.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 07:08

Ok, hvad angår Fullrate, så kan jeg ikke få VDSL forbindelse og så kan jeg kun få op til 2 Mbit/s upload.

Du er repræsenteret på en central, hvor vi ikke kan tilbyde VDSL (nye båndbredder) - så dvs. kun max 2 mbit i upload.

Du skal have en router ud fra os, som skal sidde på som 1. led - derefter kan du sætte dit eget udstyr. Mht. dine installationer, skal du have fat i vores tekniske support på tlf. 32 15 45 00 for at høre, hvad der vil virke og ikke virke. Dvs. vi kan ikke blot sende et "signal" ud til dig - det skal etableres en ny linje på tlf. stikket osv.

Så er det jo ikke så vildt interessant. Desuden er priserne på Sydenergi's fibernet umiddelbart bedre, f.eks. 449,- for en 40/40 forbindelse.

Hvad angår TDC - ja, så kan man i hvert fald ikke finde noget om disse muligheder for f.eks. 15/15 på deres hjemmeside. Ellers kunne det måske være interessant nok, da de esksisterende installationer måske kunne bruges umiddelbart (tv-signal er fra You-See - øh hov, hvorfor kan man stadig bruge tdc.dk, der er en helt anden side end you-see.dk...). Men prisen bør være på maks. 300,- om måneden. På you-see kan jeg finde en 50/4 forbindelse til 499,- pr. måned.

Thorvald.
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 08:23

Fullrate 5 / 1 Mbit 229 kr./måned

Fullrate har været varm luft langt hen ad vejen - især i starten og når de lancerer nye produkter. Jeg var SÅ glad, da de kom på banen - så kunne jeg da skifte fra TDC...

Der var ingen ende på løfterne om hastighed, jeg kunne fint bestille en 20'er (tror jeg det var istarten) - og så begyndte en serie nedgraderinger ellers, indtil vi var i nærheden af en hastighed, Fullrate rent faktisk kunne levere på adressen. De mange nedbrud de første år og generelt manglende information har jeg fortrængt - men det er bestemt blevet bedre!

I dag kan man hos Fullrate højst bestille en 2Mbit på min adresse - men det skal retfærdigvis siges, at jeg ved test af hastighed normalt havner omkring 3,5 Mbit.

Den nye lancering fra Fullrate kan jeg heller ikke få gavn af (fordi jeg ligger for langt fra centralen), mens jeg godt kan komme på YouSees højeste hastighed (noget med en lokal mini-central). Jeg kunne godt være lidt nysgerrig efter, hvor mange der rent faktisk kunne få gavn af Fullrates nye produkter...

Desværre er der stadig ikke rigtig bredbånd (fx. fiber) i nærheden, uanset hvad Finn Helmer og andre nu har ytret om Roskilde.

Så jeg må nok bide i det sure æble, og gå tilbage til TDC i form af YouSee. Men OK, Fullrate er jo også blevet TDC :(

PS: Jeg er liebhaver til evt. viden om fiber til Roskilde, for uanset hvor jeg spørger er svaret nix/ikke i nær fremtid/osv.

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 08:33

www.struer.net har vdsl hastigheder 5/5 10/10 15/15 og 50/2, men de er selvfølgelig underlagt de samme begrænsninger VDSL teknologien giver, som også TDC og Fullrate oplever. Kobberet skal være i superkvalitet (dvs lav dæmpning/under ca. 10 db). Min adresse ligger ca. 1 km fra centralen i Struer og har 10/10 VDSL og kører 10/10

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2009 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

Så jeg må nok bide i det sure æble, og gå tilbage til TDC i form af YouSee. Men OK, Fullrate er jo også blevet TDC :(

Hvis du kan undvære IP-telefoni, kan du i stedet prøve at ringe til Telmore og forelægge dit ønske om højere hastighed, end du kan få ved Fullrate. Telmore er også ejet af TDC, men servicen er meget bedre. De sælger TDC-forbindelser, og når der er en minicentral i nærheden af dig, kan du måske få meget højere hastighed, end du har nu. Min forbindelse hos Telmore/TDC har været meget stabil.

Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

PS: Jeg er liebhaver til evt. viden om fiber til Roskilde, for uanset hvor jeg spørger er svaret nix/ikke i nær fremtid/osv.

Prøv at spørge i nyhedsgruppen dk.edb.internet.udbydere.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2009 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg startede en bestilling, for at tjekke om jeg kunne få det. Jeg kan så kun få op til 20 Mbit/s, fordi min adresse ligger noget med lidt over 800 m fra en central.

Er du sikker på at der er VDSL2 udstyr på din central? 800m burde ikke i sig selv være en forhindring for VDSL2.

Du kan eventuelt prøve med en adresse tætttere på centralen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:38
Nej måske. De sagde jeg var repræsenteret på en central hvor de ikke kunne tilbyde VDSL (de nye båndbredder).

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:41
Forresten kom jeg forleden dag i tanke om et brev fra boligforeningen og Cirque, tilbage i april, hvor der var snak om nye hastigheder op til 20 Mbit osv. på vej i løbet af et par måneder. Og der var også snak om fiber i den forbindelse. Der er bare ikke sket mere siden.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 18:45
Et andet problem er at jeg ikke kan få en mail igennem til Sydenergi - deres server spærrer for mine mails. Fordi deres server opfatter ip'en (Cirque´s ip vistnok) som spam. Aaah vent lidt, jeg kunne måske prøve fra en webmail.

Thorvald.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2009 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Et andet problem er at jeg ikke kan få en mail igennem til Sydenergi - deres server spærrer for mine mails. Fordi deres server opfatter ip'en (Cirque´s ip vistnok) som spam. Aaah vent lidt, jeg kunne måske prøve fra en webmail.

Siger du at Sydenergi afviser mails fra Cirque's SMTP server, hvis du som Cirque kunde benytter denne til at afsende mails? Eller...??
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu