recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbånd og priser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBredbånd og priser?

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg kan godt få det på min adresse, dog har jeg email adresse hos tdc, hvilket er den store grund til jeg er blevet hos tdc altid  :-/

Det er da ikke nogen gyldig grund. Den emailadresse kan du jo bare beholde, selv om du skifter internetudbyder!

F.eks har jeg stadig min gamle email adresse helt tilbage fra den gang jeg havde ADSL fra tiscali (som siden hen blev købt af Tele2, som så siden hen blev købt af Telenor). Men den email adresse har jeg altså båret med mig og brugt igennem de mange forskellige udbydere jeg igennem tiden har haft. Så som bl.a BoomTown ADSL, Telia ADSL, YouSee kabelmodem (på tidligere adresse), Perspektiv bredbånd ADSL2, og så i dag Parknet. 

Den eneste det handler om er at opsætte 2 forskellige server adresser i dit mail program. Én server for POP3 (den tilhørende udbyderen hvor din email adresse er, i dit tilfælde TDC), og en anden server til udgående post (SMTP) hos den udbyder man aktuelt er kunde hos. Så spiller det som det altid har gjort med dit mail program. Sværere er det ikke.

Det du siger er, at man kan være 100% sikker på at man kan beholde en service/kundenummer/mail hos tdc, som jeg så opsiger for en anden udbyder - det lyder da lidt mystisk jeg kan beholde den, når jeg ikke er kunde - emailen er jo tilknyttet med bredbånd?

Lige præcis - normalvis kører de forskellige udbydere oprydningsrunder og sletter mailadresser der ikke er tilknyttet en aktivt bredbåndsabonnement. Det variere meget fra udbyder til udbyder og man kan være heldig at beholde den i lang tid, men man risikerer så også lige pludselig at den ikke fungere mere

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 16:47

Det du siger er, at man kan være 100% sikker på at man kan beholde en service/kundenummer/mail hos tdc, som jeg så opsiger for en anden udbyder - det lyder da lidt mystisk jeg kan beholde den, når jeg ikke er kunde - emailen er jo tilknyttet med bredbånd?

Hvis du bruger den aktivt, ja så er det min og andres erfaringer.

Det afhænger dog af selskabet og deres mail politik om de nedlægger en email adresse når internetabonnementet ophører eller ej. De fleste udbydere nedlægger ikke email adressen, når internetabonnementet ophører, men først når brugen af email kontoen ophører. Og TDC tilhører den gruppe af udbydere flest, der ikke nedlægger emailadresser selv om internetabonnementet ophører. Min bror som fik hans TDC email adresse i år 2001 bruger stadig den samme TDC konto, selv om han ikke har haft TDC som udbyder siden 2002.

Selv har jeg mine "Tiscali" kontoer (som faktisk er kontoer helt tilbage fra den gang Tiscali hed World Online nu jeg lige får tænkt tilbage), selv om jeg ikke har haft en udbyder der hedder hverken World Online eller Tiscali som udbyder siden omkring år 2000, og Tiscali endog slet ikke har eksisteret i Danmark som udbyder siden 2005 (de blev først købt af Tele2, som så blev igen blev opslugt af Telenor). Den eneste forskel for mig er blot at selve webmail adgangen i dag er via Telenor, hvis jeg skulle få behov for eller lyst til at bruge den, hvis jeg f.eks er hjemmefra min egen computer på ferie eller lign. Selv SMTP adressen er den samme som den var i år 2000, selv om det i dag er Telenor der administrerer og varetager den.

Jeg har haft ikke mindre end 6 forskellige email adresser i forbindelse med min 10 år gamle "World Online/Tiscali" internetkonto. Jeg oprettede bl.a email adresser til både min far og min søster, selv om de hver for sig har helt andre udbydere (i dag hhv Perspektiv bredbånd og YouSee kabel modem), og de har i årevis (også med skiftende internetudbydere) benyttet den fremmede udbyders email konto som jeg i sin tid oprettede til dem i forbindelse med min internetabonnement hos World Online/Tiscali.

Af de 6 kontoer jeg havde, har jeg i dag kun 5, da den ene ikke var i aktiv brug i over et halv år blev den automatisk nedlagt ved en oprydningsrunde hos Tele 2. Med andre ord kan du føle dig relativt sikker på at bevare din konto, bare du sørger for at bruge den/tømme den, og ikke lader den lægge inaktiv i månedsvis. Hvis de laver oprydningsrunder er det også standarden at du får en email der fortæller at det er tilfældet, og som typisk fortæller dig noget i retning af at blot skal bruge kontoen aktivt mindst en gang inden for den næste kommende måned for at beholde den.

Håber det afklarer lidt om hvordan det virker.

Redigeret af TBC1 - 20-September-2009 kl. 17:02
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 17:08

Synes godt nok Fullrate lyder spændene med 40/8 mbit. Jeg kan godt få det på min adresse, dog har jeg email adresse hos tdc, hvilket er den store grund til jeg er blevet hos tdc altid :-/

En løsning er at købe sig til en mailadresse på eget domæne, så mailadressen bliver uafhængig af både internetleverandør og mailhotel. Det behøver ikke at være så dyrt, fx koster det 210 kr/år svarende til 17.50 kr/måned hos one.com for et dansk domæne, og 10 dollars/år hos Google for et .com-domæne. Efter en overgangsperiode, hvor andre vænnes til at bruge den nye mailadresse, kan man så skifte væk fra TDC.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af jeje jeje skrev:

Synes godt nok Fullrate lyder spændene med 40/8 mbit. Jeg kan godt få det på min adresse, dog har jeg email adresse hos tdc, hvilket er den store grund til jeg er blevet hos tdc altid :-/

En løsning er at købe sig til en mailadresse på eget domæne, så mailadressen bliver uafhængig af både internetleverandør og mailhotel. Det behøver ikke at være så dyrt, fx koster det 210 kr/år svarende til 17.50 kr/måned hos one.com for et dansk domæne, og 10 dollars/år hos Google for et .com-domæne. Efter en overgangsperiode, hvor andre vænnes til at bruge den nye mailadresse, kan man så skifte væk fra TDC.

Det ved jeg - men min 10 år gamle email adresserer bare ude ved så mange, det så træls at skulle skifte.

Har faktisk allerede eget domæne  :-)
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2009 kl. 18:08

… min 10 år gamle email adresserer bare ude ved så mange, det så træls at skulle skifte.

Hvis man regner med at have mails gemt fra alle, som skal kende den nye adresse, kan man sortere på modtager- og afsenderadresserne og lave en liste. Hvis noget glipper, kan mange vel finde den nye adresse via Facebook og lign.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 06:28

Min private e-mail adresse er som sagt meget gammel, måske fra medio 90'erne. Jeg bruger den når jeg sender en mail om noget privat og så har jeg en nyere e-mail adresse der bruges til arbejde og som ligger på vores eget domæne og med mail hotel hos Webhosting, der ikke koster ret meget.

Jeg kan stadig tilgå webmail på den private (hvis jeg ellers kan huske hvordan... hehehe). Jeg må jo af og til ind og slette alle mails i webmailen. Får vistnok besked, når den er ved at være fuld. I 2001 eller sådan oprettede jeg en get2net e-mail til min kone, som hun også stadig bruger selvom get2net (som det ikke hedder mere - Tele2?) ikke er vores udbyder. Men som andre siger - måske fordi vi bruger disse e-mails aktivt så nedlægges de ikke. Jeg ville også være ked af at skulle skifte e-mail adresse som jeg har haft i måske 15 år. Ligesom jeg heller ikke vil skifte mit mobilnummer som jeg har haft i lige så lang tid (og som er et godt nemt nummer).

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 06:33
Haha - prøvede lige - og nu er det så ikke længere Tele2, men Telenor... og utroligt nok kunne jeg huske mit kryptiske password (der vistnok ikke kan laves om). Men jeg har selvfølgelig også brugt webmailen en del, især i 2007 da vi var i Filippinerne og ikke havde internet "in-house".   

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 17:57

Hej.

Fik lige besked fra Cirque idag, at de netop har fået forhandlet en ny aftale på plads med boligforeningen og at de er ved at klargøre information til at sende ud inden for en måned. Så bliver det jo spændende hvad de tilbyder. Forhåbentligt fibernet med samme up- og download. Så gør det ikke så meget hvis den hurtigste pakke "kun" er en 20 Mbit. Det ville sikkert være en mærkbar forbedring fra min nuværende 4/1 Mbit forbindelse.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 09:43

Nå - som omtalt andetsteds fik jeg nu min mail afsted til Sydenergi. Jeg fik et flinkt svar fra dem, som jeg gengiver herunder:

Hej Thorvald.

Tak for din henvendelse.

Jeg kan godt forstå, at du ønsker en stabil internetløsning, med en god hastighed både i download og i upload når du arbejder hjemmefra med større filer. Det er også korrekt, at SYD ENERGI har etableret fibernet på Cederlunden i Kvaglund, Esbjerg. Desværre har Boligforeningen, som du bor i, ikke givet os tilladelse til at etablere fiberbaseret bredbånd i deres bygninger og vi kan derfor ikke tilbyde dig vores internet. Vi kan derfor desværre ikke hjælpe dig, du må derfor gå til boligforeningen og få dem til at give tilladelse til at vi må etablere det i deres lejligheder, så vil vi meget gerne kommeJ

Som jeg svarede, vil jeg i første omgang afvente hvad Cirque og boligforeningen har tænkt sig at tilbyde i opgradering.

Thorvald.
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af nilfri nilfri skrev:

I dag kan man hos Fullrate højst bestille en 2Mbit på min adresse - men det skal retfærdigvis siges, at jeg ved test af hastighed normalt havner omkring 3,5 Mbit.

Det er så den hastighed du kan få uanset hvilken ADSL2 udbyder vi taler om. Det er ikke Full-rate's skyld, så der er ingen grund til at skælde dem ud. Det er på grund af din afstand til centralen og kobberets kvalitet.

Min utilfredshed med Fullrate er - som tidligere nævnt - især omkring deres markedsføring.

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu