|
Bredbåndsinternet: Telia vs Hiper? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
davdu ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2016 Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hipers router og det er den tlf.
Zyxel VMG3926-B Redigeret af davdu - 14-August-2016 kl. 12:57 |
|
![]() |
|
Stone09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Har haft Hiper siden juni På coax virker lovet hastighed på 100/25 Har næste altid 114/29
Så jer der er på Yousee kabel net skift med det samme til Hiper
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Hvorfor skifte til Hiper, hvorfor ikke WAOO
Måske det koster lidt mere, men det er kåret som det bedste internet i 5 år i træk |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Trådstarter skriver at der kun er mulighed for kobber forbindelse.
Waoo er fiber. |
|
![]() |
|
Stone09 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Ja det er ikke alle steder man kan få fiber Ja ikke mange steder, men nu var det om Hiper og den de kan levere på Kabelnet 100/25 Til 199,00 måned Den skal Yousee have 299,00 på samme kabel og samme hastighed
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Beklager, min fejl, overså kobber...... |
|
![]() |
|
Branchekender ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
Spørgsmålet er, hvilken hastighed du har lige nu, og hvad du forventer?
Selskaber såsom Kviknet og Gigabit kan for en lille merpris levere pairbonding. Pairbonding er man kobler to kobberkabler sammen for at levere en mere stabil forbindelse og hurtigere hastigheder - men det forudsætter, at TDC kan levere det i dit område. Der er kun én måde at checke det på, og det er ved at kontakte selskabet. Hos Kviknet er prisen f.eks. 199 kroner + 39 kroner for Pairbonding. |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2009 Status: Offline Point: 1044 |
Jeg har Hiper via telefonstikket i en ejendom med oprindelige telefoninstallationer fra 1950erne - og oplever nedbrud en til tre gange dagligt, typisk af 3-5 minutters varighed.
Hvordan tjekker jeg, om det er routeren eller forbindelsen, der er noget galt med? Hvis det er forbindelsen, så kan jeg vel ikke opnå bedre stabilitet ved at skifte router - eller leverandør - som foreslået andetsteds i tråden? (når det kører, så er den trådløse hastighed til gengæld noget bedre end da jeg havde Yousee via kabel (også 100 Mbit) i min tidligere bolig.) |
|
![]() |
|
Branchekender ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2014 Status: Offline Point: 361 |
Hvis du kontakter Hiper, så kan de undersøge forbindelsen og eventuelt opsætte en tracker, som kan holde øje med din forbindelse. Kontakt dem, før du foretager dig noget andet. Der findes mange forskellige fejl, som Hiper kan udbedre ved at justere på forbindelsen, hvis den er ustabil - men det kræver at du kontakter dem, og beder dem om hjælp. Pairboniding vil I nogle situationer kunne hjælpe på stabiliteten, hvis det er linjen som fejler. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Nu har det trådløse jo ikke noget at gøre med kvaliteten af dit internet, men derimod kvaliteten af dit trådløse accesspunkt. Fordi din leverandør har leveret et dårligt eller defekt trådløst accesspunkt er jo ikke nødvendigvis noget som gør teknologien dårlig. Jeg ville til en hver tid vælge YouSee via kabeltv end internet igennem telefonkabel.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |