recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bredbåndsinternet: Telia vs Hiper?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bredbåndsinternet: Telia vs Hiper?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
davdu Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Juli-2016
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér davdu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 12:51
Hipers router og det er den tlf.
Zyxel VMG3926-B

Redigeret af davdu - 14-August-2016 kl. 12:57
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2016 kl. 14:07
Har haft Hiper siden juni På coax  virker lovet hastighed på 100/25   Har næste altid 114/29
Så jer der er på Yousee kabel net  skift med det samme til Hiper  
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 08:01
Hvorfor skifte til Hiper, hvorfor ikke WAOO
Måske det koster lidt mere, men det er kåret som det bedste internet i 5 år i træk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 08:59
Trådstarter skriver at der kun er mulighed for kobber forbindelse.

Waoo er fiber.
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2009
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 11:21
Ja det er ikke alle steder man kan få fiber Ja ikke mange steder, men nu var det om Hiper og den de kan levere på Kabelnet 100/25 Til 199,00 måned  Den skal Yousee have 299,00 på samme kabel  og samme hastighed    
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Trådstarter skriver at der kun er mulighed for kobber forbindelse.

Waoo er fiber.

Beklager, min fejl, overså kobber......
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2014
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 13:29
Spørgsmålet er, hvilken hastighed du har lige nu, og hvad du forventer?

Selskaber såsom Kviknet og Gigabit kan for en lille merpris levere pairbonding. Pairbonding er man kobler to kobberkabler sammen for at levere en mere stabil forbindelse og hurtigere hastigheder - men det forudsætter, at TDC kan levere det i dit område.

Der er kun én måde at checke det på, og det er ved at kontakte selskabet. Hos Kviknet er prisen f.eks. 199 kroner + 39 kroner for Pairbonding.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 13:52
Jeg har Hiper via telefonstikket i en ejendom med oprindelige telefoninstallationer fra 1950erne - og oplever nedbrud en til tre gange dagligt, typisk af 3-5 minutters varighed. 

Hvordan tjekker jeg, om det er routeren eller forbindelsen, der er noget galt med?

Hvis det er forbindelsen, så kan jeg vel ikke opnå bedre stabilitet ved at skifte router - eller leverandør - som foreslået andetsteds i tråden?

(når det kører, så er den trådløse hastighed til gengæld noget bedre end da jeg havde Yousee via kabel (også 100 Mbit) i min tidligere bolig.)

Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2014
Point: 361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Jeg har Hiper via telefonstikket i en ejendom med oprindelige telefoninstallationer fra 1950erne - og oplever nedbrud en til tre gange dagligt, typisk af 3-5 minutters varighed. 

Hvordan tjekker jeg, om det er routeren eller forbindelsen, der er noget galt med?

Hvis det er forbindelsen, så kan jeg vel ikke opnå bedre stabilitet ved at skifte router - eller leverandør - som foreslået andetsteds i tråden?

(når det kører, så er den trådløse hastighed til gengæld noget bedre end da jeg havde Yousee via kabel (også 100 Mbit) i min tidligere bolig.)

Hvis du kontakter Hiper, så kan de undersøge forbindelsen og eventuelt opsætte en tracker, som kan holde øje med din forbindelse. Kontakt dem, før du foretager dig noget andet.

Der findes mange forskellige fejl, som Hiper kan udbedre ved at justere på forbindelsen, hvis den er ustabil - men det kræver at du kontakter dem, og beder dem om hjælp.

Pairboniding vil I nogle situationer kunne hjælpe på stabiliteten, hvis det er linjen som fejler.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2016 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Nu har det trådløse jo ikke noget at gøre med kvaliteten af dit internet, men derimod kvaliteten af dit trådløse accesspunkt.
Fordi din leverandør har leveret et dårligt eller defekt trådløst accesspunkt er jo ikke nødvendigvis noget som gør teknologien dårlig.
Jeg ville til en hver tid vælge YouSee via kabeltv end internet igennem telefonkabel.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu