Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Lorentzen
Bruger
Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
|
Emne: Brightness Sensor og Dynamic Contrast Sendt: 19-Maj-2006 kl. 11:31 |
Hej hej
Jeg har et Samsung LE-32R72B og jeg kan desværre ikke finde funktionen der kan slå Brightness Sensor fra og Dynamic Contrast fra.
Jeg ved at funktionerne kan vælges fra og til i LE-32M61B og LE-32R51B, men hvorfor i alverden kan jeg ikke vælge om jeg vil benytte det eller ej, i et fjernsyn der er nyere? Det er bare ikke fedt :(
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Lorentzen
Bruger
|
Sendt: 21-Maj-2006 kl. 11:20 |
Anyone?
Det jeg gerne vil slippe for på mit TV, er at når der på skærmen er noget mørkt, og det næste billede er mere lyst, så kan man se, at kontrasterne skifter med lidt forsinkelse. Jeg kan desværre ikke forklare det på andre måder. Men det er det "Brightness Sensor" gør, og det er det man kan slå fra på de to andre TV jeg kender, men umiddelbart ikke på mit.
Så er der nogen der ved hvordan jeg kan slå den funktion fra på mit LE-32R72B
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 08:25 |
Jep.
Du kan slå det fra ved at vælge "Film"/"Movie" mode under billede-indstillingerne i menuen.
Du kan også slå det fra i Service-menuen, men lad værre med det! Du kan gøre meget skade derinde!
|
Anders
|
Lorentzen
Bruger
|
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 16:49 |
Jeg kan ikke se at det hjælper at vælge "Film" i forhold til "Dynamisk" "Standard" eller "Brugertilpasset" med hensyn til dette irriterende "Brightness Sensor" fenomæn. Er du sikker på at du ikke har misforstået? Det jeg er ude efter er at kunne vælge "Dynamisk Kontrast" fra i menuen og at kunne vælge "Brightness Sensor" fra i menuen.
De to ting kan jeg umiddelbart ikke vælge fra via menuen, og det forstår jeg ikke, da mit TV er nyere end LE-32M61B og LE-32R51B, og disse to modeller ved jeg, kan gøre det.
Jeg må nok hellere lade være med at pille ved Service-menuen, jeg kan alligevel ikke finde den...
|
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 16:51 |
Nej, jeg misforstår ikke.
Hvis du refererer til det irriterende fænomen med, at lysstyrken på tv'et hele tiden står og justerer sig selv, når der skiftes kamera i talkshows, og når der bliver skiftet mellem mørke og lyse scener, så bliver det altså slået fra, når du vælger Film mode. Trust me! Bare husk, at du skal gøre det for både TV og Scart/Component/HDMI/PC eller hvad du nu ellers bruger.
|
Anders
|
Lorentzen
Bruger
|
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 16:55 |
Ups jeg læste lige din besked igen, og der siger du "Jep - du kan slå det fra ved at vælge "Film/Movie" mode"
Så jeg bliver nødt til at vide om det så fjerner denne åndssvage funktion "Lysstyrke-sensor"? Jeg kan ikke umiddelbart konstatere det, og må jeg fininstille på den "Film" mode? Så farverne og kontrasten osv bliver ændret lidt, uden at "Brightness-sensor" begynder at vise sig igen?
|
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 16:57 |
Så længe du er i Film mode, kan du rodde med kontrast/farver/lysstyrke osv, alt det du vil.
|
Anders
|
Lorentzen
Bruger
|
Sendt: 22-Maj-2006 kl. 17:03 |
Kanon! Tak for hjælpen det virker sku. Undskyld jeg tvivlede dig. Nu er der intet jeg hader ved mit nye TV. Det er uden tvivl det fedeste TV jeg nogensinde har set. ![](smileys/smiley36.gif)
Mht det du skrev med
"Bare husk, at du skal gøre det for både TV og Scart/Component/HDMI/PC eller hvad du nu ellers bruger" det er jeg ikke klog nok til at forstå ![](smileys/smiley9.gif)
Jeg har bare sat et scart stik i, og har ikke tilsluttet andet end DVD og video.
|
andefeldt
Guld medlem
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 09:45 |
Den indstilling du laver for dit tv, når du ser fjernsyn over tv'ets tuner gælder kun her. Når du så ser DVD på Ekstern1, så vil du igen opleve, at billedet "blinker". Du skal derfor også lige ændre til Film mode, når du ser DVD. Det samme gør du, hvis du har din video koblet på Ekstern2.
|
Anders
|
malkekoen
Bruger
Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 50
|
Sendt: 23-Maj-2006 kl. 12:06 |
Hvordan synes I billedet ser ud i forhold til M61'eren?
|
Lorentzen
Bruger
|
Sendt: 26-Maj-2006 kl. 18:28 |
andefeldt skrev:
Den indstilling du laver for dit tv, når du ser fjernsyn over tv'ets tuner gælder kun her. Når du så ser DVD på Ekstern1, så vil du igen opleve, at billedet "blinker". Du skal derfor også lige ændre til Film mode, når du ser DVD. Det samme gør du, hvis du har din video koblet på Ekstern2.
|
Tak, det er gjort nu. Klasse
|