|
Børn tidsbegrænsning af NET-tid |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis alle børn, eller voksne, var ens. Så tror jeg verden ville se meget anderledes ud.. Specielt hvis de var som mig, hvilket jeg selvfølgelig ville foretrække
![]() |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
|
Jeg har fuldstendig samme erfaring som Henrik.
Når tiden for knægtens windows 10 er udløbet, ja så løber han ud og leger og hopper på trampolin eller finder på en eller anden leg med lillesøster eller noget helt fjerde. Af og til kommer han pænt og spørger om mere tid, og nogen gange for han lidt mere tid, og andre gange for han et nej. Kan tydeligt mærke når han f.eks. i en weekend med dårligt vejr, har fået lidt for meget tid foran computeren. Han flipper ud over det mindste, og er utroligt irritabel, og er stort set ikke til at være sammen.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1423 |
|
Så har jeg fået prøvet Kidslox lidt.
Det fungerer ganske fint. Man kan sætte begrænsning daglig tidsbegrænsning på f.eks. 2 timer. Derefter bliver iPad'en låst, og alle programmer skjult eller dem man ønsker bliver skjult. Desværre så virker Kidlox kun på IOS og Android. Kunne godt tænke mig en fælles løsning til både IOS og Windows, så når tiden er brugt i Windows, så er den også brugt i IOS.
|
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
|
hej, jeg er fuldstændig enige med det er opdragelse der skal til....men det er jo også opdragelse at give 1 time ipad tid gennem kidslox............og lad dem selv styre den tid! Jeg tror vi skal have det på den 7årige skole ipad.........! Detvil så nok kun være 30 min.......!
Men det hjælper jo ikke til PC ud over at sige de selv må bekoste det dyre gfx-kort osv. Hvis de spare op til monster pc så er det jo også lærigt, og de har så vist og lært en masse ved det. Så i min bog kan begræsende programmer da snildt bruges også som en opdragende anstaltning?
|
||
http://iblopper.bubble-logger.com
|
||
![]() |
||
jesperKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
|
Hvordan begrænser man det i windows? Er det tid per session eller an man sætte et tidsforbrug op som de kan klatte væk af flere omgange?
|
||
![]() |
||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
|
Pkt 3 er jo en kæmpe falliterklæring.. Hvis man oprigtigt mener, at det er acceptabelt, ja så skulle man nok have overvejet en ekstra gang, om man skulle have fået børn.. Hønen og ægget... Men lige meget hvad, så står det og falder med forældrenes manglende evne til at stoppe med at være en egoistisk egotripper.. |
||
![]() |
||
|
Hos Microsoft kan man sætte Screen time op (under Microsoft Family). Så kan man sætte f.eks. 2 timers begrænsning op for et bestemt familiemedlem. De to timer administrerer de selv, dvs. de kan godt bruge 1 time først, og så lukke computeren og lave noget anden, for senere på dagen bruge den sidste time. Begrænsningen kan også gælde Xbox. Jeg syntes det fungere supergodt, og ungerene for selv lov at planlægge og administrerer deres 2 timer. Redigeret af Axlon - 23-Maj-2017 kl. 07:19 |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2368 |
|
Det er underligt at hver gang der er et emner der inkluderer børn, er der snak om at det er et spørgsmål om opdragelse.
Børn er forskellige. Vores dreng bruger meget lidt tid med en tablet/PC. Mange dage bruger han det slet ikke. Han vil hellere lege; helst udenfor. Vi har aldrig sat nogle grænser op for brugen af it. Ej heller har vi opfordret ham til at lege udenfor. |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
|
kaizer : tror bare det er et vigtigt dialog punkt for folk, og nogle gange bruger folk også dialogen til at spejle deres rammer op mod andre, for at sikre sig at de ikke gør skade på deres børn...
Må personligt også indrømme at jeg har en 2 år og 4 måneder gammel knægt, og han er god til at lege, med klodser, puslespil etc. Men jeg er tilbøjelig til selv, når jeg kommer hjem at sætte mig i sofa´en med ham og se 30-40 minutters Dora eller Paw Patrol, inden vi skal lave mad. og det er mere EGO tid end det er hans tid, for efter arbejde, så er tanken sgu tømt, han elsker det og vi er sammen, og jeg kan slå hjernen lidt fra. det er sgu nok også børnemishandling, men det er da en trend jeg nok selv har startet. personligt satte vi aldrig låse tid på IPAD´s han kan da godt lide at rode med dem, men han går selv tit til noget andet, det er bare ikke interessant, fordi han reelt godt må. tror derfor max han bruger 20minutter om dagen på en IPAD.
|
||
![]() |
||
NikolajDS ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 373 |
|
Det kunne tages ud af mit hjem med min 2½ årig knægt.. Han ser helt sikkert for meget fjernsyn, hvis man kigger isoleret på det, men min hustru, som tilfældigvis er børnehavepædagog, er af den overbevisning, at det er okay, så længe vi er opmærksomme på det, og så længe vi anvender det "sete" til videre leg/snak over aftensmaden m.m. Og de 30-60 minutters fjernsyn om eftermiddagen er 100 % for forældrenes skyld, selvom drengen også selv efterspørger det. Fordi hvis han fik nej, og vi i stedet gik udenfor, ja så ville han juble, og ikke være til at drive ind igen. Til gengæld siger tablet ham ikke noget, så igen, vi lever lidt med den dårlige fjernsynsvane, som vi forældre har tillagt os. Der hvor jeg stejler, det er når forældre siger: "Det er lettere end at tage kampen med vores børn.."
Opdragelse er en lang kamp, og hvis man tager den, så belønner det sig i den sidste ende.. Der er mange steder gærdet er lavere, men helt ærligt.. Det er fandme dit ansvar som forældre at tage et ansvar, også selvom det ikke altid er den letteste løsning her og nu.. |
||
![]() |
||
|
Ja da min knægt var 2½ år, der legede han med biler og Lego.
Bare vent til de starter i skolen, så bliver I nok klogere ![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
|
![]() |
||
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |