recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brænd DVBViewer optagelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrænd DVBViewer optagelser

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Brænd DVBViewer optagelser
    Sendt: 09-Maj-2008 kl. 00:40

Hej

Jeg har anskaffet mig DVBViewer, da det giver mig de nødvendige undertekster. Spørgsmålet der nu trænger sig på er: Hvordan (hvilket program) gør mig i stand tilæat brænde optagelserne ned på en DVD, med DK undertekster, således jeg kan lægge DVD i en DVD afspiller og se filmen med DK undertekster?

CK
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 01:24

Det  er et godt spørgsmål, jeg har prøvet meget, inklusive Project X

Det fungerer ikke godt. Undertekster er det store problem!

Men jeg er nået til den konklusion at jeg smider .TS filen på en DVD, så kan jeg se den med underekster og det hele, på mit mediecenter. Men jeg kan ikke bruge min DVD afspiller (den er forøvrigt osse skrottet)

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 08:53

Det fungerer rigtig fint med ProjectX og Rejig. Eneste minus er manglende menuer på DVDen, men underteksterne bliver rigtig flotte.

Flemming

Redigeret af fltk - 09-Maj-2008 kl. 08:54
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 12:45

Det er faktisk ikke særlig svært, hvis du følger denne vejledning

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=7

I Project X er det vigtigt, at du justerer farver for undertekster, men det er min oplevelse, at du først skal logge ud og ind igen før, at det er sikkert, at farve-justeringerne er gemt.

Til min Topfield, der gemmer i .rec- format (der svarer til .ts, men med en header), så er der lavet et batchjob, der anvender ProjectX og DVDAuthor til at danne dvd-filerne med undertekster i en arbejdsgang. Det kræver ikke den store indsats at ændre dem til at køre .ts-filer, men man skal huske at tilpasse farverne for undertekster i ProjectX manuelt.

http://www.landk.ukfsn.org/_sgg/m2_1.htm

Redigeret af miri - 09-Maj-2008 kl. 12:50
miri
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Det er faktisk ikke særlig svært, hvis du følger denne vejledning

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=7

I Project X er det vigtigt, at du justerer farver for undertekster, men det er min oplevelse, at du først skal logge ud og ind igen før, at det er sikkert, at farve-justeringerne er gemt.

Til min Topfield, der gemmer i .rec- format (der svarer til .ts, men med en header), så er der lavet et batchjob, der anvender ProjectX og DVDAuthor til at danne dvd-filerne med undertekster i en arbejdsgang. Det kræver ikke den store indsats at ændre dem til at køre .ts-filer, men man skal huske at tilpasse farverne for undertekster i ProjectX manuelt.

http://www.landk.ukfsn.org/_sgg/m2_1.htm

Men hvis man optager i .ts hvad skal så laves om, så dette program kan bruges?
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2008 kl. 12:31

I .cmd filen skal .rec erstattes med .ts - jeg mener kun, at det er et sted - det er alt der adskiller rec fra .ts, så det burde ikke være så vanskeligt. Åben cmd-filen i en editor, f.eks. Notepad/notesblok og gem den igen, når du har lavet ændringerne.

Hvis du bruger en dansk Windows, så tjek om stierne er korrekte i .bat og .cmd filerne - bl.a. documents/dokumenter kan drille, og husk så endeligt, at stille standard-underteksterne i ProjectX og log ud af programmet inden du kører batch'en...

Redigeret af miri - 13-Maj-2008 kl. 12:32
miri
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu