|
Brændbare cder er lige til skraldespande |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 27-Marts-2005 kl. 00:09 | ||||
Det lader til at NIST (National Institute of Standards and Technology) er ved at udarbejde en certificering for holdbarhed at optiske medier. Se denne nyheds-omtale på CDFreaks. /Lars |
|||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||
Avalon
Bruger Oprettet: 28-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Sendt: 27-Marts-2005 kl. 13:39 | ||||
Jeg har fundet frem til at EMTec (tidligere BASF) har introduceret disse
skiver (http://www.emtec-consumer.com/page.asp?idActu=5): DVD+R Digital Video Gold Top End quality DVD+R for Lifetime archiving especially dedicated to digital camcording The reflective layer of the DVD Digital Video is especially made ofpure "24 carat" gold for anexceptional lifetime: Gold is a corrosion free metal with outstanding molecular properties whith enable the recorded data to be read again on a very long term without problem. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen forhandler på nettet. EMTec er åbenbart ikke særligt udbredt. Merlin havde dog EMTecs standard DVD+R som har virket upåklagelig i min DVDR 725H. /Avalon |
|||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |